Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا تصویری قابل تامل از روستای “سرچشمه لاهیجان” در فضای مجازی به خصوص توسط رسانه ها و اکانت های ضد جمهوری اسلامی منتشر شده است. تصویری که مربوط به یک کارخانه چای است نه ویلا یا هتل و اکنون بعد از ۲سال از آرشیو خارج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، اخیرا تصویری قابل تامل از روستای “سرچشمه لاهیجان” در فضای مجازی به خصوص توسط رسانه ها و اکانت های ضد جمهوری اسلامی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویری که مربوط به احداث یک کارخانه چای در دو سال گذشته است.

 

        این در حالی است که پیگیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که تصویر مورد نظر در اسفندماه سال ۹۷ نیز به صورت گسترده در فضای مجازی پخش شده و اکنون بعد از گذشت ۲ سال مورد توجه کاربران به خصوص اکانت های ضد جمهوری اسلامی قرار گرفته است.   به تاریخ زمان انتشار این تصاویر در اسفندماه سال ۹۷دقت کنید.           این تصویر مربوط به ساخت کارخانه ی چای توسط یک فرد بومی در ملک شخصی اش در روستای سرچشمه لاهیجان است که اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و آنطور که پیداست بخش اعظمی از چایکاران منطقه چای خود را به این کارخانه تحویل می دهند.   حال چگونه و با طی چه مراحلی صاحب زمین این کارخانه توانسته مجوزهای لازم را کسب کرده و به بهره برداری برساند سوالی است که مسئولان وقت باید نسبت به آن پاسخگو بوده و روشنگری کنند.   البته “کاظم صفرپناه” یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار توییتی نوشته است: این تصویر مربوط به کارخانه چای است نه ویلا وهتل؛ از دیرباز اغلب کارخانجات چای در دل باغات چای و کوهپایه جهت سهولت دسترسی کشاورزان به کارخانه و کم کردن هزینه حمل و نقل احداث می شود.     آنچه که لازم است ذکر شود با صرف نظر به اینکه کوه خواری در هر مقیاسی مذموم است اما این نکته هم قابل تامل است که چرا بعد از چند سال که از انتشار این تصویر در فضای مجازی گذشته به یکباره و در این برهه ی زمانی دوباره از آرشیوها خارج شده و از سوی رسانه های خارج نشین بولد شده و با تیتر های عجیب و غریب به خورد افکار عمومی داده می شود. ‌ در این رابطه دو نکته اساسی به ذهن می آید که لازم است بیان شود:   ۱) کف گیر رسانه های معاند به ته دیگ خورده و اینگونه به نبش قبر پرداخته اند که در این شرایط بد روانی که ناشی از مدیریت ضعیف دولت روحانی است مردم را تحت شعاع قرار بدهند تا در مرحله ی اول این حجم انتقادات از دولت تدبیر و امید رو بشورد و ببرد و در ادامه مردم را از حضور در انتخابات پیش رو دلسرد کنند.   ۲) عدم شفافیت و پاسخگویی به مطالبات را از سوی مسئولان و مدیران دولت روحانی را نشان می دهد که با عدم شفافیت در رابطه با این دست پرونده ها راه را برای سوءاستفاده ضدانقلاب فراهم می کنند. اگر در همان ابتدای امر مسئولان، شفاف سازی کرده و به رسانه های متعهد که با رعایت موازین و قوانین این امر را مطالبه می کردند پاسخگو می بودند یقینا دیگر رسانه های معاند نمی توانستند با جوسازی و شانتاژ از آن علیه کل نظام اسلامی استفاده کنند.   می توان گفت در واقع سوءاستفاده رسانه های بیگانه و اکانت های ضد انقلاب نتیجه عدم شفافیت و پاسخگویی مسئولان دولتی است که با شعار تدبیر و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی به میدان آمد که حال در رها شدگی فضای مجازی اینگونه بستر را برای به بازی گرفتن افکار عمومی آماده می کند‌.

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی اکانت های ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد

جلال آفاقی با اشاره به شکست رژیم جعلی و کودک‌کش و متجاوز اسرائیل در افکار عمومی و تنفر جهانی نسبت به جنایت‌های صهیونیستی، بر لزوم هوشیاری در مقابل عملیات گسترده و هجمه روانی دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: در حال حاضر و با ناامیدی متجاوزان از جنگ‌های سخت، نبرد برای تسخیر اذهان در اولویت دشمن و رسانه‌های استعماری است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: غول‌های رسانه‌ای دشمن با استفاده از تاکتیک‌ها و فراتاکتیک‌ها و به مدد وسایل ارتباط جمعی وابسته، تمام تلاش خود را جهت وارونه جلوه دادن وقایع و بازنمایی غیرواقعی به جای واقعیت‌گرایی به کار بسته‌ است.

آفاقی با اشاره به برخی گزارش‌ها از محتواهای تولید شده در فضای مجازی در پی عملیات پیروزمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در قالب حق شرعی و قانونی و طبیعی دفاع و در صیانت از حقوق ملت شریف ایران و کشور عزیزمان صورت گرفت، ضمن تاکید بر هوشیاری کاربران در مواجهه با چنین محتواهای رسانه‌ای اظهار کرد: نشر و بازنشر محتواهایی در فضای مجازی که در راستای اهداف عملیات روانی رژیم خبیث صهیونیستی قرار گیرد، جرم است و با عامل یا عاملین قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی در این خصوص از شناسایی فردی توسط گشت سایبری که اقدام به نشر اکاذیب در فضای مجازی می‌کرد خبر داد و افزود: دقایقی بعد از شناسایی، فرد مذکور در یکی از مناطق اردبیل بازداشت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اعتراف رسانه های معاند به شکست رژیم صهیونیستی
  • هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی را اطلاع دهید
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • برخورد سخت در انتظار اماکن و باشگاه های ورزشی مختلط و متخلف در خصوص تصویربرداری و انتشار در فضای مجازی 
  • دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  •  دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان