Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:09:13 GMT

تاکید انگلیس بر احیای مزایای برجام

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۰۹۳

تاکید انگلیس بر احیای مزایای برجام

یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ما از مذاکرات (برجام) استقبال می‌کنم و اولویت ما همچنان این است که با اعضای این توافق و آمریکا برای یافتن راه حل دیپلماتیک و به سمت جلو، کار کنیم.

وی تصریح کرد که دولت لندن برای پیدا کردن راه حلی که براساس آن، مزایای برجام برای تمام طرف‌ها احیا شود متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو که طبق رویه‌های مرسوم خواست نامش فاش نشود خاطر نشان کرد: ما تمام طرف‌ها را برای استفاده از این فرصت تشویق می‌کنیم.

دیپلمات‌های اعضای برجام از سه‌شنبه گذشته در سطوح مختلف در پایتخت اتریش سرگرم بحث و گفت‌وگو هستند تا برجام را به نحوی که مزایای ایران در آن قابل راستی آزمایی باشد، فعال کنند.  

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به ‌صورت مجازی آغاز شده بود، روزسه‌شنبه، ۱۷ فروردین به صورت حضوری در وین از سر گرفته شد. در این جلسه اعضا پس از ساعت‌ها بحث‌وبررسی توافق کردند تا دو گروه کارشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها مذاکره کرده و نتیجه را به کمیسیون گزارش کنند.

با توجه به «تبادل نظرهای سازنده و نتیجه محور» کارشناسان،  کمیسیون مشترک گروه های فنی را موظف کرد تا اقدامات خود را ادامه داده و نتیجه مذاکرات را در جلسه بعدی اعضا که قرار است روز چهارشنبه در وین دنبال شود، ارائه کنند.

واشنگتن در دوره زمامداری دونالد ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم کشور اعمال کرد. رییس جمهوری جدید آمریکا سیاست پیشین کاخ سفید در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده اما بازگشت به برجام را مشروط به اقدام ایران دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که درصورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق باز خواهد گشت.

جمهوری اسلامی تاکید دارد «هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.»

پیشتر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق اتمی با ایران را یک توافق دوطرفه نامید و گفته بود؛ اینگونه نیست که این توافق فقط یک جنبه تعهدات اتمی داشته باشد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن را یک توافق دو طرفه نامید که جنبه اقتصادی نیز برای ایران دارد.

وی با بیان اینکه ایران تا مدت‌ها پس از خروج آمریکا از برجام به «صد در صد تعهداتش» عمل کرده بود تصریح کرد که بازگشت دولت بایدن به برجام و پذیرش اشتباه دونالد ترامپ نیازمند شجاعت از طریق کاخ سفید است.

در همین پیوند وزیر امور خارجه ایران هم تاکید دارد: ایالات متحده - که این بحران را موجب شده - باید ابتدا به پایبندی کامل بازگردد، ایران پس از راستی‌آزمایی سریع، اقدام متقابل خواهد کرد.  

محمد جواد ظریف تصریح کرد: تمامی تحریم‌های ترامپ، ضدبرجام بودند و  بدون توجه به تمایزات و نام گذاری‌های بی منطق و خوسرانه تحریم ها باید رفع شوند.

برچسب‌ها برجام کمیسیون مشترک برجام اختصاصی ایرنا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام کمیسیون مشترک برجام اختصاصی ایرنا برجام کمیسیون مشترک برجام اختصاصی ایرنا انگلستان اخبار کنکور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم از همتایان اروپایی خود خواست که ایران را تحریم کنند.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم طی عملیات «وعده صادق» از انگلیس و فرانسه خواست تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که کاتس پس از گفت‌وگویی تلفنی با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در اظهاراتی ضدایرانی گفت: من به آن‌ها گفتم که زمان آن رسیده است رژیم ایران را تضعیف، (سپاه پاسداران ایران) را سازمانی تروریستی اعلام کنید و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنید. ایران باید تاوان بدهد.

انگلیس و فرانسه در رهگیری موشک‌ها و پهپهادهای ایرانی به این رژیم کمک کردند.

این اظهارات کاتس در پی پاسخ مشروع ایران به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق مطرح شد.

ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک نقاطی در اراضی اشغالی را هدف قرار داد. گستره این عملیات و بی‌سابقه بودن آن مورد توجه رسانه‌ها و تحلیلگران قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها