Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: باید سرانه‌ای برای دانشجویان خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان سرانه فرهنگی دانشجویی تعیین شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت بهداشت، جلسه بررسی مشکلات دانشجویان گروه علوم پزشکی با حضور علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، سیماسادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست، با قدردانی از اقدامات مثبتی که در حوزه دانشجویی انجام شده است، گفت: حضور دکتر حق دوست در سمت معاونت آموزشی در این دوره، برای ما بسیار مغتنم بود و فرصت و افتخاری برای بنده ایجاد کرد که از تجربیات ایشان در حوزه دانشجویی استفاده کنم.

وی افزود: حق دوست غیر از نگاه علمی و دقیقی که در مبحث آموزش دارند، به خروجی دانشجو و این نکته که دانشجو باید در تمام ابعاد پرورش پیدا کند، بسیار اهمیت می دهد.

لاری از تلاش برای افزایش بودجه حوزه پژوهشی و آموزشی و فرهنگی خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های من دانشجویان بین الملل است. دانشجویان بین الملل ظرفیت بسیار خوبی هستند. ما می توانیم برای این دانشجویان برنامه های فرهنگی خوبی را پیش بینی کنیم تا زمینه را برای جذب بیشتر این دانشجویان ایجاد کند.

وی افزود: بنابراین قرار است که با اجرای برنامه های فرهنگی و رفاهی بهتر، تمهیدات خوبی را برای آنها فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: البته دانشگاه های علوم پزشکی جسته گریخته در حوزه فرهنگی و رفاهی اقداماتی را انجام می دهند، اما باید به برنامه های فرهنگی و رفاهی شان انسجام بیشتری ببخشیم. اما متاسفانه بودجه آنها به طور شفاف در دانشگاه ها در اختیار حوزه فرهنگی و دانشجویی قرار نمی گیرد.

وی گفت: باید سرانه ای برای دانشجویان خارجی تعیین شود تا در مورد ایاب و ذهاب، غذا و مباحث فرهنگی آنها، رقم مشخصی تعلق بگیرد تا به عنوان سرانه فرهنگی دانشجویی به آن پرداخته شود.

لاری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه هایم، سلامت معنوی یا کمیسیون پژوهش قرآن و سلامت است، این موضوع موضوعی فراوزارتخانه ای است و کار در این زمینه بسیار ضرورت دارد.

وی درخصوص اجرای پروژه «مسیحادم» در مورد دانشجویان موفق، جمع آوری اطلاعات از اقدامات معاونت های فرهنگی دوره های قبل، استمرار وام های دانشجویان دستیاری، پیگیری بیمه تامین اجتماعی دانشجویان، تکمیل پاویون ها و خوابگاه های دانشجویی، تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون فرهنگی وزارت بهداشت سیما سادات لاری سرانه فرهنگی وزارت بهداشت معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی ساماندهی رشته مقاطع و رشته محل های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سید مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی و مسؤول برنامه ساماندهی برنامه های آموزشی با اشاره به تدوین «سند ساماندهی برنامه های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت» گفت: این جلسه با هدف بررسی نحوه ورود و اجرایی شدن این سند با حضور نمایندگان دبیرخانه ها، مرکز سنجش، مرکز نصر و دبیرخانه های شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش و امور هیات علمی تشکیل شد.

وی بر ضرورت هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه اجرا تاکید کرد و افزود: در این جلسه مواردی نظیر ضرورت وجود یک زیر ساخت هوشمند برای رصد رشته مقاطع و رشته محل ها، داشتن برنامه اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین توجه به اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان رشته های مختلف تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به گزارش دکتر آشتیانی، مدیر امور هیات علمی وزارت بهداشت از وضعیت دانش آموختگان و انجام تعهد و ظرفیت های جذب دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این نشست مواردی نظیر بازنگری کوریکولوم ها و احراز شرایط شغلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رضایت ضمن جمع بندی جلسه به نحوه همکاری بخش های مختلف برای تدوین برنامه عملیاتی اشاره کرد.

کد خبر 6087367

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی