Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه شهرداری منطقه ۵، واحدهای تجاری متخلفی که با توجه به رای قطعی کمیسیون ماده صد مبنی بر قلع و تخریب  بدون رفع خلاف اقدام به فروش و اجاره ملک به شهروندان کرده و موجب تضییع حقوق آنها می شدند با دستور بازپرس محترم شعبه ششم  دادسرای ناحیه ۳۷ تهران و گزارش مبسوط تیم کارشناسان  دادگستری منتخب از سوی شعبه (حسابرسی و راه و ساختمان) در رابطه با تضییع حقوق شهرداری و تخلفات احصاشده  پلمپ و مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دلایل این اقدام گفت: پروژه احداث مجتمع تیراژه با مشارکت شهرداری تهران و سرمایه گذار در سالهای گذشته آغاز و برنامه ریزی شد تا در دوفاز و در متراژ معین، تعداد واحدهای مشخص صنفی و اداری احداث شود.

مدیر اداره مشارکتهای مردمی شهرداری منطقه ۵ در مورد پلمپ واحدهای غیر مجاز در طبقه منفی یک پاساژ تیراژه گفت: با توجه به مفاد قرارداد، شریک سرمایه گذار و سازنده از تامین فضای پارکینگ و مشاعات سر باز زده و فضای تعریف شده را به طور غیرقانونی به شهروندان غیرمطلع واگذار و موجبات تضییع حقوق آنها و بیت المال را فراهم کرده که پس از احصای تخلفات و  ارسال از سوی شهرداری منطقه به کمیسیون ماده صد نیز این تخلفات احراز و چندین نوبت طی مذاکره با شریک پروژه تقاضای اعاده به وضع سابق شد اما همکاری موثری ازسوی ایشان صورت نپذیرفت.

وی با اشاره به حمایت و همراهی دستگاه قضا گفت: با توجه به اهمیت موضوع اجرای پلمپ و تخلفات محرز، صدور رای قطعی کمیسیون ماده صد و درخواست شهروندان متضرر شده موجب شد تا دستگاه قضا حمایت لازم برای پلمپ این واحدها را انجام داده و صبح امروز با حضور تیم کارشناسی در محل مجتمع تیراژه پلمپ صورت گرفت.

محمدی ادامه داد: در این مجتمع تخلفات دوگانه ایی صورت گرفته که علاوه بر فروش یا اجاره واحدهای منعلق به شهرداری، واحدهایی که به دلیل تخلف و رای ماده صد امکان واگذاری نداشتند، به شهروندان واگذار شده و آنها را دچار چالش نموده که این موضوع بدون اطلاع شهرداری منطقه ۵ و توسط شریک مجموعه به صورت یکطرفه انجام شده است.

مدیر اداره مشارکتهای مردمی شهرداری منطقه ۵ با اخطار به واحدهای متخلف گفت: مدیریت شهری برای حفاظت و صیانت از حقوق شهروندان پرقدرت ایستاده و اجازه نمی‌دهد که متخلفان اینگونه حقوق شهروندان را مورد هجوم قرار دهد که با همین هدف و برای پیشگیری از تحمیل ضرر بیشتر به شهروندان در ضرب الاجلی اقدام به پلمپ این واحدها کرده است.


تاکید بر تعامل مثبت با آموزش و پرورش در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی در منطقه ۱۹

نشست صمیمانه شهردار منطقه ۱۹ با مدیر آموزش و پرورش منطقه با نگاهی به همکاری های مشترک در سال گذشته در راستای تحقق طرح حمایت از مدارس و گسترش آموزش های شهروندی برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۹ در این نشست از نگاه ویژه شهرداری این منطقه به مدارس و اختصاص بخشی  از برنامه های توسعه محور به حمایت از مدارس اشاره کرد و گفت: در همین راستا بخشی از پروژه های توسعه محله ای این منطقه به تجهیز مدارس و رفع نواقص عمرانی مورد نیاز آن ها اختصاص یافته است.  

علی توکلی همچنین با اشاره به تعامل مثبت با آموزش و پرورش در اجرای برنامه های آموزشی حوزه شهروندی، بر استمرار این همکاری به منظور پیشبرد اهداف و رسالت اجتماعی نهاد شهرداری تأکید کرد.

به گفته شهردار منطقه ۱۹ به منظور توسعه آموزش های شهروندی به دانش آموزان در بستر فضای مجازی، سال گذشته اقدامات خوبی نیز در زمینه انتشار مطالب آموزشی حقوق و تکالیف شهروندی، ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی، فعالیت های ترویجی و آموزشی در حوزه های ترافیک، پسماند و... در سامانه شاد صورت گرفت.  

در این نشست هادی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه نیز ضمن تبریک سال جدید به شهردار منطقه و تقدیر از حمایت و تعامل خوب مدیریت شهری منطقه با آموزش و پرورش، خواستار تداوم این همکاری در سال جدید شد.

این مسئول همچنین از اقدامات عمرانی شهرداری در راستای نگهداشت مدارس، هوشمند سازی و تجهیز آن ها تقدیر و تشکر کرد.

بیش از ۲۴ کیلومتر پیاده رو سازی در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ از اجرای ۵۰ درصد از پیاده روسازی در مساحت ۲ کیلومتر و ۴۰۰ متر در خیابان زمزم خبرداد و گفت: بیش از ۲۴ کیلومتر پیاده رو سازی در۳۳ معبر منطقه ۱۷ به اجرا رسیده است.

داود لطفی در خصوص جزئیات این پروژه عمرانی گفت: عملیات عمرانی پیاده روی سازی ضلع جنوبی خیابان زمزم که جزو پروژه های اولویت دار و توسعه محلی منطقه ۱۷ به حساب می آید پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است و تا چند ماه آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: یک هزار و ۵۰۰ متر جدول گذاری و یک هزار متر پیاده رو سازی به مرحله اتمام رسیده است و فعالیت عمرانی برای بخش دیگر آن ادامه دارد.

لطفی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۷ کیلومتر و ۸۲ متر طول احداث پیاده رو  و مرمت پیاده رو و نزدیک به ۷ کیلومتر و ۳۷۶ متر طول  مسیر پیاده راه و مسیر ویژه دوچرخه که در مجموع ۲۴ کیلومتر و ۴۵۸ متر طول احداث پیاده رو سازی صورت گرفته است تا تردد عابران پیاده و دوچرخه سواران به سهولت و ایمنی بیشترانجام شود و به نوعی شهر را از خودرو محور به انسان محور سوق دهیم.

شهردار منطقه ۱۷ ساخت پیاده راه سازی در این منطقه جنوبی تهران را در ۳۳ معبر عنوان کرد، گفت: مهم ترین معابر اجرای این طرح خیابان متین، خیابان خوش سیما و باغ راه سلامت است و پیاده راه سازی و مسیرویژه دوچرخه در سال ۱۴۰۰ در منطقه ۱۷ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته پروژه شبکه جمع آوری آب های سطحی در سطح معابر منطقه ۱۷ نزدیک به ۱۷ کیلومتر طول در ۷۰ معبراجرا شده که این موضوع کاهش قابل توجه مشکل آب گرفتگی معابر را در پی داشته است.

لطفی یادآور شد:‌ یکی از چالش ها از گذشته، موضوع روان‌آب‌های سطحی ناشی از بارش نزولات جوی است که این موضوع مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته و توانسته ایم در محدوده شهرداری منطقه ۱۷ با اجرای نزدیک به ۱۷ کیلومتر طول کانال جمع آوری آب های سطحی مشکل آبگرفتگی معابر را برطرف کنیم.

وی افزود: عملیات شبکه جمع آوری آب‌های سطحی شامل اجرای کانیو کتابی، کانیو جانبی، نهر روسی و تک جدول که طی سال ۹۹ در بیش از ۷۰ معبر عملیاتی شده است.

شهردار منطقه ۱۷ اضافه کرد: اجرای این عملیات از ابتدای دی ماه سال ۹۸ آغاز شده و تا پایان سال ۹۹ بیش از ۲۲هزار و ۱۰۰ متر طول اجرای شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در سطح منطقه صورت پذیرفته است که حجم قابل توجهی از ۲۲ هزار متر طول در سال ۹۹ به اجرا رسیده است.

لطفی به برخی از معابری که تحت اجرای این عملیات قرار گرفته اشاره کرد، گفت: درخیابان شهید قدرت پاکی و کوچه های فرعی آن، کوچه های خیابان شهید فریدون احمدی، کوچه های خیابان مهمان نوازان، کوچه های خیابان عبید زاکانی، خیابان تشیع، خیابان زمزم، خیابان نیک نفس، خیابان اکبر زاهد، کوچه های خیابان مسجد، خیابان فرخنده و ...مورد اجرا قرار گرفته است.

آذین بندی فضاهای شهری منطقه ۲۱ در آستانه حلول ماه مبارک رمضان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۱ اعلام کرد: میدان کمال الملک این منطقه به عنوان مهم ترین نقطه تمرکز شهری و عبور و مرور شهروندان و سایر فضاهای شهری منطقه ۲۱، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان با نصب "بوم بنر با حروف برجسته مناسبتی این ماه پرفضیلت مورد آذین بندی و زیباسازی قرار گرفت.

مهدی صباغ زاده  با بیان مطلب فوق گفت: اداره زیباسازی این معاونت همواره به منظور گرامیداشت مناسبت های مختلف ملی و مذهبی با انجام اقدامات متعددی از جمله آذین بندی و زیبا ساختن هر چه بیشتر فضا و نماهای شهری این منطقه، در جهت ایجاد فضای معنوی و نشاط شهری تلاش می کند.

وی ادامه داد: توجه به موضوعات فرهنگی شهر از هر حیث و به هر مناسبتی از مهم ترین وظایف حوزه زیباسازی در مجموعه مدیریت شهری پایتخت است و می بایست زودتر از ورود به ماه مبارک رمضان به منظور استقبال و آگاهی‌بخشی عمومی، فضاسازی‌های لازم صورت پذیرد.

صباغ زاده افزود: در راستای استقبال از ماه مبارک رمضان؛ ماه میهمانی خدا اداره زیباسازی منطقه۲۱  علاوه بر تهیه و نصب بوم بنر با حروف برجسته با قاب در نمای ساختمان مرکزی منطقه نسبت به نصب این علائم بر روی پایه پل های عابر پیاده و سواره روی شهید ارغوانی و کاروانسراسنگی ۱و۲ همچنین المان حروف برجسته حلول ماه رمضان در میدان کمال الملک اقدام کرده است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه بیست و یک تهران شهرداری منطقه هفده تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه پنج تهران اخبار کنکور جمع آوری آب های سطحی شهرداری منطقه ۵ کوچه های خیابان ماه مبارک رمضان پیاده رو سازی آموزش و پرورش شهردار منطقه مدیریت شهری سال گذشته منطقه ۱۹ منطقه ۱۷ متر طول ماده صد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان

سید مهدی قویدل گفت: با هدف اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحد‌های صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز ۱۷ دوره ۳۲ ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره ها، آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی براساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و... می‌باشد، در خصوص آمار شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی بیان داشت: تعداد  شرکت کنندگان در دوره‌های  آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه  املاک و خودرو، هزار و ۳۰۳ نفر بوده است که تعداد ۷۴۰ نفر از پذیرفته شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند که برای صدور پروانه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی شدند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان افزود: طی ۲ سال گذشته  و با هدف نظارت از واحد‌های صنفی املاک و خودرو با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل: تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از ۲۰۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که تعداد ۶۵ واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت