Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که رئیس سابق این جنبش به عنوان رئیس جدید حماس در خارج از فلسطین انتخاب شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، عصر امروز (دوشنبه)، از برگزاری رأی‌گیری جدید برای تعیین رئیس این جنبش در خارج از فلسطین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «شهاب»، حازم قاسم در این خصوص اعلام کرد که در جریان انتخابات داخلی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در سه منطقه، «خالد مشعل» رئیس پیشین این جنبش به عنوان رئیس جدید حماس در خارج از فلسطین انتخاب و جانشین «ماهر صلاح» شده است.

بر اساس این گزارش، حماس روند دموکراتیک انتخابات داخلی خود را در تمامی سطوح به منظور تعیین رئیس جدید دفتر سیاسی خود ادامه خواهد داد.

خالد مشعل از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۱۷ ریاست جنبش حماس را برعهده داشت و در سال ۲۰۱۷ «اسماعیل هنیه» به عنوان جانشین او تعیین شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از ماه فوریه گذشته، انتخابات داخلی خود را در سه منطقه نوار غزه، کرانه باختری و منطقه خارج از فلسطین آغاز کرد.

پیش‌بینی می‌شود که حماس انتخابات خود را با تعیین رئیس دفتر سیاسی این جنبش در ماه جاری میلادی به اتمام برساند.

این جنبش در تاریخ دهم ماه مارس گذشته «یحیی السنوار» را به عنوان رئیس جدید خود در نوار غزه تعیین کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خالد مشعل فلسطین حماس ماهر صلاح جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خارج از فلسطین عنوان رئیس رئیس جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر برای مصادره حقوق ملت فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل مساله فلسطین حمایت کرد.

از سوی دیگر جنبش فتح اقدام کشور آمریکا در استفاده از حق وتو علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

این جنبش فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت‌های آمریکا همیشه با حمایت همه جانبه از اشغالگری استعماری که تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم غزه و کرانه باختری ادامه دارد در برابر حقوق ملت فلسطین و اراده آنها برای دستیابی به آزادی و استقلال ایستادگی کرده است به طوری که مواضع آمریکا حمایت از نسل کشی اشغالگران است که هم اکنون ملت فلسطین با آن مواجه شده است.

کد خبر 6082411 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است
  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصی
  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی
  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی