Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر دوشنبه مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با شهردار قم، افزود: برخی از مردم نماهای خانه‌هایشان را به‌صورت کشورهای بیگانه می‌سازند، اگر این نوع از معماری و خانه‌سازی‌ها زیاد شود به دنبالش فرهنگ آن کشور هم وارد زندگی ما می‌شود.

وی در ادامه خواستار توسعه و تنوع خدمات شهری شد و اضافه کرد: خانواده‌های متدین گاهی احساس می‌کنند فضا برای زندگی‌شان سخت است؛ مثلا در پوشاک، لباسی که مناسب متدینین باشد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گاهی برای خرید یک لباس مناسب تمام مغازه‌ها را جستجو می‌کنند؛ اگر شما بتوانید فروشگاه‌هایی را تاسیس کنید و اجناسی را با قیمت مناسب بیاورید و به دست مردم بدهید کار بسیار خوبی را انجام داده‌اید.

حسینی بوشهری افزود: باید پشتیبانی‌هایی صورت بگیرد که مردم برای تهیه کالاهای اساسی دغدغه نداشته باشند یعنی خدمات شهری که گفته می‌شود فقط مختص به حمل‌ونقل، اتوبوس و معابر نباشد.

وی تاکید کرد: باید این خدمات را توسعه بدهیم، مثلا وقتی یک بوستان را درست می‌کنید این به‌نوعی تامین فضای آرامش برای مردم است و ایجاد فروشگاه‌هایی که مردم راحت بتوانند خرید کنند هم یک نوع دیگر آرامش بخشی است.

وی توجه به فضای معنوی قم را مهم ارزیابی و با اشاره به ظرفیت‌های بالای معنوی استان ابراز کرد: قم ظرفیت‌های زیادی دارد که ما قدر آن را نمی‌دانیم؛ حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و فضاهای معنوی بسیار عالی داریم. در برنامه‌ریزی‌هایتان به مسائل فرهنگی و معنوی توجه کنید.

رئیس جامعه مدرسین تصریح کرد: باید خدمات شهری به‌گونه‌ای باشد که هرکس که وارد قم می‌شود آن فضای معنوی را احساس کند.

وی همچنین با اشاره به شعار سال، مخاطب این شعار را تمام نهادهای کشور دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» نامیدند؛ مخاطب سخنان رهبری، فقط دولت، مجلس یا قوه قضاییه نیست، بلکه شهرداری‌ها هم می‌توانند برنامه‌های خود را در راستای تحقق این شعار تنظیم کنند.

وی افزود: اگر شهرداری می‌تواند در بحث تولید کاری انجام دهد حتما این کار را بکنید؛ شهرداری باید برنامه‌ای برای رفع موانع تولید و حمایت و پشتیانی از آن داشته باشد.

حسینی بوشهری با اشاره به این‌که باید قوانینی که مانع تولید است را بررسی و برطرف کنید، اضافه کرد: در بحث تولید محتوا، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند؛ باید آن‌ها بنشینند و فکر کنند که چه پشتیبانی‌هایی می‌توانند انجام دهند؛ هر کس و هر صنفی به‌نوعی می‌تواند مخاطب این شعار باشد.

وی مردم را بزرگ‌ترین سرمایه نظام اسلامی عنوان و بیان کرد: یکی از اهداف دشمن این است که مردم را ناراضی کند؛ به همین منظور تلاش می‌کند مشکلاتی که در کشور وجود دارد را بزرگ جلوه دهد یا آنچه هست را به‌گونه‌ای دیگر انعکاس دهد.

وی تصریح کرد: هدف دشمن این است که مردم را از انقلاب جدا کند و اگر مردم نباشند اگرچه آن نظام مشروعیت داشته باشد؛ اما کارش پیش نمی‌رود.

در ابتدای این دیدار شهردار قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال ۹۹ به بیان برنامه‌ها و رویکرد کلان شهرداری در سال جدید پرداخت و گفت: برنامه‌هایی که تا سال ۱۴۰۰ داشتیم بیشتر سخت‌افزاری بود، یعنی زیرساخت‌های شهر را در نظر داشتیم اما برنامه‌هایمان برای سال ۱۴۰۰ به بعد بیشتر نرم‌افزاری است.

مرتضی سقائیان نژاد افزود: حمل‌ونقل یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است که اکنون حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در اختیار داریم و فاز قطار شهری را امیدواریم که قرارگاه خاتم‌الانبیاء به سرانجام برساند.

برچسب‌ها قم معماری سید هاشم حسینی بوشهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم معماری سید هاشم حسینی بوشهری قم معماری سید هاشم حسینی بوشهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور حسینی بوشهری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمارت خسروآباد سنندج؛ تجلی معماری ایرانی

عمارت خسروآباد، یادگار بازمانده از دوران قاجار و تلفیقی از هنر معماری ایرانی است که جلوه خاصی به معماری شهر سنندج بخشیده و از زیبایی چشم‌گیری برخوردار است

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059271 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • محفل قرآنی امام حسنی ها نمایش دینداری جامعه ایرانی بود
  • انتقاد تند از علی مطهری، سرلیست «صدای ملت» | مردم ادای شادی درمی‌آورند | نوروز ایرانی تعطیل بردار نیست | به دنبال تبدیل عید به عزایید؟
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • انتقاد تند از علی مطهری بعد از اظهاراتش درباره نوروز /به دنبال تبدیل عید به عزا هستید؟/خیال نکنید مردم خیلی سرخوش‌ هستند اما.../نوروز تعطیل بردار نیست
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • ترویج معماری اسلامی ایرانی به الگوسازی نیاز دارد
  • عمارت خسروآباد سنندج؛ تجلی معماری ایرانی
  • مخبر: دولت تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت مردم بکار می‌گیرد