Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:48:24 GMT

سه شنبه، اول رمضان در شماری دیگر از کشور‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۹۳۵۶

سه شنبه، اول رمضان در شماری دیگر از کشور‌ها

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شماری دیگری از کشور‌های عربی و اسلامی، فردا، سه شنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، کویت، سودان، اردن، ترکیه، سوریه، فلسطین، تونس، یمن، امارات، بحرین، اندونزی و مالزی سه شنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز کشور‌های عربستان، قطر، لبنان، مصر و دیوان اوقاف سنی عراق سه شنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرده بودند.

همچنین «اتحادیه مسلمانان ترکیه در امور دینی در آلمان» (دیتیب) که بزرگترین اتحادیه مساجد آلمان به شمار می‌رود، روز سه شنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرده است. مسجد بزرگ پاریس نیز سه شنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

شورای علمی- فقهی وزارت اوقاف سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده روز سه شنبه، نخستین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ هجری، برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ میلادی است. همچنین در ترکیه روز سه شنبه بر اساس تقویم نجومی که پیشتر فردا را نخستین روز ماه رمضان اعلام کرده بود، ماه رمضان آغاز می‌شود. تمامی مناسبت‌های اعیاد و مناسبت‌های دینی این کشور بر اساس تقویم نجومی است.

همچنین در امارات، کمیته مسئول جستجوی هلال ماه مبارک رمضان اعلام کرد سه شنبه ۱۳ آوریل (فردا) نخستین روز ماه مبارک رمضان است. به همین مناسبت نیز شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیرو‌های مسلح امارات در پیامی خطاب به مردم این کشور گفت: به ملت امارات و ملت‌های عربی و اسلامی حلول ماه رمضان را تبریک گفته و از خداوند می‌خواهم تا این ماه را، ماه خیر و برکت برای کشور عزیز ما قرار دهد و رحماتش را بر بشریت نازل کند.

عربستان سعودی نیز اعلام کرده دادگاه عالی این کشور، سه شنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرده است. بر اساس گزارشها، رؤیت هلال ماه رمضان بر اساس اعلام رصدخانه نجومی رصد هلال‌های ماه در استان تمیر عربستان اثبات شده است.
همچنین شیخ محمد حسین، مفتی قدس در سرزمین‌های فلسطینی فردا، سه شنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرده است.

با وجود این، کشور‌های برونئی، استرالیا و پادشاهی عمان اعلام کرده اند چهارشنبه آغاز ماه مبارک رمضان است. همچنین آیت الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان در عراق روز چهارشنبه را آغاز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ر هجری اعلام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه رمضان هلال ماه رمضان ماه مبارک رمضان اعلام کرده نخستین روز ماه مبارک رمضان نخستین روز ماه اعلام کرده ماه رمضان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند

وزیر کشور با بیان اینکه فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، اظهار کرد: غالب بانوان عفاف و حجاب را راعایت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می‌کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می‌کنند انگشت شمار هستند.

وی افزود: فراجا در چارچوب‌های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می‌داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که ساختار شکنی می‌کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دور دوم انتخابات پرداخت و توضیح داد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود. از این ۲۲ حوزه، در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وزیر کشور در خصوص آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد. ضمن آنکه در دوره قبل که در چند الکترونیکی برگزار کردیم بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در خصوص تبلیغات داوطلبان اظهار کرد: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد.

وزیر کشور درباره نشست‌های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان‌های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می‌کنند از طرف جریان‌های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی‌های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی‌های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.

کد خبر 747551

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند