Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@23:32:43 GMT

نحوه ثبت نام در سامانه سجام

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۸۴۹۵

نحوه ثبت نام در سامانه سجام

طبق قوانین و مقررات هرگونه خدمات‌دهی به مشتریان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص است و ثبت‌نام در سجام یک‌بار برای همیشه و یک‌بار برای کلیه ارکان بازار خواهد بود. ناطقان:  سجام یا همان «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و با هدف ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به‌ویژه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهاد‌های مالی، ناشران و مخصوصاً سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و در راستای اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی (مصوب ۱۳۸۶) و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (مصوب ۱۳۹۴) راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت‌نام در سامانه سجام برای هر فعالیت بورسی لازم است.



چرا ثبت‌نام در سامانه سجام ضروری است؟

به گزارش تسنیم، کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف به ثبت‌نام در این سامانه هستند. ثبت‌نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آن‌ها اقدام کنند.

مزایای سجامی شدن چیست؟

طبق قوانین و مقررات هرگونه خدمات‌دهی به مشتریان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص است و ثبت‌نام در سجام یک‌بار برای همیشه و یک‌بار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکل‌های خود انتظام، نهاد‌های مالی، خریداران واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

ثبت‌نام‌کنندگان پس از احراز هویت، از ارائه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی‌نیاز می‌شوند و با یک‌بار ثبت‌نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت.

در مراجعات خود به نهاد‌های مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و… دیگر نیاز به شناسایی مجدد نخواهید داشت.

ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مرسولات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه‌شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می‌گیرد.

تغییر در اطلاعات ارتباطی، از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیماً در سامانه سجام انجام می‌دهید و تمامی ارکان بازار سرمایه از آن مطلع خواهند شد.

کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه، به شماره‌حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد و شما قادر خواهید بود شماره حسابتان را در صورت صلاحدید تغییر دهید.

مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام

کلیه فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) که ملیت ایرانی یا خارجی هستند برای ثبت‌نام در سامانه سجام طی مراحل مختلف که در زیر آمده اطلاعات شخصی خود را ثبت کنند:. مراجعه به سایت سجام به آدرس https://sejam.ir. انتخاب گزینه ثبت‌نام در سایت سجام. واردکردن شماره تلفن همراه و کد ملی به نام ثبت‌نام‌کننده (شرط ثبت‌نام در سجام این است که باید نام دارنده شماره همراه، با نام شماره ملی ثبت شده یکی باشد). ارسال کد تأیید ۵ رقمی به تلفن همراه متقاضی. واردکردن کد تأیید در سایت. تعیین ملیت و حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی. اعلام هزینه ثبت‌نام در سامانه. پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق درگاه بانک. تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خواسته شده (درصورت ثبت نام بعنوان نماینده). استعلام اطلاعات واردشده توسط متقاضی از مراجع ذیصلاح. ارسال نتیجه استعلام از طریق پیامک به متقاضی (ارسال کد رهگیری در صورت استعلام موفق و اعلام اشکال و بازگشت به بخش ویرایش اطلاعات در صورت ناموفق بودن استعلام). احراز هویت الکترونیک و یا حضوری (در صورت ثبت نام بصورت نماینده نیازمند احراز هویت حضوری هستید)

جزییات برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت. احراز هویت الکترونیک: مراجعه به لیست سامانه‌های احراز هویت الکترونیک در سامانه سجام و انتخاب یکی از آن‌ها / ارائه سریال درج شده در پشت کارت ملی هوشمند (و یا رسید کارت ملی هوشمند) / ضبط و ارسال ویدئو مطابق با ضوابط اعلام شده در سامانه احراز هویت/ ارسال امضای صحیح از خود/ مطالعه و تائید تعهدات. احراز هویت حضوری: مراجعه به لیست مراکز پیشخوان دولت/بانک و یا کارگزاری و انتخاب مرکز موردنظر/ مراجعه به مرکز احراز هویت/ ارائه کارت ملی هوشمند و مدارک نمایندگی / چهره‌نگاری از متقاضی / تائید و امضای فرم ها/ نهایی‌کردن اطلاعات. ارسال کد بورسی به شماره همراه. شایان ذکر است علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی https://sejam.ir مراجعه کنند.


منبع: صراط

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ثبت نام در سامانه سجام بازار سرمایه حقیقی و حقوقی ارکان بازار یک بار احراز هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست صدور کارت سوخت اینترنتی می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا درباره چرایی ایجاد اخلال در ثبت درخواست کارت سوخت در دفاتر پلیس+۱۰ اظهار کرد: ارائه خدمات به مردم باید از درگاه‌های مختلف انجام شود یعنی خدمات به مردم هم باید از طریق اینترنت باشد و هم مراجعه حضوری تا مخاطب برای انجام شدن کارش قدرت انتخاب داشته باشد.

وی با بیان اینکه مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ به نوعی پشتیبان برای خدمات اینترنتی است، تصریح کرد: در سراسر کشور، یک هزار و ۱۰۰ دفتر پلیس +۱۰ وجود دارد که تمامی خدمات انتظامی را به مردم ارائه می‌دهند.

سیدهاشمی با اشاره به اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند؛ یعنی چه خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگر (المثنی) برای درخواست کارت سوخت به صورت اینترنتی درخواست‌های مردم را ثبت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا متذکر شد: مسئله امنیت درخواست صدور کارت سوخت تا زمانی که در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود، مشکلی وجود ندارد چرا که از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با اشاره به همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم و در نهایت تا نیمه اردیبهشت ماه این سامانه آماده و معرفی می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفاً اطلاعات را با آن‌ها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ و برای ما ارسال می‌شود و فراجا این اطلاعات را بررسی (صحت‌سنجی) و تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

علت قطعی ثبت درخواست کارت سوخت در دفاتر پلیس+۱۰ در چند روز گذشته

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا فراجا مخالف در اختیار قرار دادن اطلاعات به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده است، گفت: فراجا به هیچ عنوان مخالف این نیست که اطلاعات را در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار دهد، اما این اطلاعات ساز و کار خاص خود را دارد و باید مدام به‌روز شود و این بانک با دسترسی‌های مورد نیاز به سازمان‌ها داده شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با اشاره به علت قطعی دو سه روزه سامانه پلیس +۱۰ متذکر شد: یک روز در دفاتر پلیس +۱۰ از لحاظ فنی به مشکلاتی برخوردیم و تصمیم گرفتیم تا سامانه شرکت ملی پخش تصمیم (CCO) را به جای سامانه خود اجرا کنیم، اما در عمل دیدیم که این سامانه هم مشکلاتی دارد و نمی‌تواند جوابگوی نیاز باشد و در نهایت قرار شد به سامانه قبلی خود برگردیم و باعث اختلال یکی دو روزه در دفاتر پلیس +۱۰ شد.

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت
  • هاآرتص از هک شدن اطلاعات حساس صهیونیست‌ها خبر داد
  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • سه سوت کارت سوخت بگیر / درخواست‌ها اینترنتی می‌شود!
  • تزلزل هویت از مشکلات بازار تاریخی خوی
  • درخواست صدور کارت سوخت اینترنتی می‌شود
  • نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می کند
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • اعلام هویت ضارب حمله به مرکز خرید سیدنی