Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@19:16:35 GMT

آلمان: حادثه نطنز خبر خوبی نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۵۷۷۶

آلمان: حادثه نطنز خبر خوبی نیست

 خبرگزاری مهر: به نقل از فرانس پرس، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان می‌گوید تحولات اخیر پیرامون حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داد، خبر خوبی برای مذاکرات هسته‌ای که در وین در حال انجام است؛ تلقی نمی‌شود.

وی در این باره افزود: آنچه در حال حاضر از تهران می‌شنویم به ویژه از نطنز، یک تعامل مثبت نیست.

ماس ادامه داد: مذاکرات وین تا این لحظه آسان نبوده است حال آنکه روح سازندگی بر آن حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال وی مدعی شد: وضعیت در نطنز معنای ویژه‌ای خواهد داشت و می‌تواند سرنخ‌هایی درباره این موضوع بدهد که ایران تا چه اندازه آنچه را که در وین به بحث گذاشته می‌شود؛ اجرا خواهد کرد.

روز گذشته، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به این حادثه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه، بر ضرورت برخورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای تاکید کرده و حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.

این در حالی است که کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد که موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی)، در حادثه دیروز تأسیسات نطنز دست داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: هایکو ماس حادثه نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست با مسؤولان انرژی اتمی با تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه انرژی هسته‌ای طی سال‌های اخیر اظهار کرد: در آینده جهان انرژی هسته‌ای یکی از امور بنیادین و راهبردی است و اگر از الان به خودکفایی، تولید و مرجعیت دست پیدا نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی بیان داشت: رویکرد خودکفایی، تولید و رسیدن به مرجعیت که در حال حاضر با نگاه مقام معظم رهبری ایجاد شده بسیار ارزشمند است و به خوبی در سازمان انرژی اتمی مدیریت می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار ایجاد راکتور تحقیقاتی در بوشهر شد و گفت: تحقق این امر می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای استان و کل کشور در پی داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر همچنین ایجاد راکتورهای کوچک و شتاب دهنده الکترون در استان را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه بوشهر ضمن تشکر برای تولید آب از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اگر ۲ راکتور در حال احداث نیز پیوست تولید آب داشته باشد بسیار می‌تواند به شرایط آب استان کمک کند. بوشهر استان کم بارش است و عدم بارش تمام زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مساله آب شرب در تابستان همواره یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان است.

کد خبر 6086366

دیگر خبرها

  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد