Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@14:35:35 GMT

علت تنگی‌ نفس مبتلایان به آسم در آسانسور

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۹۵۲۶

علت تنگی‌ نفس مبتلایان به آسم در آسانسور

رعایت استانداردهای ساخت و نگهداری و مهم‌تر از آنها افزایش دانش عمومی افراد در مورد این وسیله ضروری بوده و می‌تواند از بروز حوادث جلوگیری کند.

جدا از بحث‌های مربوط به ایمنی و کارکرد این وسیله، آنچه در مورد مبتلایان به آسم مهم است این که برخی افراد با ورود به آسانسور احساس تنگی‌نفس و خفگی می‌کنند. وارد فضای بسته و محدودشدن این تصور را القا می‌کند که محیط با کاهش اکسیژن همراه بوده و این ذهنیت موجب احساس تنگی‌نفس در این افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنچه مهم است بحث ساختار آسانسور و تصورات افراد در این زمینه است. بیشتر آسانسورها در ظاهر فضای سربسته و تنگی هستند ولی در واقعیت این محفظه کامل بسته نبود و سقف بالای آن عمدا به فضای نصب‌شده آسانسور مرتبط است که این فضا نیز با محیط ساختمان در ارتباط است.

از طرفی اکثر آسانسورها عایق صددرصد هوا نبوده و با درز و شکاف‌هایی که در بدنه خود دارند امکان ورود و خروج هوا را میسر می‌کنند. از این رو احساس تنگی‌ نفس به‌خاطر نبود اکسیژن در آسانسور یک احساس تلقینی-روانی بوده و عمدتا به‌خاطر تصور اشتباه فرد از کمبود اکسیژن ایجاد می‌شود و به‌خاطر خفگی واقعی و کمبود اکسیژن نیست.

پس توصیه می‌شود مبتلایان به آسم با افزایش شناخت خود از کارکرد آسانسور، موجب کاهش ترس و تصور اشتباه خود از فضای سربسته شوند تا بتوانند به‌راحتی از این وسیله استفاده کنند. در پایان رعایت نکات ایمنی و امنیتی مربوط به وسیله مذکور باید به دقت مدنظر قرار گیرد.

دكتر سید شمس‌الدین اطهاری - فلوشیپ آسم و آلرژی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آسم تنگی نفس آلرژی آسانسور خفگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟