Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: نبود بانک اطلاعاتی دقیق از تولید مهم‌ترین مشکل در حوزه سرمایه‌گذاری است و باید بانک اطلاعاتی قوی در حوزه تولید و نیازمندی‌ها هرچه زودتر تشکیل شود.

سعید پورآبادی در گفت و گو با قدس آنلاین، با اشاره به مشکلات موجود در بخش سرمایه گذاری، با بیان اینکه تشویق سرمایه‌گذاران به‌عنوان یک اصل مدنظر قرار نگرفته است اظهار داشت: جایگزینی رویکرد تشویقی به‌جای نگاه منفی و تنبیهی در مواجه  به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نبود مشوق سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین مانع برای ورود کارآفرینان در این حوزه دانست و افزود: باید دستگاه‌های ذی‌ربط در سال جدید در کنار بخش خصوصی بیشتر دیده شوند و تمامی مدیرانی که عضو شورای گفت‌وگوی دولت هستند در جلسات فعالیت مستمری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال باید در بخش تولید به‌صورت سلیقه‌ای عمل نکنیم و تولیدکننده واقعی را حمایت کنیم و میدان را برای بخش خصوصی هموار و نگاه استانی به این حوزه داشته باشیم.

پورآبادی نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» در ادامه توجهات ویژه رهبری به‌منظور حمایت از تولید داخلی، توانمندی‌های اقتصادی موجود و رفع موانع تولید در کشور عنوان کرد.

وی گفت: مانع زدایی و پشتیبانی از تولید نیازمند شناخت و ارزیابی ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت جهادی و کارآمد است و برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ باید به‌صورت کارشناسی به همه این مسائل پرداخته شود.

وی اظهار داشت: پشتیبانی از تولید، اراده قوای سه‌گانه و آحاد مردم را می‌طلبد چراکه این مهم باعث می‌شود تا ما شاهد رونق و توسعه آبادانی در کشور شویم.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ادامه داد: برای تحقق شعار سال مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری نیاز به تلاش مضاعف برای از میان برداشتن موانع است چراکه فعالان اقتصادی در خط مقدم مبارزه با تحریم و همچنین آثار اقتصادی کرونا قرار دارند و می‌دانند که فشارهای ناشی از این دو مهم سخت‌ترین فشارها را برای تولیدکنندگان وارد کرده و برای استفاده کامل از ظرفیت‌های اقتصادی کشور رفع آنها گریزناپذیر است.

 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری شعار سال 1400 رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خراسان شمالی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی خراسان شمالی، گفت: ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، هوشنگ محمدی امروز در استانداری خراسان شمالی در دیدار با استاندار ضمن تشریح اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی، مصوبات سفر در بخش سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار داشت: 63 درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است.

وی افزود: در خصوص ساخت مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان و پیگیری استخدام نیروی انسانی در این سازمان  اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و برنامه‌هایی از جمله برگزاری آزمون جذب نیروی متخصص مختص وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این موضوع در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای سال جاری در تخصیص منابع حوزه بخش کشاورزی عنایت ویژه وجود دارد تا جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق بیفتد.

محمدی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در حوزه کشاورزی نقش بسزایی در تامین معیشت مردم دارد، افزود: استعداد این منطقه در حوزه دامی باید بیش‌از قبل مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی در تمام ابعاد، مساعدت وی را برای تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی و اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به استان برای پیشبرد بهتر اهداف در این بخش را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از پست های سازمانی در استان خالی است، پیگیری برای اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز و تکمیل پست ها و همچنین توجه ویژه به مسکن کارکنان را مورد توجه قرار داد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، خواستار مساعدت در تخصیص کامل این اعتبارات، برای پیشبرد اهداف و اعتلای بخش کشاورزی شد.

حسین نژاد ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، از ظرفیت مشارکت مردمی در زمینه تحقق و شکوفایی و جهش تولید در بخش کشاورزی در استان بهره ببریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن