Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:01:03 GMT

استقبال تحصیل‌کرده‌ها از انتخابات شوراهای روستا

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۳۸۷

استقبال تحصیل‌کرده‌ها از انتخابات شوراهای روستا

بهروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در مقایسه با دوره گذشته ما با افزایش ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در استان اردبیل روبه‌رو هستیم که این وضعیت نشان‌دهنده شرایط مناسب رقابت در عرصه انتخابات پارلمان‌های محلی است.

وی تصریح کرد: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری بیش از پنج هزار و ۸۵۰ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده و خود را برای رقابت در موعد تبلیغات و همچنین حضور در جایگاه شوراها آماده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: به نسبت دوره گذشته تعداد ثبت‌نامی‌ها ۱۸۵ نفر بیشتر بوده که در مهلت شش روزه ثبت‌نام افراد تحصیل‌کرده و علاقمند موفق شدند با بارگذاری اطلاعات ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ندائی افزود: بیشترین ثبت‌نامی‌ها در مناطق روستایی اردبیل، پارس‌آباد و مشگین شهر بوده که در عمده روستاها ثبت‌نام داوطلبان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند در دوره قبل در ۵۶ روستا هیچ فردی برای انتخابات شوراها ثبت‌نام نکرده بودند اما تعداد این روستاها در این دوره کاهش یافته و تنها در ۱۵ روستا داوطلبی برای رقابت در انتخابات شوراها را شاهد نبودیم.

ندائی اضافه کرد: اغلب این روستاهای فاقد داوطلب شوراها خالی از سکنه بوده ولی در سایر روستاها حتی افراد تحصیل‌کرده با مدارک بسیار بالا مراحل ثبت اطلاعات و مدارک خود را انجام دادند.

وی بیان کرد: از مجموع پنج هزار و ۸۵۰ نفر ثبت‌نام شده برای انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در استان اردبیل، ۱۴۲ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

ندائی به مشارکت خوب بانوان در عمران و آبادانی روستاها و احساس مسئولیت برای حضور فعال در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: مدرک تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان نشان می‌دهد که افراد تحصیل‌کرده و آگاه به مسائل در این دوره از انتخابات مشارکت کرده و سعی می‌کنند تا مسئولیت و مأموریت آبادانی روستاها را به خوبی و با تکیه بر تحصیلات و تجارب خود بر عهده بگیرند.

وی اظهار کرد: از لحاظ مدرک تحصیلی دو کاندیدا با مدرک دکترا، ۱۰۹ کاندیدا با مدرک فوق لیسانس و ۴۵۶ کاندیدا نیز با مدرک لیسانس در انتخابات شوراهای روستا حضور پیدا کردند در حالی که پیش از این عمده ثبت‌نامی‌ها با مدرک دیپلم و نهایت فوق دیپلم بوده است.

ندائی به تبلیغات زودهنگام برخی از کاندیداها نیز اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیداهای شوراهای روستا و شهر قابل قبول نبوده و برخورد جدی و قانونی با متخلفان در دستور کار است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تصریح کرد: یکی از عواملی که بر شیوع کرونا تأثیر گذاشته برگزاری مجالس و محافل انتخاباتی در شهرها و روستاها بوده که قطعاً سعی خواهیم کرد جلوی این دورهمی‌ها و گردهمایی‌های انتخاباتی را گرفته و در موعد مقرر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه تبلیغات به شکل مفید و سازنده را برای کاندیداها مهیا کنیم.

کد خبر 5187682

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل انتخابات 1400 ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان گرگان اردبیل مجلس شورای اسلامی هفته هنر انقلاب اسلامی انتخابات شوراهای روستا انتخابات شوراها شوراهای روستا استان اردبیل تحصیل کرده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: بنیاد مسکن در کنار ساخت مسکن روستایی و اجرای طرح های عمران و آبادانی روستاها در طرح نهضت ملی مسکن نیز در شهرها مشارکتی جدی دارد و عملیات ساخت واحدها با سرعت و رعایت اصول کیفی در حال انجام است.

وی به شرایط مناسب و مطلوب خدمات ارائه شده در مشگین شهر اعم از روستاها و شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: در مشگین شهر فعالیت های خوبی را با همکاری خیرین در ساخت مسکن محرومان شاهد بودیم که ۸۳ واحد تاکنون اجرایی شده و سایر واحدهای احداثی نیز با تلاش مضاعف در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تلاش خیرین مسکن ساز در مناطق مختلف استان را یادآور شد و بیان کرد: خیرین خوشنام در شهرهای مختلف به ویژه مشگین شهر برای ساخت سرپناه گروه های آسیب پذیر و محروم جامعه ورود پیدا کرده اند که جای دارد از دستگاه های خدمات رسان و حمایتی در تکمیل و تحویل این واحدها قدردانی کنیم.

کیخسروی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن استان اردبیل ۲۴۰ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان در مناطق روستایی اجرایی کرده و امسال نیز هدفگذاری ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در روستاهاست.

وی گفت: در کنار طرح مقاوم سازی مسکن روستایی طرح هادی نیز در روستاها با برنامه ریزی انجام شده اجرایی می شود و در برخی از مناطق نیز بازنگری این طرح ها شرایط مطلوبی را در فرآیند اجرایی رقم زده است.

مدیرکل بنیاد استان اردبیل تصریح کرد: امسال سهمیه استان اردبیل در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است که با پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به روستائیان با نرخ پائین و اقساط بلندمدت شاهد انگیزه مضاعف در نوسازی واحدهای مسکونی روستایی هستیم.

کیخسروی تنوع خدمات بنیاد مسکن را به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یادآور شد و بیان کرد: همکاری خوبی را با دهیاری ها و نهادهای عمران روستایی شاهدیم و امسال حجم عملیات بنیاد مسکن به ویژه در روستاهای محروم بالا بوده و انتظار می رود بخش عظیمی از این فعالیت ها در فصل کاری به سرانجام برسد.

وی از حمایت های فرماندار مشگین شهر قدردانی کرد و گفت: هم در بحث حساب ۱۰۰ امام و هم همراهی خیرین و سایر نهادهای حمایتی و انگیزش مضاعف دهیاران در روستاها اقدامات فرمانداری مشگین شهر مطلوب بوده و قطعا امسال نیز دستاورد آن ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 6084374

دیگر خبرها

  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود