Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندا النترا با تویوتا پریوس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی هیوندا النترا:

هیوندا النترا، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی، گرمکن صندلی جلو و عقب، سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS، کروز کنترل، سیستم کمکی پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم ورود بدون کلید، سانروف، قابلیت نوع انتخاب رانندگی DMS، آینه وسط الکتروکرومیک، روکش چرمی صندلی‌ها، حافظه صندلی راننده، سردکن صندلی جلو، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور، چراغ مخصوص روز و سنسور باران اشاره کرد.

معرفی تویوتا پریوس:

تویوتا پریوس، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۲۱ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده e-CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۳.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۳ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به نمایشگر سیستم HV و ECO، انتخاب چهار حالت رانندگی ECO و Sport و Normal و EV، چراغ عقب با طرح سه بعدی، آنتن کوسه‌ای، درب صندوق عقب با قفل برقی، سیستم روشنایی DRL ، شیشه‌های ضد UV، اسپویلر عقب، رینگ‌های ۱۵ اینچی، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، فرمان برقی اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به صفحه نمایشگر ۴.۲ اینچی برای اطلاعات خودرو، شارژ بدون سیم تلفن همراه، دوربین عقب، رادار نقطه کور BSM، سنسور پارک در عقب و سیستم هشدار باد لاستیک‌ها TPMS است.

خودرو هیوندا النترا تویوتا پریوس کشور سازنده کره جنوبی ژاپن سال (طراحی) 2017 2016 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 1999سی سی 1798سی سی حداکثر قدرت 152 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه 121 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 179 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه جعبه دنده 6 سرعته خودکار e-CVT شتاب 0 تا 100 10.4 ثانیه 10.6 ثانیه حداکثر سرعت 202 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت وزن 1350 کیلوگرم 1450 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4569 طول - 1801 عرض - 1450 ارتفاع 4540 طول - 1760 عرض - 1490 ارتفاع فاصله بین دو محور 2700 میلیمتر 2700 میلیمتر مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر 3.6 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 50 لیتر 43 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 6 یورو 6 استاندارد امنیت EuroNCAP 5 EuroNCAP 5 میزان تولید CO2 174 گرم در هر کیلومتر 76 گرم در هر کیلومتر ترمز و پایداری ترمزهای دیسکی جلو و عقب – ABS – ESC - EBD ABS – EBD – BAS – VSC - TRC کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای – کیسه هوای زانویی کیسه هوای راننده – سرنشین جلو – جانبی سرنشین جلو – پرده ای - زانویی سیستم صوتی سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر 5 اینچی – تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان – 6 بلندگو – ساب ووفر سیستم صوتی JBL – صفحه نمایشگر لمسی – ورودی AUX – بلوتوث – 10 بلندگو – نویگیشن

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت هیوندا النترا تویوتا پریوس نیوتن متر ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار آن از یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟

خودرو GWM Havel H6 مدل 2024 دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، نظارت بر نقاط کور و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودرو GWM Haval H6 مدل ۲۰۲۴ در دو مدل با پیشرانه‌های مختلف عرضه خواهد شد؛ مدل‌های بنزینی از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که ۱۵۰ کیلووات قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه همراه است، مدل‌های هیبریدی نیز دارای یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۱۰ کیلووات قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با یک موتور الکتریکی همراه است که ۱۳۰ کیلووات قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد، هر دو مدل خودرو به صورت دیفرانسل جلو عرضه می‌شوند.

نسخه بنزینی خودرو GWM Haval H6 مدل ۲۰۲۴ از ۷.۴ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد، در حالی که نسخه‌های هیبریدی ۵.۲ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند؛ همه مدل‌های این خودرو با سوخت معمولی بدون سرب RON 91 کار می‌کنند و ظرفیت مخزن سوخت آن‌ها ۶۱ لیتر است؛ طول و عرض خودروی یادشده به ترتیب ۴۶۵۳ و ۱۸۸۶ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۷۲۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۷۳۸ میلی‌متر است، ظرفیت صندوق عقب خودرو ۶۰۰ لیتر است، البته زمانی که صندلی‌های عقب تا می‏‌شود ظرفیت آن به ۱۴۸۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

خودرو GWM Havel H6 مدل ۲۰۲۴ دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، نظارت بر نقاط کور، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، نظارت بر فشار باد لاستیک، دوربین دنده عقب و چهار سنسور پارک عقب است، از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو اتوماتیک LED، برف پاک‌کن‌های حساس به باران، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو اشاره کرد.

کد خبر 745638

دیگر خبرها

  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • خودروی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • خودرو پژو 2008 مدل 2024 با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند