Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:14:45 GMT

کلیپ/ متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ برای حفظ جمعیت کشور به پاخیزید!

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۳۷۲

کلیپ/ متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ برای حفظ جمعیت کشور به پاخیزید!

‍‍‍‍‍‍

با توجه به اینکه سال گذشته میزان رشد جمعیت کشور به ۰.۶ درصد سقوط کرد، از متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ در سنین ازدواج و فرزندآوری انتظار می‌رود، علی‌رقم مشکلات موجود، با غیرت و بصیرت به میدان بیایند و از این فرصت برای رشد و اعتلای جمعیت کشور استفاده کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ تحکیم خانواده و ارزش فرزندآوری یکی از ویژگی‌های مهم جامعه و فرهنگ ایرانی بوده و هست؛ شغل، تحصیل و امورات دیگر باید حول محور خانواده قوام و تعادل پیدا کنند و با بنای خانواده هماهنگ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جامعه ما عمدتاً به نام پیشرفت و مدرنیته، برخلاف این مسیر حرکت و ریل‌گذاری شده است؛ نمی‌توان منکر شرایط سخت معیشتی حال حاضر کشور شد؛ با این حال،‌ اصل تشکیل خانواده و فرزندآوری نباید قربانی چنین مواردی شوند، از این جهت،‌ خانواده و فرزندآوری از نظر فردی نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت است و به حیات و سلامت روانی و روحی تک تک افراد یک جامعه کمک می‌کند.

اما از منظر ملی، با اصطلاحی با عنوان "پنجره جمعیتی" رو‌به‌رو هستیم، این مفهوم فرصتی است که به جمعیت یک کشور فرصت جبران و رشد را می‌دهد، با توجه به اینکه سال گذشته میزان رشد جمعیت کشور به 0.6 درصد سقوط کرده است و هنوز دوسوم جمعیت بین 15 تا 65 سال هستند و پیر نشده‌اند؛ از متولدین دهه 60 و 70 که در سنین ازدواج و فرزندآوری هستند انتظار می‌رود با غیرت و بصیرت به میدان بیایند و از این فرصت برای رشد و اعتلای جمعیت کشور استفاده کنند.

 اگر این زمان را از دست بدهیم به یک کشور سالمند تبدیل می‌شویم که باید همه توان و ظرفیت کشور را صرف نگهداری و مراقبت از سالمندان کنیم، در نتیجه، از روند توسعه و پیشرفت عقب می‌مانیم؛ اگر اقدامی انجام ندهیم، 25 سال آینده ایران دچار بحران جمعیتی بزرگی می‌شود.

پرفسور محمد اسماعیل اکبری، "پدر پزشکی جامعه‌نگر ایران"،  "رئیس انجمن آموزش پزشکی کشور" و  "رئیس مرکز تحقیقات سرطان" در ویدئو زیر با اشاره به اینکه وضعیت بحران جمعیت کشور اصطلاحاً به پشت سنگر رسیده است‌، از جوانان متولد دهه 60 و 70 می‌خواهد با بصیرت و غیرت به میدان بیایند:

دلیل تکرار و تأکید امام خامنه‌ای بر افزایش جمعیت چیست؟اگر من را هم قبول ندارند، به‌خاطر کشور روی "افزایش جمعیت" کار کنند!سقوط آزاد "نرخ رشد جمعیت کشور" به 0.6درصد!تأکید 50باره امام خامنه‌ای درباره مسئله جمعیت+ فیلممجلس یازدهم طرح "جوانی جمعیت" را به اتمام رساند!2 مشکل بزرگ تأخیر در تولد فرزند نخست چیست؟!پاسخ امام به فردی که 5 سال از فرزنددار شدن خود جلوگیری کرده بود!اینفوگرافیک/ نیمی از مردان متأهل ایرانی بی‌فرزند و تک‌فرزنداند!رسوخ شعار غلط "فرزند کمتر زندگی بهتر" در فرهنگ جامعه ایرانیشنای خلاف جهت ایران در رویکرد جهانی برای فرزندآوری/ "فرزند طلایی" چیست؟"فاصله سنی زیاد فرزندان" باعث زحمت مضاعف والدین!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سالمندان سقط جنین فرزندآوری کاهش جمعیت سالمندان سقط جنین فرزندآوری کاهش جمعیت جمعیت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم

احمد محمدی زاده در نشست کارگروه جوانی جمعیت با تقدیر از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری در مسیر پیشرفت در حرکت است و عملیات اخیر سپاه نیز اقتدار نظام اسلامی را در عرصه بین المللی ارتقا بخشید.

وی افزود: روز به روز اتفاقات جدیدی در منطقه و جهان رقم می‌خورد و برتری نظام اسلامی بر رژیم صهیونیستی و آمریکا، بیشتر آشکار می‌شود.

محمدی زاده در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه تصریح کرد: باید مسایل اساسی که منجر به افزایش و کاهش فرزندآوری و ازدواج و طلاق در شهرستان‌های مختلف می‌شود را احصا کنیمم.

وی اضافه کرد: فرمانداران و ثبت احوال و امور بانوان استانداری بوشهر در این زمینه آمارگیری کنند و دانشگاه خلیج فارس نیز کار علمی و دانش بنیان در این عرصه از طریق پژوهش‌های دانشگاهی انجام دهد.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان در بحث تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید به صد در صد تخصیص و پرداخت برسند گفت: انتظار داریم که از محل منابع ملی و استانی، اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهند.

استاندار بوشهر خواستار اطلاع رسانی خدمات بیمه روستایی و عشایری برای زنان شد و ابراز داشت: زنان روستایی که از سال ۹۶، فرزند سوم خود را متولد کرده، از خدمات و مزایای صندوق عشایری و روستایی برخوردار می‌شوند که باید اطلاع رسانی گسترده و صحیح انجام شود.

وی افزود: در استان بوشهر هزاران نفر واجد شرایط استفاده از این طرح هستند و باید اطلاع رسانی مناسبی انجام شود تا مردم اقدام کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: کار فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزندآوری در شهرستان‌های ده گانه انجام شود تا شاهد افزایش ازدواج و فرزندآوری و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود