Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: ۹۲.۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان شورای اسلامی شهر در استان تایید صلاحیت شدند.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه امروز (۲۳ فروردین‌ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: تاکنون دو مرحله مهم در انتخابات، یعنی ثبت‌نام شوراهای شهر و روستاها به پایان رسیده که مراحل مهمی از فرآیند انتخابات پیش‌ روی، در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: هفته گذشته برای ششمین دوره انتخابات شورای روستاها بالغ بر ۴۶۹۱ نفر از ۱۶۴ روستا با ۲۳۰۸ کرسی ثبت‌نام کردند و این میزان مشارکت بیانگر آن است که تعداد افراد ثبت‌نام ‌کننده نسبت به دوره پنجم ۸.۲ رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه ۳ درصد ثبت‌نامی‌ها را خانم و ۹۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از نظر ترکیب سنی نیز ۴۹.۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان ۳۰ تا ۴۵ سال و از نظر شغلی نیز ۴۸.۷ درصد کشاورز هستند و از کل ثبت‌نام‌کنندگان، ۷ درصد دارای سابقه ایثارگری بوده و ۲۴ درصد دارای سابقه عضویت در شورای ادوار گذشته هستند.

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: در حال حاضر بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی روستاها آغاز شده و پس از طی فرآیند مربوطه، اسامی اعلام خواهد شد.

مرادی‌نافچی در رابطه با انتخابات شورای اسلامی شهر و کاندیداهای آن، تصریح کرد: در مدت مقرر، صلاحیت کاندیداها در هیئت اجرایی بررسی شد و ۹۲.۵ درصد یعنی ۶۷۳ نفر تایید صلاحیت و ۵۵ نفر رد شدند. باید توجه داشت که بر اساس مواد قانون ۳۰، ۳۲، ۳۳ و ۳۴ استعلام کاندیداها انجام شده و طبق مواد قانونی بررسی، انتخاب یا رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه هیئت اجرایی بر اساس نظر مراجع چهارگانه در مورد کاندیداهای شورای اسلامی اعلام نظر کرده است، عنوان کرد: انتخابات فرصت جدی برای بقا و قوام ایران اسلامی بوده و از مردم شریف می‌خواهیم که در انتخابات شرکت کنند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، مشارکت در انتخابات در وحدت، توسعه، قوام و بقای ایران اسلامی موثر است و موجب خنثی شدن ترفند دشمنان خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه شعار محوری ستاد انتخابات به عنوان مجری انتخابات، رعایت اصل بی‌طرفی و عمل به قانون با چهار رویکرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات است، گفت: همه سازِ کارهای لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه پیش‌بینی شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام شده تا در روز انتخابات، با حضور عالمانه مردم هم‌چون ادوار گذشته شاهد رای دادن مردم باشیم.

مرادی‌نافچی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور با ویروس کرونا درگیر است، همه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌ها اندیشیده شده که از جمله آن افزایش اخذ شعبات است. همچنین از طریق اپلیکیشن مربوطه، آشنایی با شعبات نیز معرفی شده است. رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع نیز در انتخابات مورد تاکید است تا سلامت مردم و مشارکت حداکثری و امنیت را داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان اظهار کرد: تلاش ستاد ملی مقابله با کرونا این است که همه مردم با واکسن تولید داخل کرونا واکسینه شوند و طبیعتاً تا ۲۸ خردادماه امسال همه اقدامات انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ما، ستاد انتخاباتی و به دنبال آن، تجمع مردم را نخواهیم داشت اما هر کدام از نمایندگان می‌توانند یک دفتری در این زمینه اتخاذ کنند اما امکان تجمع و سخنرانی نخواهند داشت. همچنین تلاش ما بر این است که تبلیغات به بستر فضای مجازی کشیده شود تا مردم کم‌ترین صدمه را در این زمینه ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی زنجان انتخابات ثبت نام کنندگان ستاد انتخابات شورای اسلامی درصد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند