Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:09:55 GMT

هیچ کشتارگاهی در استان مرکزی حق توقف کشتار مرغ را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۳۶۸

هیچ کشتارگاهی در استان مرکزی حق توقف کشتار مرغ را ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی ظهر دوشنبه در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به شرایط نامطلوب استان در بحث تأمین مرغ در اسفندماه سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه با مصوبه شورای تأمین استان مبنی بر عدم خروج مرغ از استان در اواخر سال گذشته و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان خوشبختانه استان هم اکنون در تأمین و توزیع مرغ مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های خوبی که در استان در بحث تأمین و توزیع مرغ شده است استان نسبت به سایر استان‌های کشور در بحث قیمت و نحوه توزیع مرغ از شرایط مطلوبی برخوردار است و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف‌کننده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تاکید کرد: مرغداران در حال تولید مرغ در داخل استان مرکزی با اولویت تأمین مرغ استان موظف به تحویل آنها به کشتارگاه‌های استان هستند و کنترل و نظارت بر این امر از سوی نهادهایی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و مراجع نظارتی با جدیت دنبال می‌شود و چنانچه تخلفی صورت گیرد پرونده فرد متخلف به سازمان تعزیرات و مراجع مربوطه تحویل داده می‌شود که این امر باعث بروز مشکلاتی در سهمیه‌های آینده فرد متخلف خواهد شد.

۱۲۰ پرونده تخلف مرغداران استان به مراجع قضائی ارجاع شده است

فرخی با اشاره به اینکه از اواسط اسفندماه سال گذشته تا کنون ۱۲۰ پرونده تخلف مرغداران استان به مراجع قضائی ارجاع شده است، گفت: تمام مرغداران دارای سهمیه دولتی موظف به عرضه مرغ خود هستند و همچنین کشتارگاه‌ها موظف به کشتار مرغ هستند.

وی ادامه داد: هیچ کشتارگاهی حق توقف کشتار مرغ را ندارد و باید تولیدات را بر اساس نحوه توزیع و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بین شهرستان‌های مختلف توزیع کند که این امر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف استان و فرمانداری‌ها با حضور نمایندگان مقیم در کشتارگاه در سطح خرده‌فروشی در حال رصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی هیچ مشکلی در میزان جوجه‌ریزی، میزان عرضه و میزان تأمین در روزهای آینده نخواهد داشت و هم اکنون روزانه حدود ۱۱۰ هزار قطعه مرغ زنده و از نظر وزنی ۲۲۰ تن به کشتارگاه‌های استان منتقل می‌شود، ضمن اینکه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن مرغ در استان توزیع می‌شود.

فرخی با تاکید بر اهمیت توزیع کالاهای تنظیم بازاری در بین عموم افراد جامعه، گفت: با کارخانه‌های متخلف در راستای قیمت‌گذاری باید برخورد جدی صورت گیرد ضمن اینکه انبار مناسب برای نگهداری کالاها در استان باید در نظر گرفته شود.

متأسفانه هنوز روغن جامد و نیمه جامد به اندازه کافی عرضه نشده است

وی با بیان اینکه استان مرکزی در تأمین روغن وضعیت نسبتاً خوبی دارد، گفت: متأسفانه هنوز روغن جامد و نیمه جامد به اندازه کافی عرضه نشده است که باید برای تأمین آن برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد ضمن اینکه سهمیه هر شهرستان برای روغن‌های جامد و نیمه جامد باید مشخص شود و نحوه توزیع این اقلام باید به گونه‌ای باشد که شاهد تجمع مردم برای خرید آن نباشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: متأسفانه شرکت‌های تولیدی، روغن را به قیمت مصرف‌کننده به مباشران تحویل می‌دهند و همین امر باعث ضرر مباشران شده است که این اقدام آنها تخلف محسوب می‌شود و باید با آنها برخورد جدی شود.

کد خبر 5187363

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار کالای اساسی کشتارگاه اراک استانداری مرکزی سعید فرخی مرغ ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان گرگان اردبیل مجلس شورای اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سعیدی صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات هلال احمر شاهرود از توزیع ۲۰ تانکر آب در روستاهای بخش بی ارجمند شاهرود خبر داد و ابراز داشت: روستای دراز آب از جمله مناطقی که در بحران خشکسالی قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد تانکر به همت خیران تهیه شده است، افزود: ۷۰۰ میلیون ریال برای تهیه این تانکرها اعتبار صرف شده است.

معاون داوطلبان هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه تأمین تانکر آب بین خانواده‌های منطقه دچار تنش آبی به انجام رسید، ابراز داشت: این منطقه به خاطر خشکسالی با آسیب‌های بسیاری همراه که رفع آنها همراهی خیران را می‌طلبد.

سعیدی ضمن بیان اینکه هشت سبد غذایی نیز بید نیازمندان مناطق کم برخوردار توزیع شد، تصریح کرد: این اقدام به همت اعضا و داوطلبان خانه‌های هلال روستایی و شهری انجام شده است.

وی ضمن بیان اینکه رفع چالش‌های خانواده‌های کم برخوردار و محروم روستاهای در دستور کار است، افزود: از اولویت‌های خدمات داوطلبان تأمین آب و رسیدگی به این خانواده‌ها است.

کد خبر 6087298

دیگر خبرها

  • تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است + فیلم
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است