Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حسن زاده، روابط عمومی مرکز هنر‌های نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تلویزیون تئاتر ایران گفت: در مرحله اول برای ضبط هر اثر نمایشی و پخش از تلویزیون تئاتر ایران حدود ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که پارسال به گروه‌ها پرداخت شد.

روابط عمومی مرکز هنر‌های نمایشی ادامه داد: تلویزیون تئاتر ایران در دی ماه ۹۹ افتتاح شد که از طریق این پلتفرم پخش آثار نمایشی را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون تئاتر ایران در جشنواره تئاتر عروسکی مبارک و سی و نهمین دوره تئاتر فجر آزمون و خطا شد. مرحله اول به هر یک از گروه‌های منتخب حدود ۳۰ میلیون تومان برای ضبط آثار نمایشی اختصاص داده شد. برنامه مرکز هنر‌های نمایشی در حال حاضر این است که نمایش‌هایی که ضبط می‌شوند یا قبلا ضبط شده اند از طریق پلت فرم تلویزیون تئاتر ایران بلیت فروشی انجام دهند و مخاطب نمایش را در این بستر با تهیه بلیت بتواند ببیند. این بستر در خدمت همه هنرمندان است.

وی ادامه داد: مرحله دوم هم قرار شد اگر شرایط تعطیلی‌ها به همین منوال ادامه داشته باشد از آثار نمایشی برای ضبط و پخش از طریق پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران و سایر دستگاه‌های خصوصی حمایت مالی مانند دوره قبل حدود سی میلیون تومان شود. البته از شرکت‌های خصوصی هم پیگیر پخش این فیلم تئاتر و تله تئاتر‌ها هم بوده ایم و هستیم.

حسن زاده درباره درآمد هنرمندان از تئاتر آنلاین گفت: تئاتر آنلاین به این شکل که به صورت آنلاین در یک زمان مشخص از طریق پلتفرم اینترنتی قابل پخش باشد و دقیقا همان ساعت بازیگران سرصحنه مشغول بازی شوند صرفه اقتصادی ندارد و پس از ارزیابی ارگان‌های خصوصی و دولتی این موضوع مشخص شد که به کارگیری فرآیند تئاتر آنلاین عایدی برای هنرمند ندارد. اگر قرار باشد اتفاقی در حمایت از تئاتر و هنرمندان بیافتد بهتر است به صورت فیلم تئاتر و تله تئاتر باشد تا تئاتر آنلاین.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی تله تئاتر فیلم تئاتر تلویزیون تئاتر ایران تئاتر آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس