Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جهین مدیرامور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: رهاسازی پنج میلیون متر مکعب آب سد این شهرستان برای آبیاری اراضی زیرکشت بهاره آغاز شده است.

جهین افزود: دراین مرحله حدود پنج میلیون متر مکعب آب برای کشت بهاره کشاورزان دشت شهرویران مهاباد با میانگین حجم شش مترمکعب در ثانیه به مدت ۱۰ روز رهاسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امسال سهمیه بخش کشاورزی ۸۵ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است، گفت: این میزان آب پیش بینی شده است در چهار مرحله در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گیرد که زمان رهاسازی آن با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی خواهد بود.

مدیرامور آب مهاباد تصریح کرد: طبق آخرین آمارحجم آب پشت سد این شهر به ۱۶۰ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در همین روز ۲۰ میلیون مترمکعب کمتر است.

جهین اضافه کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و ۳۵۴ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار به طور تقریبی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو متر کمتر است.

او گفت: حجم ورودی آب به سد مهاباد هم اکنون ۲۹ متر مکعب برثانیه کمتر از مدت مشابه سال گذشته است به همین سبب دبی خروجی آب از سد این شهرستان با توجه به نیاز کشاورزان برای آبیاری کشت بهاره مزارع متغیر است.
انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت بهاره امور آب میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد

 رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

نوراله مصطفی نژاد به جلسه شورای عشایری بروجرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد که در فصل کوچ، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان و پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند تا برای این قشر تولیدکننده جامعه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه دام، تمام سرمایه خانوار‌های عشایری است، به رانندگان هشدار داد مراقب حرکت دام‌های عشایر هنگام عبور از جاده‌های شهرستان باشند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلو‌های هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده‌ها هنگام کوچ می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دام‌های عشایر داشته باشد.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • استایل بهاره خود را با کفش‌ زنانه مناسب تکمیل کنید
  • وقوع بارش‌های سیل آسای بهاره ازامروز
  • بارش‌های بهاره تا روز سه‌شنبه در کردستان ادامه دارد
  • رقابت ۹۱ راس اسب در کورس بهاره یزد
  • (ویدئو) اظهارات عجیب بهاره رهنما در آمریکا
  • کشت بهاره نخود در نظرآباد آغاز شد
  • اظهارات عجیب بهاره رهنما در آمریکا
  • سوت پایان رقابت‌های سوارکاری هفته دوم کورس بهاره گنبدکاووس به صدا در آمد
  • رقابت های کورس سوارکاری بهاره گیلان در انزلی