Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در خصوص ثبت نام شورا‌های روستا در این دوره، باید اعلام کنم که رکورد ثبت نام در انتخابات این دوره شکسته شد؛ چنان که با استقبال ویژه مردم و روستاییان عزیز، ثبت نام بیش از ۲۴۰ هزار نفر داوطلب عضویت در شورا‌های روستا قطعی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در سومین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های جدی در روند مشارکت حداکثری در امر خطیر انتخابات، اطلاع رسانی مسئولانه و به هنگام است؛ اظهار داشت: باید با نهایت تلاش، فضای عمومی و رسانه‌ای کشور را به سمت ترغیب بیشتر مردم به حضور در صندوق‌های رای سوق دهیم، چرا که حضور پرشور در انتخابات، زمینه ساز اقتدار، کارآمدی، انسجام و ثبات کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه خوشبختانه روند ثبت نام‌ها از اسفندماه سال گذشته گویای استقبال خوب در کل کشور است؛ گفت: در شورای شهر حدود ۵۱ هزار و ۲۲۰ داوطلب ثبت نام کرده اند که مقایسه این آمار با دور قبل که در شورای چهارم ۴۵ هزار نفر و در شورای پنجم حدود ۵۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند؛ نشانگر این امر است که آمار خوب و قابل قبولی را در این دور از ثبت نام‌ها داریم.

عرف در ادامه خاطر نشان کرد: اما در خصوص ثبت نام شورا‌های روستا در این دوره، باید اعلام کنم که رکورد ثبت نام در انتخابات این دوره شکسته شد؛ چنان که با استقبال ویژه مردم و روستاییان عزیز، ثبت نام بیش از ۲۴۰ هزار نفر داوطلب عضویت در شورا‌های روستا قطعی شد؛ در حالی که در دوره چهارم حدود ۲۲۰ هزار نفر و در دوره پنجم حدود ۲۳۴ هزار نفر ثبت نام کرده بودند.

عرف افزود: این امر نشان دهنده آمادگی بیشتر داوطلبین برای رقابت در این عرصه از انتخابات در روستا‌های کشور است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اظهار این که شروع مشارکت از ثبت نام نامزد‌ها آغاز می‌شود؛ گفت: روند کار، گویای استقبال خوب داوطلبین در کل کشور است که ان شاا... با حرکت و استمرار این مسیر، شاهد حضور پرشور مردم در روز انتخابات خواهیم بود.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش‌های دشمن و رسانه‌های معاند در دلسرد کردن مردم از حضور در رقابت‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند، کشور درگیر یک جنگ همه جانبه و چندوجهی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و روانی است و باید متناسب با مختصات این جنگ، برنامه ریزی و عمل کنیم تا نقشه‌ها و برنامه‌های دشمنان خنثی شود.

عرف با تشریح این موضوع که در این عرصه خطیر باید پیش بینی درست از برنامه‌های دشمن داشته باشیم؛ گفت: باید با آگاهی و فعال بودن اجازه ندهیم دشمن با تبلیغات مستمر رسانه‌ای خود، خللی در عزم و اراده مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان ایجاد کند.

موضوع کرونا از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون سیاسی وزیر کشور در این نشست بود که در این خصوص گفت: تمام تلاش دولت و مجموعه نظام متمرکز بر مدیریت بیماری کرونا است و امید می‌رود با تلاش‌های انجام گرفته، وضعیت بیماری به سمت کنترل و مهار برود تا بتوانیم با شرایط مناسب و مطمئن، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و امن در ۲۸ خرداد باشیم.

عرف در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: انتخابات یک پروژه ملی است و باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این پروژه ملی دخیل باشند و به برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات در کشور کمک کنند.

قابل ذکر است در نشست امروز، قمری وفا نماینده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات گزارشی از برنامه ریزی صدا و سیما در انتخابات پیش رو ارائه کرد و گفت: تلاش و برنامه صدا و سیما بر جلب مشارکت حداکثری مردم در آوردگاه انتخابات ۱۴۰۰ است و در این راستا برنامه‌های متنوع و پر حجمی را در چارچوب زمانبندی مشخص، در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جمال عرف ستاد انتخابات کشور انتخابات شوراهای روستا معاون سیاسی وزیر کشور ستاد انتخابات کشور شورا های روستا اطلاع رسانی هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند

‌به گزارش خبرنگار مهر، محمد جباری عصر چهارشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن سرشار از برکات برای مردم ایران عزیز است و بارش قابل توجه نزولات آسمانی نویدبخش سال زراعی و باغی خوبی برای استان کردستان است.

وی گفت: یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی در کردستان بخش کشاورزی است و بارش نزولات آسمانی نقش مهمی در تقویت این بخش دارد.

جباری تصریح کرد: دستگاه قضائی در عرصه‌های مختلف وظیفه خود می‌داند که در خدمت مردم باشد و فراتر از وظایف قانونی در این زمینه عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاریخچه قانون همزاد تاریخچه آفرینش و خلق بشر است، خداوند متعال انسان را خلق کرده و قبل از فرستادن آدم و حوا بر روی زمین قانون و محدودیت‌ها و الزاماتی را برای آنها وضع کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان تصریح کرد: خارج از قانون، اخلاقیات هم جز حق الناس محسوب می‌شود، بنای این را گذاشته‌ایم که در سال جدید جلسات از جنبه سوری خارج شود و بیشتر خروجی در عرصه عمل داشته باشد.

جباری تصریح کرد: حفاظت از حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضائی بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در این راستا توجه به جلسات و کارگروه‌های قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت‌المال در سال‌جاری بیشتر خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج اذعان کرد: این قرارگاه با هدف برخورد قاطع با سودجویان و کسانی که بخواهند به منابع طبیعی و اراضی ملی دست‌درازی کنند تشکیل شده و با ساخت و ساز غیرمجاز مقابله خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: دستگاه قضا در کردستان صادقانه و خالصانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند، چرا که برایند و نتیجه این همراهی در زوایای مختلف به نفع مردم و جز حقوق عامه می‌دانیم.

وی گفت: وظایفی که به عهده شهرداری و شورای اسلامی گذاشته شده است واقعاً بیشتر از وظیفه چند وزارتخانه است از این رو این نهاد نیاز به حمایت و همراهی دستگاه‌های مختلف در راستای پاسخگویی بهتر به مطالبات مردم دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به گستره وظایف و مسوولیت‌های شهرداری و شورا در خدمت‌رسانی به مردم نباید اجازه دهیم تنها بمانند این نهاد مردمی باید از سوی دستگاه‌های حکومتی و دستگاه قضائی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

جباری افزود: خالصانه، صادقانه و قاطعانه در پیشبرد وظایف شهرداری و شورا در مسیر خدمت به مردم هرآنچه در توان داشته باشیم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سالی که گذشت با مجموعه مدیریت شهرداری چه شهردار مرکزی و چه شهرداران سایر شهرها به صورت هفتگی یا ماهیانه در ارتباطات بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این همراهی و همدلی قطعاً نقش مهمی در پیشبرد اهداف خدمت‌رسانی به مردم است از این رو در سال‌جاری با قدرت هرچه تمام ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حوزه مدیریت شهری بسیار گسترده است هر موضوعی که به نظر شما می‌رسد نیاز به همراهی ما دارد اعلام کنید قطعاً پای کار خواهیم بود.

جباری تصریح کرد: ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف هر کدام یک وظیفه مشخص دارند، اما شهرداری‌ها وظایف گسترده و ناهمگن و غیرمشابه دارند که بیش از مسئولیت‌هایی است که برای چندین وزارتخانه مختلف تعریف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان در پایان با بیان اینکه همه ما در یک آزمون سخت قرار گرفته‌ایم برای قبولی در این آزمون همه باید به هم کمک کنیم، گفت: امورات مردم امروز به دست ما افتاده و فردای قیامت در زمینه نحوه عملکردمان در انجام این مسئولیت بازخواست خواهیم شد.

گام‌های بلند شهرداری سنندج در حوزه عمران شهری

شهردار سنندج نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همراهی همیشگی دستگاه قضا با مجموعه شورا و شهرداری سنندج، اظهار کرد: مجموعه دستگاه قضا همواره در کنار شهرداری بوده و این همراهی زمینه را برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان فراهم کرده است.

سیدانور رشیدی تصریح کرد: گام‌های توسعه‌ای خوبی در حوزه عمرانی شهری در سال گذشته در شهر سنندج برداشته شده است این روند در سال‌جاری نیز با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: مدعی نیستیم توانسته‌ایم تمام مشکلات شهر را حل کنیم اما کارهای خوبی در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، فضای سبز، نهضت آسفالت، حوزه فرهنگ و … در سنندج انجام شده که موجب امیدآفرینی و رضایتمندی در شهروندان شده است.

پاسخگویی به مطالبات مردم اولویت شورا و شهرداری سنندج است

رئیس شورای شهر سنندج هم در این نشست اظهار کرد: دور ششم شورای شهر سنندج با فراز و فرودهایی همراه بود است.

عزت رضایی با بیان اینکه در طول تاریخ فعالیت شوراها هموار دیوار شوراها کوتاه بوده است، گفت: گاهی اوقات مسائل بزرگ را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی به سرانجام رساند اما آنگونه که باید به این پارلمان مردمی بها داده نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه تمام هم و غم شورا و شهرداری دور ششم رفع مشکلات شهر و پاسخگویی به مطالبات مردم بوده است، گفت: متأسفانه اقتصادی در اختیار شورای شهر قرار ندارد و دست و بال شهرداری خالی است و شورا در چنین شرایطی به عنوان ناظر و سیاست‌گذار شهرداری با مشکل مواجه هستند.

کد خبر 6063756

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد
  • خاندوزی: رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال گذشته شکسته شد
  • رکورد فرار سرمایه از بورس شکسته شد
  • رکورد تردد ناوگان بین‌المللی از مرز لطف‌آباد با ترکمنستان شکسته شد
  • کارشناس بازار سرمایه: رکورد فرار سرمایه از بورس شکسته شد