Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@05:43:15 GMT

دو ایستگاه هواشناسی در فیروزاباد راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۱۹۵

دو ایستگاه هواشناسی در فیروزاباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، حسین آرگیو  پیش از ظهر امروز در جلسه با مدیرکل هواشناسی استان فارس که در فرمانداری برگزار شد، اظهارداشت: با پیگیری و درخواست نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند به منظور انتقال سریع داده‌های هواشناسی به مرکز استان، دو ایستگاه هواشناسی خودکار در روستای سلامت آباد و دیگری در دهرود  شهرستان فیروزآباد ظرف چندماه اینده راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زمین این پروژه‌های مهم هواشناسی تأمین شده‌است، افزود: دیواره، دکل و بخشی از تأسیسات ایستگاه هواشناسی روستای سلامت آباد با نظر مساعد مدیرکل هواشناسی استان فارس با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان راه اندازی و ایستگاه هواشناسی روستای دهرود کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار فیروزآباد ادامه داد: با موافقت مدیرکل هواشناسی استان فارس مبنی بر احداث ایستگاه هواشناسی روستای سلامت  در این شهرستان  اقدامات و زیر ساخت ها لازم برای تأمین برق و امنیت صورت گرفته و جانمایی ایستگاه هواشناسی روستای دهرود جهت کلنگ زنی نجام شده است.

آرگیو اضافه کرد: تحلیل آماری و اشراف اقلیمی و پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی و آب و هوا در مناطق فیروزاباد، ارتباط مستقیم با معیشت مردم در بخش‌های کشاورزی و دامداری و سرمایه گذاری دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیرکل  هواشناسی استان در زمینه ایجاد این ایستگاهها از آمادگی این بخش برای کمک به استقرار آن خبر داد.

در ادامه مدیر کل هواشناسی استان فارس بیان داشت: برای تأمین اعتبارات لازم از سازمان هواشناسی تلاش شده و اقدامات لازم صورت گرفته که هم اکنون تجهیزات ان فراهم و با راه اندازی این ایستگاه ها، اطلاعات هواشناسی به سرعت استخراج و با سیستم‌های مخابراتی به مرکز هواشناسی استان فارس مخابره خواهد شد.

وی افزود: یش‌بینی تغییرات آب و هوایی می‌تواند کمک بسیار زیادی به کشاورزان و دامداران و طرح های مطالعاتی سرمایه گذران  منطقه فیروزاباد نماید به گونه‌ای که اطلاع از آب و هوا از بروز مشکلات و خسارات در زمینه کشاورزی و مطالعاتی سرمایه گذاری جلوگیری می‌کند.

مهرداد قطره سامانی ادامه داد: این ایستگاه های هواشناسی باید در محیطی باز و آزاد اجرا گردد که محیطی به ابعاد ۱۰ در ۱۰ برای ایجاد دکل و محیطی در ابعاد ۱۰۰ متر در ۱۰۰متر از اطراف بدون ساخت و ساز باشد تا اطلاعات جوی و اقلیمی به درستی دریافت کند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی فیروزآباد کشاورزی معیشت مردم آرگیو فرماندار فیروزآباد ایستگاه هواشناسی روستای هواشناسی استان فارس راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هشدار زرد هواشناسی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ طی شبانه‌روز گذشته زنجان با دمای هوای منفی یک درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:  آسمان مناطق مختلف استان طی امروز عمدتا ابری و گاهی با رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود که سرعت وزش باد در برخی ساعات به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید تا فردا چهارشنبه در اغلب مناطق استان ادامه می‌یابد، تصریح کرد: این شرایط جوی و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی موجب وقوع کولاک خواهد شد که به همین سبب هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به کاهش دمای کمینه صبحگاهی در روز جاری،‌ دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت هشت درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تیم ملی مچ اندازی برای رقابت در کیش
  • مدیرکل صداوسیمای کردستان چهره برتر سال معاونت استان‌ها شد
  • افزایش دمای هوا در استان کرمانشاه
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه بین جاده‌ای و ۲۱ نوروزگاه در استان
  • باد شدید استان قم را در می‌نوردد
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • بهره مندی ۲ روستای شهرستان قاین از کانال‌های دیجیتال
  • راه‌اندازی ۳۵ دارالقرآن در استان فارس
  • پایداری هشدار زرد هواشناسی در زنجان