Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ناجی شعیب زاده مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت گندم در سطح ده هزار و پانصد هکتار با حدود چهل دستگاه کمباین مهاجر و غیربومی آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

او افزود: ۲ مرکز خرید کفیشه و کارخانه آرد در خرمشهر آماده خرید گندم کشاورزان هستند و چند گروه نیز کار کنترل و نظارت بر مراکز خرید این محصول را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به برداشت محصول کلزا گفت: برداشت محصول کلزا در سطح هشتصد هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر آغاز و مرکز خرید تعاون روستایی، آماده خرید کلزا از کشاورزان این شهرستان است.

او افزود: همچنین برداشت جو از سطح سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، شلمچه و حفارشرقی از توابع خرمشهر آغاز شده است.

شهیب‌زاده گفت: در سال زراعی پارسال بیش از بیست هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر برداشت و شانزده هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

او افزود: همچنین در سال زراعی پارسال دو هزار و دویست تن جو از سطح یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شلمچه در قالب طرح کشاورزی رهبر معظم انقلاب برداشت شد.

خرمشهر بیش از چهل هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گندم زمین کشاورزی زمین های کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام