Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد، فرهاد رئیسی در سیصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورا با اشاره به عملکرد کمیته صیانت از آب استان اظهارداشت: کمیته صیانت از آب استان بدون هیچ چشم‌داشتی در راستای دفاع از حقوق ‌ مردم تلاش می‌کند که می‌طلبد نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا نیز به عنوان سازمانهای مردم‌نهاد (Ngo) با این کمیته همراه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئله آب امروز به یک چالش‌ اساسی در دنیا تبدیل شده، افزود: کشور ایران و بالتبع آن استان چهارمحال و بختیاری نیز از این قائده استثنا نیست و با توجه به خشکسالی‌های اخیر با بحران آب مواجه هستیم و اگر تدبیری اندیشیده نشود در آینده‌ای نه‌چندان دور با مشکلات مختلف مواجه خواهیم شد و استان به کویری خشک تبدیل خواهد شد بنابراین اصلی‌ترین محور توسعه استان مسئله آب است و اگر در دفاع از حقوق آبی استان کوتاه بیاییم آیندگان همه ما را بازخواست خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به ۲۸ فروردین سالروز تجمع مردم در راستای دفاع از حقوق آبی استان ادامه داد: امسال دفاع از این مسئله از حساسیت بیشتری برخوردار است و شورای مرکز استان خود را ملزم می‌داند که برای دفاع از حق و حقوق آبی استان کوتاه نیاید و تمام قد در همایش زنجیره انسانی ۲۸ فروردین حضور خواهند یافت.

رئیسی با بیان اینکه نیاز است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این روز در کنار مردم باشند هم‌چون سال ۱۳۹۳ که حضور نمایندگان مردم نقطه عطفی در دفاع حقوق آبی استان شد، در راستای احیای دشت شهرکرد بیان داشت: برگزاری یک همایش در دشت شهرکرد می‌تواند برای به تصویر کشیدن وضعیت اسفناک این دشت موثر باشد و امیدواریم شهرداری امسال با هماهنگی شورای شهر گرامیداشت روز شهرکرد را با محوریت احیای دشت شهرکرد در جهت درگیر کردن دستگاه‌های مختلف با زنده کردن این دشت قدم بردارد.

وی با اشاره به سخنان سخیف یکی از شهروندان استان همجوار گفت: ریشه دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در هم تنیده شده است و مردم استان اصفهان از فرهنگ و ریشه و اصالت مردم این استان مطلع هستند بنابراین باید حرمت و شانیت مردم استان را حفظ کنند و به اختلافات دامن نزنند اما خیلی از افراد باید جایگاه خود را در مسئله آب بدانند و باید بدانند اگر اقدامی غیرقانونی انجام دهند دودش به چشم خودشان می‌رود. 

رئیسی با بیان اینکه مسئله آب سیاسی نیست، گفت: اگر این موضوع سیاسی شود نمی‌توان از آن دفاع کرد بنابراین باید کارشناسان خبره و توانمند در کنار اعضای کمیته صیانت از آب قرار گیرند و مجدانه از حقوق مورد و آب استان دفاع کنند.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: آب استان به تاراج می‌رود و حق مردم است که از حقوقشان دفاع کنند و مسئولان در راستای دفاع از آن‌ها باید تلاش کنند بنابراین مجموعه مدیریت شهری به سهم خود در کنار کمیته صیانت از آب استان و در کنار مردم خواهد بود تا مسئولان ارشد صدایشان را بشنوند. 

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: فعالان حوزه آب و زیست‌محیطی باید مردم را راهنمایی کنند و اگر راهکاری مدنظر دارند ارائه دهند و نمایندگان مردم را با خود همراه کنند و شورای اسلامی شهرکرد در حد توان و اختیارات خود حتما کمک خواهد کرد. 

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: یکی از راه‌های رساندن صدای مردم به گوش مسئولان برگزاری تجمعات است که باید مردم و مسئولان زنجیره‌ را تکمیل و با تمام قدرت برای دفاع از آب استان در میدان حاضر شوند.

وی با بیان اینکه زنگ خطر کم‌آبی در استان به صدا درآمده است، گفت: هیچ مسئولی به این زنگ خطر توجهی ندارد و مردم استان را نادیده گرفته‌اند بنابراین با اقدامات به موقع باید جلوی زیاده‌خواهی‌ها گرفته شود. 

حیدری با اشاره به سخنان سخیف شهروند اصفهانی در خصوص مردم استان گفت: مردمان استان ما مردمان نجیبی هستند هیچ‌کس حق ندارد به آن‌ها اهانت کند و این‌بار هم مردم استان برای دفاع از آب استان یک دل و همراه خواهند شد. 

حمید فتح‌اللهی رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه کرونا بر تمام مسائل جامعه سایه افکنده است، خاطرنشان کرد: می‌طلبد روز شهرکرد با محوریت دشت شهرکرد برگزار شود چراکه عدم توجه به این دشت سبب شده تا وضعیت آن به خوبی به چشم نیایید در حالی که در مرغ‌زار شهرکرد عمق آب به ۳۷ متر کاهش یافته است.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: دفاع از آب استان همیشه دغدغه اصلی شورای مرکز استان بوده و در راستای رفع مشکلات آبی و احیای دشت شهرکرد تصمیمات منطقی اتخاذ شده است اما اگر پتانسیل و ظرفیت مردم در کنار مسئولان نباشد قطعا صدا به گوش مسئولان کشوری نخواهد رسید.

48

کد خبر 1504087

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه کمیته صیانت از آب نمایندگان مردم حقوق آبی استان برای دفاع آب استان دشت شهرکرد مردم استان مسئله آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام.
همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را دردستورکار قرار دا دو باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.
باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه دررسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس