Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مردم کرمان در حالی در آستانه ماه رمضان با معضل تکراری گرانی و کمبود کالاها در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند که خبری از تحقق وعده مسئولان نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در ماه‌های گذشته حتما گذر همه به بازار افتاده است و البته مهمترین چیزی که در این روزها به چشم می‌خورد کمبود کالاهای اساسی، ویترین‌های خالی و البته گرانی چند باره کالاهاست و متاسفانه در این وانفسای کرونا، کسادی بازار و تعطیلی اصناف چیزی که بیش از همه دردآور است سفره‌هایی است که روز به روز کوچک‌تر می‌شود و خبری از تحقق وعده‌های مسئولان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریال دنباله‌دار کمبود کالاها این روزها دیگر برای مردم عادی شده و گویی فروشندگان نیز در این شرایط دیگر حال و حوصله پاسخگویی به مردم را ندارند و با چسباندن تکه کاغذی بر روی شیشه مغازه که " ... تمام شد یا ... نداریم" از مردم می خواهند که سؤال نپرسند.

کمبود مرغ و تخم مرغ، روغن، شکر و ... قصه تکراری این روزهای پرهیاهوی بازار است و در شرایطی که چند روزی بیشتر به ماه رمضان نمانده قیمت کالاهای اساسی به ویژه ارزاق عمومی مردم به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

محمدرضا قوام معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه تنظیم بازار کالاهای اساسی یکی از مواردی است که در سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر سازمان‌هایی که به نوعی به عنوان دستگاه اقتصادی هستند، پیگیری می‌شود اظهار  داشت: از بهمن ماه سال گذشته التهاب و مشکلاتی در بازار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تولید و تامین مرغ بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است افزود: در این مدت تلاش کردیم تا التهابات این حوزه را به نوعی مدیریت کنیم که کمترین آسیب به اقشار آسیب پذیر جامعه وارد شود.

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه از حدود 20 روز پیش قرارگاه ساماندهی مرغ در کشور تشکیل شده گفت: در این قرارگاه وظایف همه دستگاه‌ها مشخص شده و تولید و تامین مرغ زنده تا مرحله کشتارگاه به‌عهده جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام بوده و از مرحله کشتار تا گوشت استحصالی توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان همواره با کمبود مرغ مواجه بوده و کمبود مرغ استان باید از استان‌های معین تامین شود بیان کرد: تلاش ما بر این بوده که این مرغ وارداتی از دیگر استان‌ها به صورت عادلانه وارد بازار شده و بین واحدهای صنفی توزیع شود تا بدست مردم برسد.

قوام با بیان اینکه نظارت بر بازار وجود دارد اما با توجه به گستردگی بازار و تعداد زیاد واحدهای صنفی و از سوی دیگر بضاعت دستگاه‌های نظارتی تمرکز ما بیشتر بر مشارکت و گزارشات مردمی بوده است افزود: البته بازرسی‌های نوبه‌ای را هم در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه ما منکر افزایش قیمت‌ها نیستم اما اگر جایی بالاتر از قیمت مصوب کالایی عرضه شود تخلف است و باید با آن برخورد شود گفت: آمار تشکیل پرونده‌های تخلف صنفی در استان قابل توجه است و سال گذشته حدود 10 هزار و 600 مورد پرونده تخلف صنفی در استان کرمان داشتیم.

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان افزود: قیمت مرغ مصوب اعلام شده برای مرغ توسط قرارگاه 24 هزار و 900 تومان برای مصرف کننده است که قیمت قبلی آن 20 هزار و 400 تومان بود که افزایش قیمت داشتیم.

وی با بیان اینکه در برخی موارد افزایش قیمت ابراز کنترل بازار است و به این جهت قیمت مرغ افزایش یافت تصریح کرد: تعیین قیمت مرغ به صورت کشوری است و استان‌ها دخالتی در آن نداشته، همه ملزم به رعایت آن هستند و اگر در جایی تخلفی مشاهده شود باید با آن برخورد کرد.

قوام با بیان اینکه دولت در مقاطع مختلفی از سال با تزریق کالاهای اساسی با قیمت مناسب به بازار به دنبال کنترل و تنظیم بازار است افزود: در مقاطعی مانند پایان سال، ماه رمضان و ماه محرم که شاهد افزایش تقاضا در بازار هستیم دولت با اختصاص سهمیه‌هایی چون شکر، روغن، برنج، گوشت و مرغ منجمد از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و برای ماه رمضان سهمیه‌های خاصی به استان در کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، مرغ و گوشت منجمد و روغن تخصیص داده شده گفت: این کالاها با توجه به سرانه جمعیتی هر شهرستان تقسیم عادلانه شده و در ماه رمضان با قیمت تعادلی به مردم عرضه می‌شود.

وقتی بجای مدیریت بازار کرمان نسخه "نخریدن مرغ" تجویز می‌شود/ مسئولان چه می‌کنند؟ویترین‌های خالی مرغ فروشی‌ها و کمبود مرغ در کرمان؛ آیا وعده مسئولان به بحران پایان می‌دهد؟

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به مشکلاتی که هنوز هم در حوزه مرغ در استان کرمان وجود دارد بیان کرد: وظیفه ما توزیع و نظارت است و تولید ‌و تامین مرغ به عهده ما نیست البته پیش‌بینی می‌شود با توجه به مجوز واردات حدود 50 هزار تن مرغی که به صورت ثبت سفارش واردات به جهاد کشاورزی داده شده وضعیت مرغ در روزهای آینده در کشور سامان پیدا کند.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال با توجه به شعاری که از سوی رهبر معظم انقلاب برای آن انتخاب شده مشکلات و موانع تولید در کشور برداشته شده و با افزایش تولید به بازار سروسامان دهیم تا در توزیع و قیمت‌‌ها مشکلات کمتری داشته باشیم.

انتهای پیام/511/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مرغ بازار استان کرمان قیمت مرغ بازار استان کرمان معدن و تجارت شمال استان کرمان معاون بازرگانی صنعت کالاهای اساسی کمبود کالاها افزایش قیمت کمبود مرغ ماه رمضان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط مردم و مسئولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار استاندار قم با بیان اینکه ارتباط نزدیک مردم و مسئولان راهگشای تحقق شعار سال است گفت: باید مردم در امور اقتصادی احساس کنند جایگاه لازم را دارند و می‌توانند در کنار مسئولان نقش آفرین باشند.

وی افزود: ارتباط موثر و راهگشای بین مردم و مسئولین علاوه بر اینکه می‌تواند تحقق بخش شعار سال باشد، می‌تواند تمام نقشه‌های خصمانه دشمنان را نقش بر آب کند و نگذارد آنها در راه رسیدن به اهداف شومشان موفق شوند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: البته توطئه و مکر دشمنان ایران اسلامی تمامی ندارد و همیشه و در همه حال باید مراقب دسیسه‌های آنان بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: سال گذشته حضور گسترده، باشکوه و ارزشمند مردم قم در عرصه ملی انتخابات و ۲۲ بهمن و عرصه دینی و مذهبی جشن‌های نیمه شعبان، دشمنان را مایوس کرد و به آنها فهماند راه عزت و اقتدار ایران اسلامی به پشتوانه حمایت ملت همچنان ادامه دارد.

وی گریزی هم به وقایع تلخ سال گذشته و فجایع انسانی علیه ملت مسلمان فلسطین زد و گفت: جای تاسف دارد که برخی کشور‌های عربی که منافقانه دم از اسلام می‌زنند، تامین کننده سوخت و انرژی مورد نیاز رژیم صهیونیستی شده اند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به به سران برخی کشور‌های عربی حامی رژیم صهیونیستی گفت: رفتار ضد انسانی و حمایت‌های آنها از این رژیم غاصب کودک کش نشان می‌دهد آنها فقط در لفظ ادعای مسلمانی می‌کنند.

وی در آخر ابراز امیدواری کرد: شهر مقدس قم با برنامه ریزی دقیق و منظم مسئولان بتواند در سال جاری الگویی برای دیگر استان‌ها در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم شود.

دیگر خبرها

  • نوروز ۱۴۰۳ زیر فشار کمرشکن گرانی /فقط رأی می‌خواهند،بعد یادشان می‌رود /هم خسته‌ایم، هم بریده‌ایم/فریادها به گوش دولت می‌رسد؟
  • نوروز ۱۴۰۳ زیر فشار کمرشکن گرانی /فقط رأی می‌خواهند، بعد یادشان می‌رود /هم خسته ایم، هم بریده ایم /این فریادها به گوش دولتمردان می‌رسد؟
  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • انجام اقدامات عملیاتی لازمه تحقق شعار سال است
  • تلاش مجاهدانه مسئولان و مردم پیش نیاز جدی برای تحقق شعار سال
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم
  • تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط مردم و مسئولان
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند