Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@21:42:40 GMT

نامه ظریف به گوترش درباره حادثه نطنز

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۹۳۴۱

وزیر امور خارجه کشورمان به دبیرکل سازمان ملل متحد پیغام داد: حق دفاع از شهروندان خود در برابر اقدامات تروریستی را محفوظ می‌داریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد ظریف در نامه‌ای به "آنتونیو گوتِرِش" درباره حادثه نطنز گفت: حق دفاع از شهروندان خود در برابر اقدامات تروریستی را محفوظ می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه کشورمان در این نامه‌ای ضمن اعتراض رسمی به اقدام خرابکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در تأسیسات هسته‌ای نطنز تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق دفاع از شهروندان خود در برابر این اقدامات تروریستی را محفوظ می‌دارد.
بامداد دیروز (یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰) در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات کمیسیون مشترک برجام که با هدف بازگرداندن آمریکا به تعهدات خود در برجام انجام می‌شود، یک عملیات خرابکاری در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داد.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در اظهاراتی با نسبت دادن این حادثه به رژیم صهیونیستی گفت: هدف اسرائیل از حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز این بوده که «توان هسته‌ای ایران محدود شود.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم گفت: این اقدام اسرائیل برای تأثیر گذاشتن بر موفقیت ایران در مذاکرات با آمریکا بوده و «انتقام این اقدامات را خواهیم گرفت».

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه شب به وقت تهران گفت که مقابله با ایران بزرگترین کار این رژیم است. نتانیاهو در مراسمی با حضور مقامات نظامی و اطلاعاتی این رژیم گفت: نبرد علیه ایران و نیرو‌های نیابتی این کشور و غیرهسته‌ای شدن آن مأموریتی بزرگ است؛ اما شرایط امروز به این معنا نیست که فردا نیز همین شرایط خواهد بود. برچسب ها: ظریف ، نطنز ، هسته ای ، برجام ، سازمان ملل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف نطنز هسته ای برجام سازمان ملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند