Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@18:08:50 GMT

فعالیت‌های فرهنگی باید مستمر، حرفه‌ای و هنرمندانه باشد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۵۸۸

فعالیت‌های فرهنگی باید مستمر، حرفه‌ای و هنرمندانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از خفر، کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی را برای شناخت استعداد ها و ظرفیت های بومی و محلی پدید می آورد که شناخت هر یک از آن ها می تواند اثر بزرگی در جامعه پیرامونی بر جای گذارد.

کانون های مساجد به عنوان اصلی ترین سنگر فرهنگی در شهر و روستا ها دلیلی برای دورهمی نوجوانان و جوانان با انگیزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان به کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهر خاوران رفتیم تا با فعالیت ها و دیدگاهشان بیشتر آشنا شویم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه یک کانون موفق باید ظرفیت هیئت امنای مسجد، پایگاه مقاومت بسیج، حسینیه و هیئت محله را با خود همراه کند ادامه داد: در کانون ما محور مردم هستند، یعنی سعی کردیم از ابتدا برای نیاز های مردم برنامه ریزی کنیم تا آن ها نیز نسبت به برنامه های فرهنگی کانون واکنش مثبت نشان دهند.

علی اصغر حسینی با اشاره به اینکه کانون امام حسین(ع) مطابق با امتیاز بندی سامانه ملی "بچه های مسجد" یکی از کانون های برتر شهرستان است ادامه داد: این کانون در بدو آغاز فعالیت، صندوق قرض الحسنه ای را با نگاه خود اشتغالی تأسیس کرد که ماهانه بیش از دویست میلیون ریال به اعضای کانون وام با سود ٢ درصد ارائه می دهد.

وی با تأکید بر اینکه کانون توانسته گره های مالی زیادی را در محله باز کند افزود: افق دید ارکان کانون بر فعالسازی یک کارگاه خیاطی و کار آفرینی برای عمده زنان کانون می باشد که تاکنون موفق شده ایم مکان آن را آماده کنیم و خیرین نیز می توانند در این راه به کانون امام حسین(ع) کمک کنند.

مدیر کانون امام حسین(ع) خاوران با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی باید مستمر، حرفه ای و هنرمندانه باشد اظهار داشت: ویژه برنامه آوای بندگی در ماه مبارک رمضان سال گذشته به صورت برخط در فضای مجازی مورد استقبال ویژه ای قرار گرفت و امسال نیز این برنامه با سه محور جوانان، رسانه و خانواده در عصر های پنجشنبه پخش می شود.

علی اصغر حسینی از فعالیت های ایام کرونا یاد کرد و گفت: ما توانستیم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام نیازمندان محله را که حدود ۱٢۰ نفر هستند شناسایی کنیم و در مراحل گوناگون مواردی چون مواد غذایی، پوشاک، لوازم التحریر، تلفن هوشمند، مواد بهداشتی و کارت هدیه به آنها اهدا کنیم.

وی با بیان اینکه پیک دوم کرونا و همه گیری ویروس در سطح شهر وضع بسیار بدی را برای شهروندان به وجود آورد، خاطر نشان نمود: در زمانی که در هر هفته آمار مبتلایان شهر عددی دو رقمی بود، تمام مجموعه های فرهنگی خاوران توانستند بیش از ۶ هزار ماسک و مقدار قابل توجهی مواد بهداشتی در سطح شهر توزیع کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) جذب، تثبیت و شبکه سازی نوجوانان در سطح محله را امری مهم دانست و ادامه داد: این مسئله نیاز به همت والایی دارد که اتاق فکر کانون ما به این نتیجه رسیده که برای پیشبرد اهداف فرهنگی در هر شهر، باید یک شهرک فرهنگی با نگاه تربیتی بنا شود.

حسینی از کارکرد های شهرک فرهنگی یاد کرد و افزود: نوجوانان نیاز های مختلفی دارند که این مجموعه نیاز ها باید به صورت تخصصی رفع شود و این مهم جز به وسیله همه دستگاه های فرهنگی حل نمی شود و نیاز است تا کتابخانه، فرهنگسرا، معاونت های فرهنگی نهاد ها، بسیج و... در این شهرک فرهنگی نقش خود را پیدا کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص برنامه های سال ۱۴۰۰ می گوید: کانون امام حسین(ع) با محوریت کار تربیتی برنامه های خود را ترسیم کرده و سعی داریم ۱٢ اتفاق مثبت یعنی هر ماه یک رویداد را رقم بزنیم تا اینکه پایان سال افراد زیادی جذب کانون شده باشند.

مدیر کانون فرهنگی امام حسین(ع) به نقش پیشکسوتان در هدایت محله و کانون اشاره کرد و ادامه داد: کسانی بوده اند که از اول انقلاب در تمام جریان ها نقش فعالی داشته اند و باید نگاه و دیدگاهشان در تصمیم گیری ها مورد استقبال قرار گیرد.

علی اصغر حسینی در پایان از جشن تأسیس پنج سالگی این کانون یاد کرد و گفت: در سال های قبل همزمان با فرا رسیدن سال نو، جشنواره سبزه ها به همراه جشن تأسیس گرفته می شد که تصمیم داریم امسال این جشن را به صورت مجازی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری خاوران مدیر کانون امام حسین علی اصغر حسینی کانون امام حسین ع کانون فرهنگی فرهنگی هنری مدیر کانون فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی

عبدالحسین زارع رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : ۶۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان کرمانشاه در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه در نقاط حادثه‌ساز و پر تردد جاده‌ای حضور دارند تا بتوانند سفر ایمن را برای هم‌وطنانمان رقم بزنند.

وی افزود: با همکاری و همراهی مردم طی فروردین‌ماه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که در نتیجه آن تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه ۸ درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بارش باران در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه هم‌اکنون سطح جاده‌های استان در برخی محور‌ها لغزنده است و شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و عجله، همراه داشتن تجهیزات لازم، اطمینان از ایمنی خودرو برای سفر ضروری است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

زارع خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سفر و تردد در محور‌های مواصلاتی را دارند می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کرده و مسیر مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف جاده‌ای هستیم به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفر ایمنی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی