Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: خرابکاری در محل توزیع برق و کابل مربوط به باطری‌های برق اضطراری بوده است.

به گزارش تسنیم؛ فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در خصوص انفجار روز گذشته در سایت هسته‌ای نطنز اظهار داشت: یک پست برق در سایت نطنز داریم که از آنجا برق به زیرزمین می‌رود که حدود 40، 50 متر زیر زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن محل زیرزمین و مستحکم ساخته شده تا حملات هوایی و موشکی نتواند این مکان را از بین ببرد.

وی افزود: دشمن وقتی که ببیند وضعیت اینگونه است، اقدام به خرابکاری سایبری یا خرابکاری از طریق افراد و در تجهیزات خواهد کرد. این کار هم زمان می‌برد و ممکن است 5 تا 10 سال طول بکشد و تجهیزات معیوب ارسال کند، تا به تدریج از آن استفاده شود.

عباسی گفت: در اینجا قسمت توزیع برق و کابلی که از قسمت دیگر می‌آید و مربوط به باطری‌هایی است که اگر برق قطع شود، آن‌ها را قطع کند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی دشمن خیلی قشنگ بوده. من علمی به قضیه نگاه می‌کنم. آن‌ها فکر کردند و متخصصان خود را به کار گرفتند و به گونه‌ای انفجار صورت گرفته است که هم آن سیستم توزیع برق آسیب ببیند و هم کابلی که از سوی باطری‌ها می‌آید. به این دلیل که ماشین سانترفیوژ نباید برقش قطع شود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: در ماجرای فردو نیز که در سال 91 رخ داد، برق را از 4 کیلومتری قم یا 30 کیلومتری فردو قطع کردند. دکل‌ها و کابل‌های برق را با مواد منفجره قطع کردند و نفوذی‌ها در داخل از قسمت‌هایی که دوربین نبوده، آن بخش باطری‌ها را منفجر کردند. یعنی همزمان که برق قطع شد، باطری‌ها را هم قطع کردند.

وی افزود: اما ما آن موقع پیش‌بینی کرده بودم و برق را از پست جماران نگرفتیم. گرفته بودیم، اما برای سانترفیوژها استفاده نمی‌کردیم. برای برق داخلی نیز گازوئیل برای سه ماه ذخیره کرده بودیم. مانند یک عملیات که باید پشتیبانی بکنیم، این کارها را پیش‌بینی کرده بودیم. ضربه زدند، اما هیچ اتفاقی برای ماشین‌های ما نیفتاد.

عباسی تصریح کرد: در اینجا پیش‌بینی نشده بود که وقتی می‌روی گفتگو می‌کنی و یک مصوبه مجلس داری که اقتدار را به تیم مذاکره‌کننده برمی‌گرداند. یعنی یک عقبه‌ای را ایجاد می‌کند تا تکالیفی که به ما تحمیل شده در برجام و از حقوق‌مان بهره‌مند نشدیم، تکالیف را کنار می‌گذاریم و می‌خواهیم با عدد بیشتری در ماشین سانترفیوژ و غنی‌سازی جلو برویم و باید انتظار می‌داشتیم چنین اتفاقی رخ بدهد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Gfe

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: باطری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از حادثه امروز در سفارت ایران در پاریس

ایسنا نوشت: یک منبع آگاه از سفارت کشورمان در فرانسه به ایسنا اعلام کرد، فردی که امروز با ادعای داشتن جلیقه انفجاری وارد سفارت شده، یکی از ایرانیان مقیم بوده که پیش از این نیز مسائلی را در بخش کنسولی سفارت کشورمان در پاریس ایجاد کرده بود.
جزئیات تازه از حادثه امروز در سفارت ایران در پاریس

یک منبع آگاه با تشریح جزئیات اتفاق امنیتی امروز در محل سفارت کشورمان در فرانسه به خبرنگار ایسنا گفت: امروز فردی از ایرانیان مقیم وارد کنسولگری سفارت ایران شده و ادعا کرد که جلیقه انفجاری داشته و قصد دارد آن محل را منفجر کند، با اعلام این ادعا از سوی این شخص، بلافاصله بخش کنسولی تخلیه و تدابیر لازم اندیشیده شد، همچنین با پلیس تماس گرفته شده و دسترسی به منطقه را محدود کردند.

این منبع آگاه همچنین بیان کرد که پس از آن، از اعضای سفارت با آن فرد طولانی صحبت و گفتگو کردند، نهایتا مشخص شد جلیقه انفجاری نبوده و چیزی همراه فرد نبوده و او را به خارج از سفارت هدایت کردند.

پلیس فرانسه فردی را که تهدید کرده بود خود را در نزدیکی ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس، منفجر می‌کند، بازداشت کردند.

نهایتا پلیس او را دستگیر کرده است.

براساس این گزارش، هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و همه در سلامت هستند.

ظاهرا این فرد، فردی هست که پیشتر نیز برای کارکنان بخش کنسولی مسائلی را ایجاد کرده بود و از نظر تعادل روانی مساله دارد.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از حادثه امروز در سفارت ایران در پاریس
  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • نماهای دیدنی از طراحی جالب ساختمان مجلس
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد