Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:07:33 GMT

پیش بینی خرید ۱۰ تا ۱۲ هزار تُن گندم از کشاورزان پلدختری

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۹۶۶۳

پیش بینی خرید ۱۰ تا ۱۲ هزار تُن گندم از کشاورزان پلدختری

حجت بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار مهر از افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: دولت سال گذشته گندم را هر کیلو ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کرده، اما امسال هر کیلو گندم معمولی چهار هزار تومان و گندم دروم چهار هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استان لرستان را از لحاظ ذخیره سازی گندم توانمند خواند و افزود: این استان بیش از ۸۰۰ هزار تُن ظرفیت ذخیره سازی دارد و شامل سیلوها و انبارهایی است که بخش محدودی از از آن ملکی و مربوط به دولت و قسمت عمده این ظرفیت‌ها مربوط به بخش خصوصی است.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان گفت: پلدختر دارای یک واحد سیلوی ذخیره سازی ۱۰ هزار تن ظرفیت است که متناسب با میزان تولید شهرستان احداث شده و با وجود انبارهای تعاونی روستایی، این شهرستان قابلیت ذخیره سازی تمام محصولات کشاورزی منطقه را دارد.

بیرانوند افزود: دولت در استان لرستان سال گذشته در مجموع ۲۸۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری و ذخیره کرده و برای سال ۱۴۰۰ بیش از این میزان نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: چنانچه نزولات آسمانی مناسب باشد پیش‌بینی می‌شود، ذخیره سازی گندم در استان به بیش از ۴۰۰ هزار تن برسد.

وی افزود: سال گذشته دولت حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در پلدختر خریداری کرده و امسال قبل از عید این میزان حدود ۱۵ هزار تن پیش‌بینی شده بود اما با توجه به کاهش میزان بارندگی این رقم کاهش یافته و ۱۰ تا ۱۲ هزار تن مطرح شده است.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان گفت: پنج مرکز خرید برای خرید محصولات کشاورزی در شهرستان پلدختر پیش‌بینی شده که برای سهولت در خرید گندم از کشاورزان این مراکز در نقاط مختلف ۲ بخش این شهرستان فعالیت می‌کنند.

بیرانوند افزود: قیمت دانه روغنی کلزا به عنوان یکی از محصولات استان سال گذشته هر کیلوگرم ۴ هزار و ۶۶۰ تومان خریداری شده و امسال به ۱۱ هزار تومان افزایش یافته و پیش بینی می‌شود پلدختر با جهش تولید در این محصول در سال جاری ۴۰۰ تن تولید کلزا داشته باشد.

وی به پرداخت مطالبات کشاورزان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان در یک بازه زمانی مشخص به صورت میانگین در ۱۸ روز پرداخت شده و پیش بینی می‌شود امسال در کوتاه‌ترین زمان این مطالبات پرداخت شود.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان افزود: پروژه خرید ابتدای خرداد ماه در شهرستان پلدختر آغاز و پایان آن در استان لرستان در مناطق شرقی و تا نیمه نخست مهرماه سال جاری ادامه دارد.

کد خبر 5187832

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت بیرانوند شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان پلدختر خرید گندم ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل گرگان مجلس شورای اسلامی هفته هنر انقلاب اسلامی پیش بینی می شود ذخیره سازی سال گذشته هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان

جام جم آنلاین - خوزستان، علی شکاری پیش از ظهر امروز (یکشنبه 2 اردیبهشت)  گفت: با حضور فرماندار ،امام جمعه ، مدیر جهاد کشاورزی ، مدیر تعاون روستایی شهرستان و جمعی از کشاورزان، سومین مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان افتتاح شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان افزود: از این پس کشاورزان بخش سورین می توانند محصول گندم مازاد بر نیاز خود را به مرکز خرید گندمی که با همکاری مسئولان این شهرستان تاسیس و راه اندازی شده، تحویل دهند.

وی اظهار داشت: تا قبل از افتتاح این مرکز خرید، کشاورزان بخش سورین ، گندم مازاد خود را به مرکز خرید بخش چم خلف عیسی یا مرکز خرید آسیاب واقع در شهر امیدیه که مسافت طولانی با بخش سورین دارد تحویل می دادند، که علاوه بر زمان بر بودن، هزینه های بسیاری  برای کشاورزان داشته است، که با افتتاح این مرکز خرید گندم این مشکل برطرف شده است.  

 شایان ذکر است همزمان با افتتاح  سومین مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، جـایگاه جدیـد ســوخـت رسـانــی بخش کـشاورزی در دهملا بزرگ افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان