Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آسوشیتد در گزارشی، رخ دادن سانحه نطنز را در خلال مذاکرات وین برای احیای برجام مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره سانحه پیش آمده در تاسیسات غنی سازی نطنز نوشت: حمله روز یکشنبه در نطنز  در موقعیتی رخ داد که قدرت های جهانی سعی می کنند درباره بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته ای تهران مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خرابکاری خطر تاثیر گذاشتن بر این مذاکرات و تشدید بیشتر تنش های منطقه در خاورمیانه را در بر دارد. 
آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش نوشت: نطنز، در اصفهان که استانی در مرکز ایران است، میزبان تاسیسات اصلی غنی سازی ایران است. ایران یک تاسیسات فعال انرژی اتمی در بوشهر دارد که با کمک روسیه در سال 2011 راه اندازی شد. ایران پیش از این رآکتور آب سنگین اراکش را بازطراحی کرد تا پلوتونیوم تولید نکند. تاسیسات فردوی آن نیز در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. تهران هنوز در رآکتور تحقیقاتی تهران فعالیت می کند. 
همچنین در این گزارش آمده است: ایران از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای در قبال این اقدام، تعهدات مرتبط با غنی سازی اورانیوم در توافق را کاهش داد و در حال استفاده از سانتریفیوژهای پیش رفته، افزایش ذخایر و غنی سازی تا خلوص 20 درصد-مرحله ای فنی که با تسلیحات فاصله دارد، است.
این گزارش می افزاید: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که در ماه ژانویه روی کار آمد، گفت می خواهد به توافق هسته ای بازگردد. کشورهای مرتبط مذاکرات را هفته ی گذشته در وین شروع کردند تا راهی برای پیشبرد امور پیدا کنند. اسرائیل که با وجود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن وعده داده است که هیچ گاه نگذارد توافق احیا شود، تا حد زیادی به ایجاد کارزاری مخفیانه برای مورد هدف قرار دادن ایران مظنون است. 
آسوشیتد پرس در بخش دیگری از این گزارش مطرح کرد: اثرات بلندمدت این سانحه روی برنامه هسته ای ایران، به طور کلی، مشخص نیست. اگر حملات سانتریفیوژها را در نطنز متوقف کند، سانتریفیوژهای فردو هنوز فعالند. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه وعده داد که فناوری هسته ای ایران توسعه پیدا می کند. 
آسوشیتد پرس علاوه بر این نوشت: این خرابکاری در دوران حساس در دولت حسن روحانی رخ داد که سعی می کند از طریق مذاکرات وین، توافقی  که در دولت او امضا شده را باز گردادند. 

گزارش آسوشیتدپرس در پی این مطرح می شود که  بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: بامداد روز یکشنبه حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داده است. بر اساس اطلاع ما خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

وی درباره علت این حادثه و جزییات بیشتر آن گفت: علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

او همچنین با اشاره به حادثه بامداد روز یکشنبه در سایت غنی سازی نطنز اعلام کرد: حادثه ای داشتیم در بخشی از قسمت‌های برق سایت نطنز و در آنجا برق قطع شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است که متعاقبا اعلام می کنیم.

کمالوندی در پاسخ به این که تجهیزات آسیب دیدن یا خرابکاری بوده است؟ گفت: الان اطلاعات بیشتری نداریم


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نطنز رژيم صهيونيستي برنامه هسته ای ایران تروریسم هسته ای انرژی اتمی روز یکشنبه غنی سازی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق توخل و بایرن بر سر جزییات فسخ قرارداد

باشگاه بایرن مونیخ و توماس توخل بر سر جزییات فسخ قرارداد همکار‌ی‌شان به توافق رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در اوایل اسفند ماه باشگاه بایرن مونیخ به‌طور رسمی اعلام کرد در توافق دوجانبه با توماس توخل، در انتهای فصل جاری به همکاری با یکدیگر پایان خواهند داد، این در حالی است که سرمربی پیشن تیم‌های دورتموند، پاری‌سن‌ژرمن و چلسی تا پایان ماه ژوئن 2025 با بایرن قرارداد دارد.

بر اساس گزارش روزنامه «بیلد» آلمان؛ موضوع فسخ قرارداد توماس توخل در تابستان پیش‌رو بین طرفین حل و فصل شده و باشگاه بایرن مونیخ تعهد کرده که به عنوان غرامت، دستمزد سال پایانی قرارداد این مربی آلمانی را به طور کامل به او پرداخت کند، اما بدون هیچ پاداش احتمالی. گفته می‌شود او سالیانه چیزی بین 10 تا 12 میلیون یورو از بایرن حقوق می‌گیرد.

آمادگی ستاره بایرن مونیخ برای مذاکره با آرسنال

توخل که در ماه مارس 2023 جانشین یولیان ناگلسمان در بایرن مونیخ شد، تاکنون در 49 بازی روی نیمکت این تیم نشسته که حاصل آن 32 برد، 6 تساوی و 11 شکست بوده است. او فصل گذشته باواریایی‌ها را به قهرمانی در بوندس‌لیگا رساند. بایرن مونیخ در حال حاضر با 60 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی آلمان ایستاده و با بایرلورکوزنِ صدرنشین 10 امتیاز اختلاف دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق توخل و بایرن بر سر جزییات فسخ قرارداد
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • نجات خانواده چهار نفره از سیل در نطنز (فیلم)
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟