Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:20:50 GMT

۲۳ فروردین‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۶۵۱

۲۳ فروردین‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، خیز چهارم کرونا از فروردین امسال تا حدی پیش رفت که بار دیگر مسوولان و مردم را به اعمال محدودیت‌ها واداشت و همراهی اصناف برای کنترل ویروس کرونا مشهود است.

 موج جدید کرونا و به دنبال آن شیب افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیشتر مناطق کشور نسبت به پیک سوم بسیار تند شده و افزایش بیماران، مشکلاتی را در زمینه بستری شدن آن ها ایجاد کرده است و بیمارستان ها بطور مداوم در حال افزایش تخت های بخش های دیگر به بخش کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس محدودیت‌های ۱۰ روزه که ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور تصویب کرد، گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در مناطق قرمز، گروه‌های شغلی سه و چهار در مناطق نارنجی و گروه شغلی چهار در مناطق زرد اجازه فعالیت ندارند و در مناطق قرمز فقط گروه شغلی یک (ضروری) مجاز به فعالیت است.

امروز (دوشنبه) وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع اعضای کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی کرونا، وضعیت کرونا در کشور را بسیار سهمگین و خطرناک دانست و گفت: از ما انتظار سیاسی کاری نداشته باشید، بلدیم اما اهلش نیستیم. با مردم شفاف و بی‌پرده صحبت می‌کنیم از من وزیر بهداشت انتظار نداشته باشید به خاطر تک صدایی، حرف غیر کارشناسی بزنم یا تایید کنم اما تا زنده‌ایم اجازه نمی دهیم بیماری پشت در بیمارستان بماند.

نمکی ادامه داد: ما با دام یکی از سهمگین ترین اپیدمی های تاریخ مواجه شدیم. این تیم ستاد کرونا و کمیته های آن غیرتمندانه تا آخر کرونا ایستاده و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی ماند. ۸۰ هزار تخت آماده کردیم. پارسال سه هزار تخت آی سی یو اضافه کردیم اما پول ندادند.

همچنین ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست پویش اطلاع رسانی مقابله با کرونا در ارتباط آنلاین با سازمانهای اقتصادی فعال در حوزه اطلاع رسانی کرونا افزود: اکنون نگران موج چهارم کرونا هستیم. پیش بینی این است که وضعیت بدتر می شود، فوتی بالای ۲۰۰ نفر ناشی از کرونا را اکنون داریم. در حالت عادی حدود هزار نفر روزانه در کشور فوتی داریم، در واقع ۲۵۰ فوتی کرونا یعنی ۲۵ درصد کل فوتی های کشور و این رقم کمی نیست.

وی افزود: اینکه وزیر بهداشت می گوید تعداد کشته ها بیشتر می شود حتی ممکن است از پاییز که بالای ۴۰۰ فوتی رسیدیم هم بدتر شود همه این افراد خواهر، برادر، پدر، مادر و همسر یک نفر هستند، وقتی جان کسی از بین می رود همه ما مورد سوال قرار می گیریم، نیاز هست مردم را متقاعد کنیم که همکاری کنند. در لایه هایی از مردم موفق بودیم اما در لایه هایی از مردم یا به علت نیازهای اقتصادی یا مشکل انتقال مفهوم و مشکل ایجاد باور نتوانستیم مردم را قانع کنیم.

آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان‌ها

درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان‌ها، آمار ابتلای جدید، شمار افراد بستری همزمان و تعداد جانباختگان شیوع کرونا در استان اردبیل افزایش نگران کننده یافته است به طوری که در شبانه روز بالاترین رکورد بستری بیماران کرونایی در استان اردبیل به ثبت رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان اردبیل به شکل غیرمتعارف و فراتر از پیش‌بینی افزایش یافته و به ۵۲۸ نفر رسید که ۲۵ نفر بیشتر از بالاترین رکورد ثبت شده در پاییز سال گذشته است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ابتلای ۱۱۲ فرد جدید به کرونا در سطح استان اردبیل در شبانه روز گذشته گفت: این آمار نیز با بالاترین آمار ثبت شده تنها یک مورد فاصله دارد.

وی سرعت و سطح موج چهارم شیوع کرونا در استان اردبیل نسبت به موج‌های اول، دوم و سوم را بسیار زیاد عنوان کرد و ادامه داد: در یک هفته اخیر آمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر شده است.

از خراسان رضوی خبر رسیده که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد : بر اساس داده‌های نرم‌افزار ماسک، مناطق قرمز کرونایی در استان خراسان رضوی به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

دکتر مهدی قلیان گفت: این شهرستان ها را شامل مشهد، نیشابور، سبزوار، طرقبه شاندیز، گناباد، تربت جام، صالح آباد، قوچان، تربت حیدریه، کاشمر و بجستان هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند.

به گفته وی در شرایط کنونی که خراسان رضوی وارد موج چهارم کرونا شده است، هیچ شهرستان آبی در این استان وجود ندارد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان خدمات بهداشتی و درمانی را در چهارچوب فعالیت دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌ جام و نیشابور دریافت می‌کنند.

 در همین رابطه فرماندار و رییس ستاد مقابله با کرونای عجب‌شیر با بیان اینکه وضعیت کرونا در عجب‌شیر همچنان نارنجی است گفت: با وجود اینکه بسیاری از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در شرایط قرمز قرار دارد، وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان همچنان نارنجی است و محدودیت‌های مربوط به این شرایط به صورت هدفمند و هوشمند اعمال می‌شود.

عادل اصغرپور اظهار داشت: نظارت بر رستوران‌ها، مراکز عرضه غذا و مواد غذایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشدید شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید و تجمع با جدیت کنترل می‌شود.

خبر دیگر اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: رنگ‌بندی شهرستان‌های شیروان، اسفراین، بجنورد، جاجرم و گرمه از امروز دوشنبه قرمز و فاروج و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی است.

دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: هم اینک راز و جرگلان تنها شهرستان با وضعیت زرد در استان است.

رییس دانشکده علوم‌ پزشکی اسفراین گفت: شمار بیماران بستری در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان خراسان شمالی نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت.

دکتر اسحاق ایلدرآبادی اظهار داشت: تعداد بیماران سرپایی کووید۱۹ همچنان در شهرستان رو به افزایش است و فقط در روز یکشنبه ۱۷۵ مورد نمونه گیری کرونا انجام شد.

وی افزود: همچنین از تعداد ۱۷۵ نمونه گیری انجام شده کرونا در روز شنبه ۶۸ مورد آن مثبت بود که معادل بیش از ۴۱ درصد از مراجعان برای نمونه گیری است

از کرمانشاه خبر رسیده که رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفته با قرمز شدن شهرهای دالاهو و قصرشیرین از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز استان به ۱۱ شهر افزایش یافت.

مهدی محمدی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونا اکنون در کرمانشاه اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین قرمز است.
وی افزود: شهرهای جوانرود و روانسر در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان مرزی ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

به گفته او، هم اکنون ۶۳۰ بیمار مربوط کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۴۴ نفر افزایش یافته است.

در ایلام نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرده شهرستان سیروان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت و هم اکنون ۱۱ شهرستان ایلام در این وضعیت قرار دارند.

جمیل صادقی فر اظهار داشت: شهرستان های ایلام، آبدانان، دره شهر، چوار، دهلران، بدره، چرداول، مهران، ایوان و سیروان در وضعیت قرمز و تنها شهرستان هلیلان و ملکشاهی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: با ادامه روند افزایشی ابتلا و بستری کل استان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار خواهد گرفت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: هفته گذشته استان ایلام با ۶۴ درصد افزایش در صدر استان های کشور به لحاظ افزایش ابتلا به کرونا بوده است و این آمار نشان دهنده عدم رعایت قرنطینه و گردش بسیار زیاد ویروس است

همچنین فرماندار زنجان گفت: در زمان حاضر شهر زنجان به لحاظ شیوع موج چهارم کرونا وضعیت بحرانی را می‌گذراند، بطوری که طبق آمارهای اعلام شده وضعیت ورودی و خروجی بیمارستانهای شهر برابر شده است.

رضا عسگری با اشاره به وضعیت بسیار نگران کننده شیوع موج چهارم کرونا در زنجان افزود: در زمان حاضر ویروس جهش یافته بسیاری از شهروندان زنجانی را گرفتار کرده بطوری کمبود تخت آی سی یو برای رسیدگی به بیماران نیازمند بسیار محسوس است.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم این روند چه بسا آمار ورودی از خروجی ها سبقت بگیرد و کمبود تخت بیش از گذشته نمود یابد،  اضافه کرد: از طرفی  شمار موارد سرپایی کرونایی نیز در شهر زنجان بطور خطرناکی در حال افزایش بوده و همین مساله نیز به روند افزایشی بستری ها منتهی شده که تداوم این وضعیت بسیار نگران کننده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و مقابله با این بیماری منحوس، اعمال محدودیت تردد خودرویی از سوی پلیس راه استان زنجان با توجه به رنگ بندی شهرهای استان، تشدید شده است.

در حال حاضر از تردد خودروهای پلاک غیربومی در مبادی ورودی و خروجی شهر زنجان "زنجان - بیجار، زنجان - میانه و میدان بسیج" جلوگیری می شود مگر اینکه از مراجع ذیصلاح مجوز تردد داشته باشند.

از سنندج خبر رسیده که معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرده روند افزایش مبتلایان و بیماران نیازمند به بستری در استان با شیب صعودی ادامه دارد و ظرفیت بستری بیمارستان توحید سنندج و بیمارستان امام حسین (ع) بیجار تکمیل شده است.

دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: با تکمیل ظرفیت پذیرش و بستری بیمار در بیمارستان توحید سنندج، هم اکنون بیماران نیازمند به بستری در بیمارستان بعثت این شهر پذیرش می شوند و قرار است بیمارستان تامین اجتماعی نیز زیر بار برود.

وی با بیان اینکه تا ۱۰ روز آینده افزایش شدید بستری در مراکز درمانی استان را همچنان شاهد خواهیم بود، افزود: ظرفیت نمونه گیری از افراد مشکوک مبتلا به کرونا در حال حاضر در استان ۲ برابر شده و از ۷۰۰ تست روزانه به یک هزار و ۵۰۰ تست افزایش یافته و تا سه هزار تست در روز هم قابل افزایش است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متوسط روزانه موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا در استان در روز ۳۵ درصد است که این میزان در برخی شهرها بسیار بیشتر است.

همچنین در گناباد با توجه به قرار گرفتن گناباد در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، محدودیتهای مرتبط در این شهرستان افزایش یافت زیرا تعداد بیماران بستری و فوتی ناشی از کرونا در یک هفته اخیر در گناباد رو به افزایش گذاشته است.

هم‌اینک ۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تاکنون ۲۸۳ نفر در این منطقه با تست مثبت کرونا جان خود را از دست داده‌اند.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران کرونایی فعال است.

در استان خوزستان نیز فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: با توجه به وضعیت این استان از نظر کرونا، کنترل ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان در دستور کار قرار دارد.

ولی الله حیاتی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد استانی کرونا، در کلیه شهرهای قرمز و نارنجی تمام محدودیت ها برابر رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اعمال می شود.

وی افزود: در حال حاضر شهرهای قرمز و نارنجی توسط فرمانداران بلوک بندی شده و توسط گروه های نظارتی، روزانه مدیریت می شوند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: محدودیت های در نظر گرفته برای فعالیت اصناف و ترددهای شبانه نیز در شهرهای مذکور با جدیت اجرا  می شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: اجرای محدودیت های در نظر گرفته شده همزمان با سراسر کشور  به مدت ۱۰ روز در شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان آغاز شده است.

حیاتی افزود: در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند که امیدوارم هر چه زودتر شرایط استان بهتر شود.

همچنین فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به قرمز شدن وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا محدودیت‌های سختگیرانه اعمال می‌شود.

«مرادعلی تاتار»  افزود: باتوجه به اعلام ستاد ملی کرونا و تغییر رنگ این شهرستان از نارنجی به قرمز محدودیت‌های تردد اعمال و از ورود پلاک‌های غیر بومی و خروج پلاک‌های بومی در ورودی های شهرستان جلوگیری می‌شود.

از سیستان و بلوچستان هم خبر رسیده که رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۳۴ مورد جدید شمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۹ هزار و ۵۰۳نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: هم‌اینک ۶۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.  وی شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان را یکهزار و ۲۰۴ نفر اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم تقاضا کرد در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

هاشمی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده بطوری که ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

خبر دیگر از لرستان اینکه تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان چهار برابر شده است و این درحالیست که پیش‌بینی می‌شود نتیجه تعطیلات عید نوروز از هفته آینده نمایان شود.

علی سیف اظهار کرد: موج چهارم ویروس کرونا در ۱۴ استان از جمله لرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی، سطح واگیری و بستری بسیار بالایی دارد گفت: وضعیت کنونی لرستان حاد،  ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل و امکانات بستری جدید برای پذیرش بیماران پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور ۵۶ درصد است ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمع  همچنان اصول مهم پیشگیری از کرونا هستند

شمار مبتلایان کرونا در استان به ۸۶ هزار و ۹۸ نفر رسیده است و در حال حاضر تمامی شهرهای لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

روند شیوع کرونا در شهرستان دلفان نگران‌کننده شده و این در حالی است که امکانات و تجهیزات درمانی موجود برای مقابله با این ویروس کافی نیست.

در گیلان نیز هم اکنون شهرستان های رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبار، بندرانزلی، صومعه سرا،  فومن، تالش،  آستارا و خمام در استان گیلان قرمز و سیاهکل، شفت، ماسال و رضوانشهر نیز نارنجی هستند که به سمت قرمز می روند.

در تعطیلات عید امسال حدود پنج میلیون گردشگر به استان گیلان سفر کردند. اکنون آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان گیلان از مرز ۸۰۰ نفر گذشته که  این آمار در مقایسه با اواخر اسفندماه امسال سه برابر شده است.

در یزد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تعداد افراد مشکوک به کرونا در استان را ۵۰۲ نفر ذکر کرد و گفت: افزایش مبتلایان به این ویروس در استان روند صعودی دارد.

 سید ابراهیم سلمانی افزود: در شبانه روز گذشته  ۱۵۴ فرد  مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد پذیرش شدند و  از مجموع بیماران  ۶۷ نفر به دلیل وخامت حال آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در حال حاضر وضعیت هفت شهرستان از ۱۰ شهرستان  یزد از لحاظ شیوع کرونا قرمز، بافق(زرد)، بهاباد و اشکذر هم نارنجی است. با آغاز موج چهارم شیوع کرونا، موارد ابتلا و بستری ناشی از آن در روزهای اخیر افزایش یافت  به نحوی که بیشتر مناطق استان را قرمز و در شرایط خطر و هشدار شدید قرار داد.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مرگ ۲۱ شهروند دیگر البرزی را رقم زد.

دکتر محمد فتحی گفت : با اوج گیری دوباره کرونا، شمار بستری های کووید۱۹ در این استان نسبت به اسفند ماه سال گذشته افزایش سه برابری دارد.

وی بیان داشت: ۱۶۵ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های استان انتقال یافتند و اکنون ۹۴۶ بیمار در بخش های کرونایی مراکز درمانی استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

در استان مازندران نیز فرماندار قائمشهر از تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران جدید کرونایی در بیمارستانهای این شهرستان خبر داد و گفت: طی شبانه روز گذشته شمار بیماران کرونایی بستری در این شهرستان با افزایش ۱۳ درصدی به ۲۱۶ نفر رسید.

یحیی یوسف پوروضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را وخیم توصیف کرد و افزود: در روز گذشته ۱۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری بودند که اکنون به ۲۱۶ نفر رسیدند.

قائمشهر نخستین شهرستان مازندران بود که ۲۴ اسفند سال گذشته میزبان کرونای انگلیسی شد ، ۱۱ فروردین به رنگ نارنجی و ۱۳ فروردین هم به قرمز تغییر وضعیت داد.

از گرگان خبر رسیده که رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در نتیجه کم‌توجهی شهروندان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برگزاری دورهمی و در نتیجه افزایش تعداد بیماران کرونایی، وضعیت شیوع این ویروس در نیمی از شهرهای استان قرمز شد.

 عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، مینودشت، آزادشهر و گالیکش قرمز در علی‌آباد کتول، کلاله بندرترکمن، آق‌قلا و رامیان نارنجی و در گمیشان و مراوه‌تپه زرد است.

به گفته وی تا روز گذشته ۶ شهر گلستان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان هم در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار داشتند.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار در حال حاضر ۵۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری بودند که از این تعداد حال ۲۸ نفر وخیم بود.

همچنین  در حال حاضر ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روزهای آتی وضعیت اسدآباد نیز قرمز می شود.

با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط قرمز کرونایی، اعمال محدودیت های جدید پیش بینی شده در طرح جامع هوشمند برای رنگ بندی قرمز در این استان آغاز شده است.

خبر دیگر از بیرجند اینکه دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: موارد بستری بیماران کرونایی در استان به صورت روزانه در حال افزایش است و روند بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شیب بسیار تند دارد.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: ادامه این روند کار را بر کادر درمان سخت‌تر می‌کند و لازم است مردم برای کاهش آمار مبتلایان و برگشت به حالت عادی بیش از پیش همراهی کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی در شیب بسیار تند بیماری شهرستان طبس نیز از امروز (۲۳ فروردین) به مناطق قرمز یا خیلی پرخطر اضافه شد و چهار شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به غیر از شهرستان خوسف که زرد رنگ است، بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی یا پرخطر هستند.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران دارای علائم کرونای بستری شده در بیمارستان‌های استان روز دوشنبه از ۲ هزار نفر گذشت و به ۲ هزار و ۲۷ نفر رسید.

آرش نجیمی افزود: با شتاب سریعی که آمار ابتلا و بستری کرونا در استان اصفهان دارد تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها در یک هفته ۲ برابر شد و از حدود یکهزار به بیش از ۲ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه امروز با تعداد بالای بیماران جدید بستری شده نیز در سال جاری مواجه شدیم، اظهار داشت: امروز ۳۸۹ بیمار جدید دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند که بیشترین رقم در سه هفته نخست امسال بود.

گزارش کرونایی استان‌ها

پروتکل‌شکنی در دومین روز از محدویت‌های کرونایی تهران

کیش ماتِ کرونا

دست یاری اصناف خراسان جنوبی در موج چهارم کرونا

وضعیت قرمز کرونا را باید در بوق و کُرنا کرد!

ناقلان بدون علامت و مسافرانی که منعی برای ورود به فضای بسته ندارند

کرونا جان ۲۷۴ نفر دیگر را در ایران گرفت/شناسایی ۲۳ هزار بیمار جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی ۲۳ هزار و ۳۱۱ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت ۲۷۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

 سیما سادات لاری روز دوشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی * نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۸۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار و  ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۶۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

لاری گفت: امروز باز هم شاهد تغییر رنگ بندی شهرها بودیم، هیچ منطقه ای در کشور مصون از آلودگی نیست همچنان شاهد خیز فزاینده عمودی بیماران سرپایی و موارد بستری بیماران هستیم و با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته حضور در اماکن سرپوشیده خطرناک تر از گذشته است ضروری است از برگزاری و حضور در تجمع ها، دورهمی و مهمانی های خانوادگی و مراسم عروسی و عزا خودداری شود. درخانه بمانید و یاری گر کارکنان نظام سلامت در جبهه نبرد با بیماری باشید.

سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این گفته بود: نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانها با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجه هستند. میزان عمل به پروتکل های بهداشتی نیز همچنان پایین و نگران کننده و طبق آخرین گزارش ها ۵۶ درصد است.

وی افزود: با توجه به رابطه معنادار بین میزان عمل به پروتکل های بهداشتی و افزایش بیماری و با توجه به افزایش شیوع ویروس جهش یافته کرونا در همه استانها و سرایت بسیار بالای این ویروس، در صورت پایین ماندن میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهی افزایش روز افزون موارد بستری و مرگ و میر بیماری کووید۱۹ در کشور خواهیم بود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: با توجه به قدرت سرایت بالای بیماری کووید۱۹ و گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی توصیه می کنیم افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده اند، ۱۴ روز در خانه قرنطینه بمانند.  فضای مشترک با دیگران را در منزل به حداقل ممکن برسانند و اگر هر گونه علامت مانند تب، سردرد، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی داشتند با ۴۰۳۰ تماس بگیرند. محل قرنطینه را تحت هیچ شرایطی ترک نکنند و در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ماسک بزنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

لاری از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه علایم مثل تب، سرفه، سردرد، بدن درد هر چند خفیف، در خانه بمانند. از تماس با اعضای خانواده و همکاران پرهیز کنند و در صورت ادامه این علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۳۵ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۹۳۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها بسته خبری ویروس کرونا کرونای انگلیسی محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری ویروس کرونا کرونای انگلیسی بسته خبری ویروس کرونا کرونای انگلیسی محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیماران کرونایی در استان رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان های استان شهرهای قرمز و نارنجی سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی سیستان و بلوچستان شیوع ویروس کرونا شهرستان در وضعیت وضعیت نارنجی شبانه روز گذشته ویروس جهش یافته بیماری کووید ۱۹ موج چهارم کرونا بیمارستان ها کووید۱۹ در کشور مقابله با کرونا استان اردبیل وضعیت قرمز کرونا در استان ویروس کرونا مبتلا به کووید تعداد بیماران بستری بیماران ابتلا و بستری برابر شده حال افزایش شیوع کرونا مراکز درمانی خراسان جنوبی درمانی استان شبانه روز وضعیت زرد خبر رسیده روند افزایش خراسان رضوی نگران کننده افزایش یافت بستری بیمار حال حاضر محدودیت ها مناطق قرمز قرار دارند بیمار جدید ستاد کرونا شهرستان ها قرمز کرونا نمونه گیری وضعیت شیوع نفر رسید ستاد ملی رنگ بندی برابر شد هم اکنون استان ها پیش بینی هزار نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این بازدید با اشاره به تعامل و پیگیری های مکرر و تشکیل کمیته های تخصصی برنامه ایمنی آب کارشناسان معاونت بهداشتی و شرکت آب و فاضلاب به افزایش گواهینامه های ایمنی آب صادره برای سامانه های آبرسانی استان به ۸ گواهینامه خبر داد.

وی اظهار داشت: با افزایش گواهینامه های ایمنی آب، استان آذربایجان غربی در زمره استان های برتر کشور در زمینه اخذ این گواهینامه ها قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • خبرهای وزیر کشور درباره افزایش جرایم رانندگی، انتخابات الکترونیک و ...
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت قرمز و خطر وقوع سیلاب در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب