Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آرش نجیمی شاه‌کلید جلوگیری از روند پرشتاب و موج بلند کرونا را ساکن شدن جمیعت و به حداقل رساندن ترددها و اجتماعات دانست و اظهار داشت: نیازمند رعایت صد در صدی پروتکل های بهداشتی و پایبندی به محدودیت‌های وضع شده هستیم، ولی با تعطیلی نصفه نیمه و تعارفات این موج سرکش فروکش نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ۱۸۰۰ بیمار رسیده است، اظهار کرد: ظرفیت عادی بیمارستان الزهرا(س) تقریبا پر شده و تلاش می‌کنیم ظرفیت این بیمارستان را با ۱۵۰ تا ۲۰۰ تخت جدید افزایش دهیم، درحالی که با روند پر شتاب بیماری، این افزایش تخت نهایتا می تواند تا چند روز آینده پاسخگو باشد.

وی به افزایش تعداد تست‌های کرونا اشاره کرد و گفت: برخی روزها بیش از ۵ هزار تست گرفته می‌شود که بین ۲ هزار تا ۲۶۰۰ بیمار شناسایی می‌کنیم، ضمن اینکه نرخ مثبت شدن تست‌ها نیز بیش از ۴۵ درصد است که رقم بالایی است و نشان می‌دهد شیوع ویروس در جامعه بسیار زیاد است.

نجیمی  با بیان اینکه تعداد بیماران کووید۱۹ در استان روز به روز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۰ بیمار کووید در بیمارستان‌های استان بستری کردیم که رقم بالایی است و با ادامه این روند کم کم به آستانه تحمل بخش درمانی و بیمارستان‌ها می رسیم که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از افزایش فوت بیماران کووید19 در استان اصفهان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های روزانه از عدد ۲۰ بالاتر رفته، این درحالی است که با این تعداد بیمار احتمالا هفته‌های آینده تعداد فوتی ها روند تصاعدی بگیرد و حتی احتمال دارد فوت روزانه ۵۰ بیمار در آبان ماه سال گذشته را رد کنیم.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که با تعداد بیشتر بیماران و نیاز به افزایش تخت حتی خارج از بیمارستان‌ها، کیفیت مراقبت از بیماران نیز تغییر کند و موارد فوت را تحت تاثیر قرار دهد.

نجیمی از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این نظارت‌ها تغییراتی در تردد افراد، باز بودن مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴، فعالیت ادارات و سازمان‌ها ایجاد کند، چراکه شاه‌کلید جلوگیری از این روند و موج بلند کرونا کاهش حضور افراد در جامعه و ساکن شدن جمیعت است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزایش ترددها و تراکم جمعیت از ۱۵ اسفند سال گذشته را یادآور شد و گفت: این موج بلند کرونا به خاطر تغییرات، جابجایی‌ها و تحرکات بیش از حد جمعیت از نیمه اسفند به بعد بود.

وی در مورد وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نیز گفت: نسبت به دو هفته گذشته وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بهتر شده، ولی هنوز به حد قابل قبولی نرسیده که بتواند جلوی این تعداد بیمار و شیوع بیماری را بگیرد.

نجیمی با تاکید براینکه محدودیت‌های کرونایی نباید نصفه نیمه اجرا شود، تصریح کرد: برای جلوگیری از این موج بلند به رعایت صد در صدی پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی کامل مردم به محدودیت‌های وضع شده نیاز داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با تعطیلی نصفه نیمه و تعارفات این موج سرکش فروکش نمی‌کند، خاطرنشان کرد: نیاز داریم به طور کامل و جدی حداقل به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز محدودیت ها را حفظ کنیم، در غیر این صورت بعید است به این زودی روند بستری و فوت بیماران را کاهش دهیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان دانشگاه علوم پزشکی تعطیلی بیمارستان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروتکل های بهداشتی بیمارستان ها تعداد بیمار محدودیت ها نصفه نیمه موج بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۹۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از هزار و ۴۰۷ مورد بازدید از اماکن استان کرمان خبر داد و گفت: در این بازدید‌ها ۹۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع‌آوری شده و ۱۱ مرکز و اماکن متخلف تعطیل شده است. - اخبار استانها -

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به گزارش آماری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان در طرح سلامت نوروزی، اظهار داشت: از ساعت 07:30 روز گذشته نهم فروردین‌ماه امسال لغایت 07:30 صبح امروز دهم فروردین مصدومان تصادفی انتقال یافته توسط اورژانس 111 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه بیماران غیرتصادفی انتقال یافته توسط اورژانس 202 نفر است، گفت: مصدومان تصادفی درمان‌شده در محل حادثه 33 نفر و بیماران غیر تصادفی درمان شده در محل 230 نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: طی این مدت بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمان 46 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت کل مراجعین به اورژانس بیمارستان‌های استان 10 هزار و 650 نفر بوده، افزود: از این تعداد بیماران سرپایی اورژانس  بیمارستان‌ها 9 هزار و 246 نفر، بیماران بستری  شده در اورژانس بیمارستان‌ها هزار و 404 نفر، بیماران منتقل شده به بخش‌های ویژه 94 نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی 436 نفر است.

احمدی‌نژاد از تولد 112 نوزاد طی یک روز گذشته در استان کرمان خبر داد و گفت: اعمال جراحی اورژانسی انجام شده طی این مدت در استان 176 مورد، اعمال جراحی غیر اورژانس 125 مورد، اعزام‌های بین بیمارستانی 39 مورد و موارد احیاء موفق 2 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد بازدیدهای بهداشتی از اماکن استان کرمان طی این مدت  هزار و 407 مورد و تعداد بازدیدهای حوزه غذا و دارو 114 مورد بوده است، ادامه داد: در این بازدید‌ها مقدار مواد غذایی فاسد جمع‌آوری شده 930 کیلوگرم و مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده 11 مورد است.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۹۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان کرمان
  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • ۶ جانباخته و ۱۵۶ مصدوم درتصادفات کرمان