Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده اعلام نموده که استفاده هم زمان از دو عدد ماسک، به صورتی که یک #ماسک سه لایه پزشکی یک بار مصرف در زیر و یک ماسک پارچه‌ای بر روی آن قرار گیرد، محافظت بیشتری در برابر انتشار ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

به گزارش برنا؛ به تازگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده اعلام نموده که استفاده هم زمان از دو عدد ماسک، به صورتی که یک ماسک سه لایه پزشکی یک بار مصرف در زیر و یک ماسک پارچه‌ای بر روی آن قرار گیرد، محافظت بیشتری در برابر انتشار ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎استفاده از ماسک پارچه‌ای دوم با افزایش تعداد لایه‌ها، منجر به کاهش احتمال عبور ریز قطرات تنفسی حاوی ویروس کرونا می‌شود و از طرفی نیز منجر به فیت شدن و چسبیدن بهتر ماسک سه لایه‌ی زیرین به صورت می‌گردد.

استفاده از دو ماسک سه لایه ی پزشکی یک بار مصرف روی هم توصیه نمی‌شود، زیرا این ماسک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده هم زمان دو عدد از آن ها کمکی به فیت شدن آن روی صورت نمی‌کند.

‎همچنین ماسک‌های N95 بایستی فقط به تنهایی استفاده شوند و زدن ماسک دیگری زیر و یا روی آن نادرست است.

‎ نکته‌ مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که ماسک‌های پارچه‌ای بایستی به صورت مرتب و پس از هر بار استفاده به خوبی با آب و صابون شسته شوند.

‎در پایان ضمن اشاره به اهمیت استفاده از ماسک هنگام حضور در اجتماعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس مهلک کووید-۱۹، بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک همچون کمربند ایمنی موقع رانندگی تأکید می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک ویروس ماسک سه لایه ماسک پارچه ای استفاده هم زمان ماسک سه لایه پارچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • دانستنی های جالب در مورد ساخت فنرهای غولپیکر (فیلم)
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد | جواب جالب طهرانی مقدم به ژنرال روسی