Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@06:11:23 GMT

از دستگیری یک تروریست تا ۱۶ سال گمنامی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۸۵۵۳

از دستگیری یک تروریست تا ۱۶ سال گمنامی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پیروان از دانش آموزان نوجوان شهرستان کازرون در استان فارس است. محسن سال ۱۳۵۱ وارد مدرسه شد و تحصیلات خود را آغاز کرد. پنج سال ابتدایی را با موفقیت و با معدل بالا پشت سر گذاشت و در سال ۱۳۵۶ در حالی به کلاس اول راهنمایی وارد شد که از نظر سیاسی و دینی از هم سن و سالانش بسیار جلوتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه آنان پاتوقی برای نیرو‌های انقلابی پیرو خط امام بود که جلسات خود را در آن جا برگزار می‌کردند و از این رو از همان آغاز نوجوانی با آنان حشر و نشر داشت و مبارزات خود را از همان جا آغاز کرد. اسفند ماه ۵۷ با تشکیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش­‌آموزان کازرون به این تشکل اسلامی و انقلابی پیوست و از همان زمان مسئولیت انجمن مدرسه خود را برعهده گرفت.

با آغاز مدارس در مهر ۵۸ و فعالیت گروهک‌ها و احزاب مختلف سیاسی و اعتقادی در مدارس به مبارزه فرهنگی با آنان قد علم کرد و با تشکیل میزگرد‌ها و مناظراتی پیرامون مسایل اعتقادی و سیاسی خود به عنوان یک طرف مناظرات در جلسه حضور پیدا می‌کرد و با راهنمایی‌های برادران بزرگتر خود آنان را مغلوب می‌کرد.

دستگیری یک دانش‌آموز تروریست در مدرسه

در سال ۵۹ در مدرسه «ابواسحق» که در آن مشغول تحصیل بود متوجه شد که بعضی از طرفداران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در حال طراحی ترور‌هایی در سطح شهرستان هستند. او نیز طبق آن چه تکلیف می‌دانست، قضیه را با مسئولین سپاه در میان گذاشت

و با همکاری تنی چند از اعضای انجمن اسلامی مدرسه ابواسحق در یک عملیات پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم، دانش‌آموزی را که از طرف سازمان منافقین مسئولیت ترور یکی از شخصیت‌های کازرونی را برعهده داشت همراه با اسلحه کمری که قرار بود با آن عملیات ترور انجام شود در یکی از کلاس‌ها دستگیر کرد و به سپاه تحویل داد که این امر موجب شد بعضی از تروریست‌ها در این رابطه دستگیر شوند.

بیشتر بخوانید

شهیدی که قبل از شهادت همسایه بهشتی‌اش را شناخت + تصاویر

ورود به جبهه

با آغاز جنگ تحمیلی، با وجود اینکه برادرانش از همان روز‌های اول جنگ با گروه اول به جبهه‌ها اعزام شده بودند خود نیز در پی اصرار‌های مکرری که بر خانواده آورد سرانجام در خرداد ۶۰ پس از اتمام امتحانات پایانی عازم جبهه شد و از این پس تنها برای دادن امتحان یا در صورت زخمی شدن به خانه باز می‌گشت. محسن بار‌ها مجروح شد و پس از بهبودی، باز هم به جبهه رفت.

شهادت و ۱۶ سال گمنامی

در فروردین ۶۲ عملیات «والفجر مقدماتی» در منطقه «فکه» که نیرو‌های کازرونی چندماهی در آنجا بودند آغاز شد. محسن پیروان که مسئول یکی از دسته‌های تخریب بود برای عملیات به معبر می‌زند تا معبر گشایی کند. عملیات آغاز می‌شود. هر چه به او می‌گویند که کار تو تمام شده و الآن خسته‌ای، به عقب برگردد حاضر نمی‌شود برگردد. در طول این عملیات از ناحیه پا زخمی می‌شود. او را به همراه چند زخمی دیگر در چادری می‌گذارند، ولی بر اثر پاتک عراق اثری از این چادر باقی نمی‌ماند و او مفقود می‌شود.

تابستان سال ۱۳۷۸ نخستین کاروان شهدا از شهر‌های ایران گذشتند و به زیارت امام رضا (ع) رفتند. پیکر محسن هم که عاشق امام رضا (ع) بود، در این کاروان بود. استقبال مردمی از این شهدا بسیار دیدنی بود. پیکر شهید محسن پیروان، ۱۶ ساله، پس از ۱۶ سال به شهر برگشت.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس گروهک تروریستی منافقین ۱۶ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است

روح الله اکبری  دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور گرمسار در غرب استان سمنان گفت: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و تا کنون ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح های نهضت ملی که حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، اضافه کرد: بخشی دیگر تعهد دولت در احداث چهار میلیون مسکن طرح نهضت ملی در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی برای ساخت مسکن در روستاها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۰ هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود