Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:02:49 GMT

درگیری پلیس با معترضان+جزییات

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۹۵۱۵

درگیری پلیس با معترضان+جزییات

پلیس دوشنبه شب با معترضان به نژادپرستی در مینیاپولیس آمریکا که پس از کشته شدن یک شهروند سیاهپوست دیگر دوباره آغاز شده درگیر شد.

به گزارش منیبان؛ از رویترز، در پی شروع اعتراضات خشمگین در حومه شهر مینیاپولیس پس از کشته شدن یک جوان ۲۰ ساله سیاه پوست، پلیس آمریکا با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به معترضان شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناآرامی ها در بروکلین سنتر ساعاتی پس از آن آغاز شد که دادگاه "درک شووین" افسر پیشین پلیس مینیاپولیس که به جرم قتل جورج فلوید متهم شده است، قرار بود روز دوشنبه در یک دادگاه در فاصله کمتر از ۱۶ مایلی از سر گرفته شود.

یکسال پیش در شهر مینیاپولیس آمریکا جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا با خشونت تمام کشته شد و این قتل باعث آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر ایالات متحده شد.

با گذشت یکسال و آغاز مجدد اعتراضات خیابانی، پلیس بروکلین سنتر با اعزام نیروهای ویژه درصدد سرکوب معترضان در آمد و با شلیک گلوله های پلاستیکی خواهان عقب نشینی معترضان شد.

شهردار بروکلین سنتر نیز برای آرام کردن اعتراضات از نیمه شب تا شش صبح قوانین منع آمد و شد برقرار کرد.

پلیس عصر یکشنبه در شهر بروکلین سنتر که در شمال شهر میناپولیس واقع است به سمت یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام «داونته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گاز جرم شهروند خشونت قتل نژادپرستی ایالات متحده عقب نشینی نژادپرستی آمریکا پلیس معترضان بروکلین سنتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پلیس نیویورک تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه ییل در کنکتیکت و دانشگاه نیویورک در منهتن را سرکوب و ده‌ها نفر را بازداشت کرد.
 
این اقدام پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا کلاس‌های حضوری روز گذشته را به دلیل اعتراضات لغو کرد.
 
تظاهرکنندگان خیابان اطراف محوطه دانشگاه ییل را مسدود کردند و خواستار توقف تولید تسلیحات نظامی شدند. به گزارش روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می‌شود، پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرد.
 
تظاهرات در دانشگاه ییل، کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین، پس از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در 7 اکتبر همچنان ادامه دارد.
 
از زمان آغاز حملات اسرائیل علیه نوار غزه در 7 اکتبر 2023 تا کنون، بیش از 34 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت