Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:14:27 GMT

الزام شرکت‌های نفتی به نوسازی خطوط فرسوده انتقال

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۹۵۴

الزام شرکت‌های نفتی به نوسازی خطوط فرسوده انتقال

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست گفت: با وجود آلودگی‌های مکرر نفتی در منطقه خلیج‌فارس، شرکت‌های بهره‌بردار نفتی ملزم به نوسازی و تعویض خطوط فرسوده هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود رضایی، مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه‌ای که با توجه به آلودگی ناشی از نشت مواد نفتی برخی از سکوها و خطوط انتقال نفت در خلیج فارس، با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط در سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار شد، بر پایبندی سایر ارگان‌های متولی به پیشگیری و در صورت بروز مقابله با آلودگی‌های ایجاد شده، اظهار کرد: با توجه به بروز آلودگی‌های دوره‌ای و مکرر در منطقه خلیج فارس، شرکت‌های بهره‌بردار از این تأسیسات ملزم به نوسازی و تعویض خطوط فرسوده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت‌های بهره‌بردار باید در اسرع وقت نسبت به ارائه برنامه زمان‌بندی اجرای طرح اقدام کنند، اما تا اجرای کامل طرح بهسازی و تعویض خطوط فرسوده که متولی آن در منطقه خلیج فارس شرکت نفت فلات قاره است، شرکت یاد شده ملزم به ارائه گزارش به موقع هرگونه نشت نفت به سازمان‌های مرتبط و نظارتی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین اقدام سریع برای پاک‌سازی و امحای آن با کمک و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی کشور شده است.

واکنش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به قتل دو محیط‌بان"تذکرات محیط زیستی رهبر انقلاب" باید در برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شوداثرات مخرب صدای وحشتناک ترقه‌ها بر پرندگان و محیط زیست

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آثار مخرب و جبران‌ناپذیر آلودگی‌های نفتی بر زیستگاه‌ها و سواحل خلیج فارس گفت: این پدیده در سال‌های گذشته بارها رخ داده است که منجر به آسیب جدی و در مواردی غیرقابل برگشت به زیستگاه‌های حساس آبزیان و چشم‌انداز سواحل شده است.

رضایی همچنین با قدردانی از همکاری سایر سازمان‌ها در اطلاع‌رسانی و مقابله با آلودگی‌های دریایی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی و اطلاع‌رسانی به موقع باعث جلوگیری از پیش رَوی لکه‌های نفتی به سمت سواحل به عنوان زیستگاه‌های حساس و مناطق مسکونی شده است که کمک شایانی به جمع‌آوری و امحاء نفت تخلیه شده در مبدا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی های زیست محیطی سازمان محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست بحران های محیط زیست آلودگی های زیست محیطی سازمان محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست بحران های محیط زیست مقابله با آلودگی های دریایی خطوط فرسوده محیط زیست خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

ثریا قربانی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پس از بررسی‌های لازم نتایج این نمونه برداری‌ها نشان داد با توجه به اینکه فصل کشاورزی در منطقه آغاز نشده است و هنوز کود و سمومی به اراضی کشاورزی حاشیه این رودخانه داده نشده است، کیفیت آب رودخانه و تالاب هشیلان بسیار نزدیک به هم است از این رو با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، آب این رودخانه تا پایان فروردین ماه به این تالاب انتقال پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون متر مکعب انتقال آب انجام گرفته است اضافه کرد: در همین راستا مقرر شده است پس از این مدت زمانی، دوباره از آب این رودخانه نمونه برداری انجام شود که اگر کیفیت آب آن تغییری نیافته بود مجددا عملیات انتقال آب تا زمانی که امکان انتقال وجود دارد، انجام شود.

قربانی، با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری در احیای این تالاب بی تاثیر نبوده است یادآور شد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی سال‌های گذشته و برداشت‌های بی رویه آب توسط چاه‌های متعدد غیرمجاز اطراف تالاب، آب سفره‌های زیرزمینی منطقه کاهش شدیدی پیدا کرده بود که این امر موجب شده بود بارندگی‌ها به تنهایی قادر نباشد این تالاب را احیا کند.

وی گفت: از این رو انتقال آب از رودخانه رازآور باعث شد که الان شاهد پرآبی کامل تالاب بوده و علاوه بر این منابع آبی منطقه تا حد زیادی احیا شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود