Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نشست کارشناسانه تامین اعتبار ۳ طرح «بیمه تامین اجتماعی»، بیمه تکمیلی و وام دانشجویان دستیاری علوم پزشکی باحضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، فریدون نوری‌خواه رییس مرکز بودجه و پایش عملکرد معاون توسعه مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و تعدادی دیگر از مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که تمام تلاش ما این است که بتوانیم در حوزه رفاهی و دانشجویی به دانشجویان خود کمک کنیم، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا نقش مهم و ارزشمند دانشجویان دستیاری و دیگر دانشجویان حاضر در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا را بیش از پیش نشان داد و موجب شد تا ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، پوشش وام دستیاری، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی دانشجویان دکترای تخصصی و دستیاری را در دست اقدام داشته‌ باشیم که اولویت اول ما اکنون پس از اعطای وام دستیاری، بیمه تامین اجتماعی و در ادامه بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری است.

وی با بیان این‌که دوران رزیدنتی دورانی است که گاه دانشجویان عزیز ما در فشار زندگی قرار می‌گیرند و این موارد حتی به ندرت نباید وجود داشته باشد، بیان کرد: گاه اتفاقات تلخی برای دانشجویان دستیاری رخ می‌دهد که نشان می‌دهد این عزیزان در تامین برخی مایحتاج زندگی خود با مشکل روبه رو هستند که ارائه وام دستیاری، پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی تا حدودی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

ثبت‌نام بیمه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی وزارت بهداشت

در ادامه بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این‌که خداوند را شاکریم که به روزهایی رسیدیم که مشکلات و موضوعات حوزه دانشجویان دستیاری و رزیدنتی تبدیل به دغدغه‌ای برای همه شده است، ابراز داشت: از این بابت باید از وزیر بهداشت کمال تشکر را به دلیل نوع نگاه و حمایت‌هایی که به این موضوعات دارند، داشت.

وی اضافه کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تلاش کرده است تا در این دو سال نگاهی دانشجویی داشته باشد و کمک‌هایی که در این مسیر رخ می‌دهد به نوعی دارد به ما در پیشبرد اهدافمان کمک می‌کند. از جمله وام‌های تبصره ۹، حمایت از منابع عمومی و ردیف‌های اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان و...همه و همه اتفاقات مبارکی است که محوریت دانشجویی بودن و دغدغه صندوق را نشان داده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه از افزایش میزان وام‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۰ با توجه به افزایش بودجه خبر داد و گفت: در این خصوص در حال بررسی هستیم تا بتوانیم نیاز دانشجویان عزیزمان را تا آنجا که ممکن است با اعطای وام‌های دانشجویی برطرف کنیم.

وی در خصوص بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی، بیان کرد: زیرساخت‌ها آماده شده است و تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بیمه تأمین اجتماعی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از لحاظ دستورالعملی چهارشنبه هفته جاری با حضور مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت نوشته خواهد شد تا مقدمات کار را به خوبی پیش بینی کنیم.

رحیمی از حمایت ۶۰۰ میلیارد ریالی در طول سال جدید جهت پرداخت وام دستیاری خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی که در طول سال جاری انجام خواهد شد، وام دستیاری را به همه دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی اعطا خواهیم کرد و حتی افرادی که در سال ۱۳۹۹ این وام را دریافت نکرده‌اند نیز امسال دو بار وام را دریافت می‌کنند، به این شکل که در ابتدا و انتهای سال می‌توانند، وام مذکور را دریافت کنند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در پایان از قرار داده شدن پیش‌نویس ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی در هفته آینده بر روی سایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در خصوص تعداد دانشجویانی که تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت برآورد انجام شده ۱۵ هزار نفر است.

جهان بعد از کرونا به سمت عدالت محوری و ضدیت با فساد پیش خواهد رفت

در ادامه فریدون نوری‌خواه رییس مرکز بودجه و پایش عملکرد معاون توسعه مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، بیان کرد: همه ما می‌دانیم اگر در دوران دانشجویی وام‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها در اختیار ما قرار نمی‌گرفت، نمی‌توانستیم درس بخوانیم و دانشجویان عزیزمان نیز امروز متأثر از این وام‌ها در حال ادامه تحصیل هستند. بنده اگر امروز برای دانشجویان تلاشی می‌کنم می‌دانم چند سال دیگر این جایگاه و کسوت را باید در اختیار دانشجویی قرار دهم که امروز با استفاده از وام‌های دانشجویی نیازهای دوران دانشجویی خود را بر طرف می‌کنند.

وی خطاب به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: نگرش آینده نگری و آینده پژوهی که در نظر شما است باید در نظر ما نیز باشد. همه تئورسین‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اعتقاد دارند جهان بعد از کرونا به سمت عدالت محوری، ضدیت با فساد و وضع قوانین توسعه گرایانه با محورهای اجتماعی و پیش خواهد رفت.

وی در ادامه با بیان این‌که در این میان نقش شما مسؤولان عزیز که با توده دانشجویان روبه رو هستید بیشتر می‌شود، افزود: ما در این مدت باقی مانده در هر جایگاهی که قرار داریم باید تلاش کنیم ریل‌گذاری مناسب و صحیح را انجام دهیم تا برای آیندگان اتفاقات خوب رقم بخورد. به واقع کاری که شما عزیزان در حال انجام آن هستید یعنی پوشش بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و وام دستیاری و موضوعات حق الزحمه دانشجویان دستیاری کمتر از کار عزیزانی که در ساخت یک بیمارستان، دانشگاه و ... مشارکت می کنند، نیست.

رییس مرکز بودجه و پایش عملکرد معاون توسعه مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با بیان این‌که این سه طرح بسیار قابل توجه است و در نوع خود تاثیر بسیاری را خواهد داشت، گفت: طی جلساتی که جهت تامین اعتبار وام دستیاری، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی با مسؤولان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت داشته‌ایم، ۱۴۰۰ میلیارد ریال برای وام دستاری، ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۲۰۰ میلیارد ریال برای پوشش بیمه تکمیلی بودجه نیاز است.

نوری‌خواه در پایان اظهار کرد: بر این اساس مجموع 2 هزار و 600 میلیارد ریال برآورد اولیه مالی در این سه مورد مطرح شده است که 2 هزار میلیارد ریال را صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تامین خواهد کرد و ۶۰۰ میلیارد ریال از سوی ما که تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا در مقاطع ماهانه و ... این کمک را داشته باشیم. بر این اساس این اطمینان را می‌دهم که ما با شما و طرح‌های شما همراهی لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092908 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری میلیارد ریال وام دستیاری بیمه تکمیلی پوشش بیمه وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی، مسئولان کانون‌ها، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی با رئیس و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دیدار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و نقش‌آفرینی دانشجویان در تحول کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به تبیین ضرورت‌های گسترش فعالیت کانون‌ها و نشریات دانشجویی پرداخت.

سیروس فارسی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای مشارکت دانشجویی، دارای نقش غیرقابل انکاری در تحقق امر توسعه فرهنگی بوده و بستر مناسبی برای به فضیلت درآمدن خلّاقیت‌ها، بروز و ظهور استعدادها و بالندگی فرهنگی را فراهم می‌کند، از این رو همواره مرکز توجه قشر فرهیخته دانشجو است.

وی افزود: دانشجویان رسالت بزرگی را در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری در میان دانشجویان و نقش مهمی در  ایجاد نشاط و پویایی در فضای فرهنگی دانشگاه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل تمامی دانشجویان بر عهده دارند، بنابراین از این فرصت به‌وجود آمده نهایت بهره‌مندی درراستای رشد و شکوفایی خود و سایر دانشجویان دانشگاه را ببرند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دارای ۱۵ کانون فعال فرهنگی و ۶ نشریه فعال دانشجویی است.

در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی (مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و طراح نشریات دانشجویی) و همچنین دبیر کانون ستاد شاهد و ایثارگر و مدیر مسئول، سردبیر نشریه ایثار به صاحب امتیازی کانون شاهد و ایثارگر با لوح تقدیر و تخفیف شهریه و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت