Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:12:12 GMT

چراغ سبز همدلی شهروندان بجنوردی در روزهای قرمز کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۵۱۸۰

چراغ سبز همدلی شهروندان بجنوردی در روزهای قرمز کرونایی

به گزارش خبرنگار ایرنا، گرچه رفتارهای غیرمسوولانه برخی از شهروندان در روزهای پایانی پارسال و تعطیلات نوروز، زبانه‌های بیماری کووید ۱۹ را در بسیاری از نقاط کشور و شهرستان بجنورد شعله‌ور کرد و با وجود همه هشدارها و توصیه های کارشناسان، چاره ای جز استفاده از ابزارهای محدودکننده را برای ستاد مدیریت بیماری کرونا نگذاشت اما، این روزها بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، بیشتر شهروندان بجنوردی و کسبه مرکز استان در اجرای طرح محدودیت‌های تردد و تعطیلی واحدهای صنفی مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها ازدحام در برخی داروخانه‌ها و نانوایی‌ها بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است وجود دارد اما از حجم تردد شهروندان در معابر اصلی و هسته مرکزی شهرستان بجنورد در ساعت‌های مختلف شبانه روز کم شده است و حتی در برخی خیابان‌هایی که منتهی به مراکز خرید می‌شود، دیگر شاهد ‌ترافیک خودروها نیستیم.

به تعبیر دیگر این روزها، برخی از شهروندان انگار حال و هوای شکست کرونا را دارند و به خوبی، محدودیت امکانات درمانی، خستگی مدافعان سلامت و روند رو به رشد بیماری را درک کرده اند تا جایی که فصل مشترک همه آنها تمکین در رعایت محدودیت‌ها است تا بیش از این دامنه خسارات این بیماری را در کشور و استان گسترش نیابد.

برخی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا خریدهای ضروری و همچنین برخی کارهای روزانه را دلیل بیرون آمدن از خانه عنوان می کنند اما این شهروندان از اینکه در وضعیت قرمز کرونایی شهرستان مجبور به تردد در شهر هستند،‌ ناراضی هستند.

یکی از شهروندان بجنوردی گفت: نگران شرایط جسمانی والدین خود هستم و به همین دلیل کمتر از خانه خارج می شوم تا با همراهی دیگر شهروندان نگرانی خانواده ها را کمتر کنیم.

صالح سجادی افزود: در واقع همه بر این مساله آگاه هستیم که اگر شهروندان در رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا همراهی نکنند، این ویروس همچنان مهمان ناخوانده کشور و استان خراسان شمالی خواهد بود.

شهروند دیگری با اشاره به لزوم همراهی همه مردم در شکست این ویروس اظهار داشت: اگرچه این روزها شاهد تعطیلی و همراهی خوب کسبه در اجرای محدویت ها هستیم اما برخی از شهروندان هنوز هم بی توجهی ها و سهل انگاری های خود را در نبرد با این ویروس را دارند و هنوز شاهد برگزاری برخی تجمعات و مراسمات عروسی هستیم.

سهراب حمیدیان افزود: در حقیقت باید به برخی از شهروندان آگاهی داده شود که کرونا این روزها میهمان مردم شده است و مردم باید نحوه برگزاری مراسم عروسی ها و جشن ها را تغییر دهند چون دیگر با شنیدن خبر عروسی بجای شادی، ترس و دلهره ای آدم را فرا می گیرد که خدای نکرده مبتلا به کرونا نشویم.

دید و بازدیدهای نوروزی و عروسی ها علت افزایش مبتلایان به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی دورهمی های خانوادگی ، دید و بازدیدهای نوروزی و برگزاری جشن عروسی با کمترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را دلیل اصلی اوج گیری مجدد ویروس کرونا و رسیدن استان به موج چهارم این ویروس اعلام کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که اکثر بیمارانی که این روزها پایشان به  بیمارستان های استان باز شد در دور همی های خانوادگی و جشن های عروسی با سطح پایین رعایت پروتکل ها  به این ویروس مبتلا شده اند.

دکتر سیداحمد هاشمی تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا را کاهش ترددها ، رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن مستمر دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از ترددها و سفر غیر ضرور، عدم حضور در اجتماع بیان کرد و اظهارداشت: اگر روند عادی انگاری کرونایی در استان ادامه داشته باشد، قطعا روزهای سخت و دشواری را هم مردم و هم درمانگران ما در بیمارستان ها شاهد خواهند بود که خسارت های جانی و مالی آن بیش از حد تصور خواهد می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در ادامه گفت: با شتاب گیری روند صعودی آمار بیماران کرونایی در این استان، تست گیری نیز روند افزایشی به خود گرفت و با شناسایی کانون ویروس، تست گیری نیز در این مناطق افزایش خواهد یافت تا بتوانیم بیماران را سریع شناسایی و تحت درمان قرار دهیم.

وی با اشاره به روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های استان خراسان شمالی احتمال افزایش بیماران جهشی کرونا انگلیسی را دور از انتظار ندانست و اظهارداشت : قطعا در روزهای آینده آمار بیماران مبتلا به ویروس جهشی انگلیسی نیز در استان روند افزایشی به  خود می گیرد و مشکلات استان  نیز بیشتر می شود  و  ما با افزایش تعداد تست به دنبال شناسایی سریع بیماران و اجرای برنامه درمانی برای آنها در مراکز درمانی هستیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

وی با قدردانی از همراهی مردم در روزهای اعمال محدوددیت های کرونایی  از تمامی اقشار جامعه خواست تا در صورت مشاهده علایم مشکوک ویروس کرونا ضمن اجرای قرنطینه اجباری به بیمارستان ها و مراکز درمانی برای معالجه و انجام تست مراجعه کنند.

ویروس کرونا نخستین بار اواخر اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی یک بیمار کرونایی در شهرستان بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شیوع یافت و این استان پس از پشت سر گذاشتن سه موج این ویروس تا بهمن ماه سال ۹۹  این بار با وقفه سه ماهه از چند روز گذشته  وارد موج چهارم این بیماری شد به گونه ای که هم اکنون حدود ۲۶۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان بستری و تحت درمان قرار دارند.

استان خراسان شمالی حدود سه ماهی است که روزهای کم خطری را از لحاظ آلودگی ویروس کرونا با قرارگیری در وضعیت زرد و آبی پشت سر گذاشت، در روزهای اخیر با شیب تند آمار بیماران کرونایی وارد فاز چهارم همه گیری این ویروس و بیماری کووید ۱۹ شده است.

براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که امروز -۲۲ فروردین ماه-  منتشر شد، از هفت شهرستان استان خراسان شمالی ۵ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم در رنگ قرمز قرار دارند و شهرستاهای فاروج و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و هم اینک راز و جرگلان تنها شهرستان با وضعیت زرد در استان است.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا خراسان شمالی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا خراسان شمالی بجنورد ویروس کرونا خراسان شمالی بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان خراسان شمالی برخی از شهروندان شهرستان بجنورد آمار بیماران بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مهدی رحمدل افزود: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون‌های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه‌های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون‌های آنلاین شرکت کردند.
به گفته رحمدل همچنین پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون‌های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارایه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد