Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@14:14:00 GMT

بسته معیشتی رمضان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۵۷۵

بسته معیشتی رمضان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است مشمولان بسته معیشتی ماه رمضان را شناسایی کند، دریافت‌کنندگان این یارانه باید چه شرایطی داشته باشند؟

به گزارش ایمنا، در ماه آذر سال گذشته وقتی قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمولان دریافت یارانه کرونا را شناسایی کند، متقاضیان بسیاری فکر می‌کردند که جز مشمولان هستند، در نهایت این وزارتخانه ۳۴ میلیون نفر را به عنوان یارانه‌بگیران کرونا به سازمان برنامه‌وبودجه معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین واریزی که انجام شد، صدای اعتراض بسیاری از کسانی که مدعی بودند شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند بلند شد. اعتراض‌ها تا حدی گسترده بود که سخنگوی این طرح مجبور شد در چندین برنامه توضیح دهد؛ در نهایت نیز اقدامی برای این متقاضیان انجام نشد.

حالا قرار است دوباره وزارت کار با لحاظ کردن شرایطی مشمولان یارانه ماه رمضان (بسته معیشتی) را شناسایی به سازمان و برنامه‌وبودجه معرفی کند. بنا به گفته رئیس‌جمهوری بسته حمایت معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلون نفر تعلق می‌گیرد. آیا اتفاقات قبلی برای متقاضیان این طرح نیز تکرار می‌شود؟

چه کسانی مشمول نمی‌شوند؟

*** خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان

*** خانوارهای دارای دو واحد ملکی

*** خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد

*** خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند

*** کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز

*** خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی

*** گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند

همچنین حداقل درآمد ماهانه خانواده یک نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره شش میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 486472

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بسته معیشتی رمضان بسته معیشتی یارانه نقدی یارانه ماه رمضان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ فاطمه علیزاده همسر شهید حسین دیبایی گفت: در آستانه دوازدهمین سالگرد شهادت شهید بزرگوار ۶۰ بسته معیشتی تهیه و در میان اقشار نیازمند شهر رشت توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه ادامه راه شهدا و حفاظت از خون شهدا نیازمند نگاه ویژه است افزود: امروز کمک به خانواده‌های نیازمند به معنی ادامه دادن راه شهداست.
همسر شهید دیبایی به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: کمک به همنوع و دست گیری از نیازمندان یکی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.
این بسته‌های توزیع شده شامل ماکارونی، رب گوجه فرنگی، بسته چای، صابون، شامپو و دستمال کاغذی بود.
شهید حسین دیبایی سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۵ در منطقه مریوان بر اثر برخورد خمپاره در نزدیکی اش از ناحیه کمر قطع نخاع و جانباز شد و در سال ۱۳۹۱ پس از تحمل و رنج فراوان ناشی از آن به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • اسلامی: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای ندادند در دور دوم می‌توانند رای دهند
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد