Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@21:53:58 GMT

البرز پایلوت طرح قرآنی معلمان کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۸۸۵

البرز پایلوت طرح قرآنی معلمان کشور شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست هماهنگی طرح ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی گفت: بر اساس پژوهش‌های متعدد علمی و تجربه‌هایی که در عرصه تعلیم و تربیت انجام شده از دوران کودکی به عنوان یک ظرفیت بسیار عظیم یادگیری شخصیتی یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در احادیث نیز برنقش مربیان تاکید شده تا در این مسیر ازهمان ابتدای زندگی دستوراتی رعایت شود.

حکیم زاده گفت: پس از سال‌ها علم بشری با پیشرفت‌هایی که کرده در پژوهش‌های حوزه شناختی به این نتیجه رسیده است که تمام ظرفیت یادگیری انسان در همان سال‌های کودکی پر می‌شود و در مراحل بعدی عمر شکوفا پیدا می‌کند.

او گفت: آنچه در نشست شورای عالی انقلاب برای تصویب سازمان ملی تربیت کودک به آن استناد کردیم این بود که ظرفیت عظیم یادگیری و شکل‌گیری شخصیت کودک وجود دارد که باید از دوره کودکی آغاز شود.

حکیم زاده به نقش مهم و تاثیرگذارمعلم در دوران کودکی به عنوان نقش الگویی  پرداخت وافزود: در طرح ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان، مربیان و مدیران، نیازمند دانش قرآن، نگرش‌ها و مهارت‌های لازم هستیم.

او افزود: باید بتوانیم با روش‌های جذاب و متناسب با اقتضای کودکی بچه‌ها را به قرآن انس دهیم تا در جوار قرآن بزرگ شوند که این هم‌جواری اثر خاص خود را خواهد گذاشت.

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: برای اجرای این طرح سرفصل‌های تعامل انس با قرآن کریم، روش‌های فعال و خلاق آموزش‌های قرآن را در بستر هنر، نمایش، شناخت کاربرد قرآن در زندگی روزمره و بحث درک معنای قرآن پیش بینی شده است.

او افزود: به دلیل اعتماد کاملی که به توانمندی، انگیزه و دغدغه استان البرز داریم، این استان را به عنوان پایلوت در اجرای طرح کشوری ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی قراردادیم تا با ایجاد بستر مناسب آموزش معلمان را به عنوان گروه راهبران قرآنی  عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در بازه‌ی زمانی 24 اسفند تا 4 فروردین مصادف با ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو، ۱۹ دانشجو از این دانشگاه، برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی،تربیتی و عمرانی در روستای درغک اجرا کردند.

زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس، اجرای سرود جشن تکلیف برای کلاس سومی ها، سفره افطاری، پخش انیمیشن، آموزش طراحی چهره‌ی شهدا، کاشت ۳۴ اصله نهال به نیت ۳۴ شهید دانشجو معلم استان با حضور دانش‌آموزان و اهالی روستای درغک از برنامه های این اردوی جهادی بود.

همچنین آموزش ریاضی، فارسی،کامپیوتر، زبان‌انگلیسی، مشاوره‌ی تحصیلی، احکام، مجسمه‌سازی، کار با سفال و ... نیز در پایه‌های ابتدایی و متوسطه اول انجام شد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1225442 برچسب‌ها سازمان بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • رئیس جمهور شنبه نمایشگاه قرآن می‌آید
  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • افتتاح موسسه قرآنی در سیرجان
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳