Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید کاظمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها بر کسی پوشیده نیست و دندانپزشکان بعنوان یکی از اعضای تیم سلامت فعالیت می کند.

او بیان در ادامه  داشت: با توجه به خدماتی که در زمینه درمان بیماری‌های دهان و دندان، ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه ارائه می‌دهند، نقش بسیار مهم و قابل توجهی در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اولین قدم برای سلامت، پیشگیری از بروز بیماری و درمان آن در مراحل اولیه است و هر فردی در طول زندگی خود دو سری دندان دارد: دندان‌های شیری و دائمی دندان‌های شیری از سن ۶ ماهگی تا ۳ سالگی در دهان رویش می‌یابند. از سن ۶ تا ۱۲ سالگی به مرور این دندان‌ها می‌افتند و بجای آن‌ها دندان‌های دائمی رویش می‌یابند و تا پایان عمر در دهان باقی می‌مانند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان سلامت بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته انجمن سرطان آمریکا، این یافته ممکن است به بینش جدیدی در مورد مبارزه با سرطان روده بزرگ منجر شود. محققان مرکز سرطان فرد هاچینسون در سیاتل واشنگتن، سطوح یک باکتری خاص دهان به نام Fusobacterium nucleatum را در بافت تومور روده بزرگ که از ۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان روده گرفته شده بود، بررسی کردند.

آن‌ها گزارش دادند که این میکروب چندین زیرگروه دارد، اما به نظر می‌رسد تنها یکی از آن‌ها به نام Fna C ۲ با تومور مرتبط است و نه بافت سالم. زیرگروه Fna C ۲ همچنین در نمونه‌های مدفوع جمع آوری شده از بیماران سرطان روده بزرگ در مقایسه با افراد سالم بیشتر مشاهده شد.

«سوزان بولمن»، نویسنده این مطالعه، در بیانیه خبری مرکز سرطان گفت: «ما به طور مداوم مشاهده کرده‌ایم که بیماران مبتلا به تومور‌های کولورکتال حاوی Fusobacterium nucleatum در مقایسه با بیماران بدون میکروب، بقای ضعیف‌تری دارند.»

بولمن در ادامه افزود: «اکنون ما در می‌یابیم که یک زیرگروه خاص از این میکروب مسئول رشد تومور است. این نشان می‌دهد که درمان‌ها و غربالگری‌هایی که این زیر گروه را هدف قرار می‌دهند، به افرادی که در معرض خطر بیشتر ابتلاء به سرطان کولورکتال تهاجمی‌تر هستند، کمک می‌کند.»

در طول تحقیقات، محققان برای اولین بار کشف کردند که باکتری F. nucleatum که در دهان وجود دارد، زیرگروه‌های مجزایی دارد. اما فقط زیرگروه Fna C ۲ توانایی حرکت از دهان به معده و سپس انتشار در قسمت تحتانی دستگاه گوارش از جمله روده بزرگ را دارد.

تیم تحقیق گفت در پایان، ۵۰ درصد از تومور‌های روده بزرگ آزمایش شده وجود زیرگروه Fna C ۲ از F. nucleatum را نشان دادند.

به گفته بولمن، «درمان‌های سلولی مبتنی بر میکروب ممکن است مرز جدیدی در حمله به سرطان روده بزرگ باشد. این درمان‌ها از اشکال تغییر یافته باکتری برای رساندن دارو‌ها به طور مستقیم به تومور استفاده می‌کردند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان
  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • ویزیت روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در دانشکده دندانپزشکی مشهد
  • تسریع درمان‌های پزشکی با فناوری‌های جدید حوزه سلامت
  • فیلم| جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان!
  • این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند
  • بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی
  • این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند