Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک (بروکسل) و نمایندگی ایران در مقر اتحادیه اروپا امشب در صفحه توئیترش با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته (یکشنبه) در تأسیسات غنی سازی نطنز اعلام کرد: جامعه بین‌المللی نباید به سادگی از کنار حمله اخیر به نطنز بگذرد.

در این توئیت آمده است: از اتحادیه اروپا درخواست می‌شود این حمله را به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی و اقدام عامدانه تروریستی علیه تأسیسات هسته‌ای صلح آمیز ایران که تحت نظارت بین‌المللی هستند، قویا محکوم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح دیروز (یکشنبه) ۲۲ فروردین در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز عصر در واکنش به این حادثه در تاسیسات نطنز، گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.

صالحی امروز هم در اظهاراتی این حادثه را خرابکاری خواند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکانش انجام می‌شود، گفت: سانتریفیوژهایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد از نوع IR1 بود و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا درباره حادثه دیروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا «با نگرانی» در حال دنبال کردن حادثه روز گذشته در نطنز است.

وی بدون نام بردن از عامل یا عوامل حادثه روز یکشنبه در تاسیسات غنی سازی ایران تصریح کرد: «حادثه در تاسیسات نطنز شاید یک اقدام خرابکارانه باشد». (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا سفارت ایران در بروکسل حمله به نطنز اتحادیه اروپا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا همواره بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید داشته است. وی ادامه داد: دو روز پیش رهبران اتحادیه اروپا از تمام طرف‌ها در منطقه خواستند که از تشدید اوضاع اجتناب کنند، آن‌ها خواستار خویشتن‌داری شدند و این درخواست همچنان پا برجاست.

این مقام اروپایی افزود: ما از همه در منطقه می‌خواهیم که از تشدید اوضاع پرهیز کنند و حداکثر خویشتن‌داری را در میان شرایط پرتلاطم منطقه، به خرج دهند

استانو در پاسخ به این سووال که چرا اتحادیه اروپا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کند گفت: ما از گزارش‌ها مطلع هستیم که اتفاقی ممکن است رخ داده باشد، اما هنوز تائیدیه رسمی از طرف کسی دریافت نکرده ایم، بنابراین صدور بیانیه رسمی درباره موضوعی که هنوز کسی مسئولیت آن را نپذیرفته دشوار است.

وی ادامه داد: به هر روی ما گزارش‌ها را دیده‌ایم و اوضاع میدانی را زیر نظر داریم. طی نوبت‌های مختلف هم به صراحت تصریح کرده‌ایم که از تمام طرف‌های درگیر انتظار داریم که از خود خویشتن‌داری نشان داده و اوضاع را تشدید نکنند.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

پیشتر نیز برخی مقام های اروپایی به این حادثه واکنش نشان داده و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست