Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه سازمان جاسوسی موساد پشت حادثه تاسیسات نطنز قرار دارد، مدعی شد که حمله به این سایت از مدت‌ها پیش از مذاکرات هسته‌ای در وین برنامه ریزی شده بود.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست پس از حادثه اخیر در تاسیاست غنی سازی نطنز چند گزارش درباره جزئیات این حمله و عاملان آن منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در گزارشی نوشت: حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز در ایران مدت ها قبل از مذاکرات وین میان ایران و طرف های توافق هسته‌ای برنامه ریزی شده بود. هرچند کاملاً محتمل است که زمانبندی دقیق این حمله  که به طور گسترده‌ای به عنوان یک حمله فیزیکی یا سایبری به اسرائیل نسبت داده می شود، در نهایت دادن چراغ سبز برای وادار کردن جمهوری اسلامی به عقب گرد در میز مذاکره باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: هنگام برنامه‌ریزی برای این عملیات، هنوز مشخص نبود که دقیقا چه زمانی ایالات متحده و ایران درباره بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 مذاکرات جدی خواهند داشت. البته مدت زیادی بود که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده بود که قصد بازگشت به برجام را دارد. همچنین اینکه یک عملیات فیزیکی باشد یا سایبری می تواند بر مدت زمان برنامه ریزی برای آن تأثیر بگذارد، زیرا اختلافات زیادی از نظر تعداد افراد عامل برای یک حمله فیزیکی وجود دارد.

اورشلیم پست در گزارشی دیگر صراحتا آورده است که بر اساس اطلاعات به دست آمده و اظهارات مقامات اسرائیل، سازمان جاسوسی موساد پشت حمله به تاسیسات نطنز قرار دارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از کابینه امنیتی خود خواسته است تا برای اولین بار طی دو ماه گذشته، در شرایط افزایش تنش ها با تهران یک شنبه آینده درباره ایران گفت وگو کنند.                                                                                                                                                                        

این روزنامه افزود: رسانه های اسرائیلی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی گزارش داده‌اند که حمله به نطنز کار موساد بوده است. حادثه ای که مقامات ایران آن را اقدامی تروریستی خوانده‌اند.

علاوه براین، رئیس ارتش اسرائیل در اظهارات خود درباره حادثه روز یک شنبه در نیروگاه نطنز، نقش احتمالی اسرائیل در این حمله را تائید کرده است.

وی تنها چند ساعت پس از آنکه مقامات ایران این حادثه را گزارش دادند در یک مراسم یادبود برای سربازان صهیونیستی گفت: عملیات ها در سراسر خاورمیانه از چشم دشمنان پنهان نمی ماند. آنها ما را زیر نظر دارند، توانایی های ما را می بینند و با دقت گام های بعدی خود را بررسی می کنند.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ اظهار نظری درباره این گزارش ها نکرده است اما بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در سخنرانی اش به مناسبت سالگرد تاسیس رژیم جعلی اسرائیل گفت: مبارزه با ایران، با هسته ای شدن آن، با نیروهای نیابتی آن و مسلح شدن آن یک ماموریت بسیار بزرگ است. هیچ اطمینانی نیست که وضعیت فردا مانند امروز باشد.

این اظهارات نتانیاهو در شرایطی مطرح شده است که ایران و سایر طرف های توافق هسته ای در حال رایزنی در وین برای احیای برجام و بازگشت آمریکا به این توافق، رفع تحریم های ایران و همچنین توقف اقدامات هسته‌ای اخیر تهران هستند.

بامداد یکشنبه حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داد که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره این حادثه گفت: اقدامی که علیه مرکز غنی سازی طنز انجام شد، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشم گیر صنعت هسته‌ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم‌های ظالمانه است.

صالحی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با تروریسم هسته ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران این اقدام را محفوظ می دارد.

همچنین سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با تأکید بر اینکه آنچه که در نطنز اتفاق افتاد، نمی تواند صنعت هسته ای کشور را به عقب برگرداند، اظهار داشت: اتفاق ناگواری در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل درباره این مسائل صحبت می کرد و این روزها نیز از منابع متعدد شنیده می شود که تأیید می کنند این رژیم پشت این داستان بوده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برنامه ریزی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سناتور سابق جو لیبرمن روز گذشته در پی آسیب ناشی از زمین خوردن در خانه‌اش در ۸۲ سالگی درگذشت.

این سناتور سابق نخستین یهودی آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۰ برای سمت معاونت ریاست‌جمهوری از حزب دمکرات نامزد شده بود.

لیبرمن از جمله حامیان اسراییل و از مخالفان برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود و ریاست سازمان غیرانتفاعی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را نیز بر عهده داشت.

وی از نخستین افرادی بود که برای تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • نبود هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در رود ارس
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • نجات خانواده چهار نفره از سیل در نطنز (فیلم)
  • استاندار گیلان با حادثه دیدگان حمله تروریستی در روسیه ابراز همدردی کرد