Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به برنامه ده ساله دوم سازمان فضایی گفت: سازمان فضایی در برنامه ده سال دوم خود دو هدف گذاری داشته که اولین هدف این است که بتواند اقتدار ملی عرصه فضا در منطقه را در حوزه‌های فناوری، صنعتی و یا اقتصادی ایجاد کند و از اقتدار علمی عبور کند و به اقتدار اقتصادی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دومین هدف ما درعرصه فضا، تثبیت زیرساخت‌ها در مدار لئو است تا بتواند خدمات پایدار از این زیر ساخت‌ها را بگیرد که در این راستا دو ماهواره (پیام و ظفر یک) را پرتاپ کرده ایم که در فرود آن در مدار موفق نشده ایم، اما چندین ماهواره مانند پارس ۱، ظفر ۲ و ماهواره طلوع ۳ در حال آماده سازی هستند. تمام تلاش سازمان فضایی در هدف گذاری گام دوم این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ مدار لئو را تثبیت کند.

براری با اشاره به گام سوم و چهارم سازمان فضایی اظهار کرد: سازمان فضایی تصمیم دارد تا سال ۱۴۰۲ گام سوم و تا سال ۱۴۰۷ گام چهارم را تثبیت کند، اما در حال حاضر در تثبیت گام دوم هستیم تا بتوانیم این گام را به تثبیت برسانیم. مهم‌ترین برنامه‌ای که دولت برای این حوزه در نظر دارد تثبیت زیرساخت‌های فضایی در مدار لئو است.

او ادامه داد: دومین اولویت سازمان فضایی علاوه براینکه مدار لئو را تثبیت کرد این است که بستر را برای ارائه خدمات عرصه فضا فراهم کند تا زنجیره ارزش حوزه فضایی تثبیت شود و با این زنجیره یک صنعت، پایدار شود تا بازار شکل بگیرد، تقاضا‌ها افزایش یابد و این بستری باشد برای اینکه بخش خصوصی در این عرصه ورود کند.

رئیس سازمان فضایی گفت: در یک دهه گذشته رشد متوسط اقتصاد فضا بیش از ۵/۶ برابر متوسط اقتصادی جهانی بوده و پیش بینی شده است که این اقتصاد فضا در دو دهه آینده ادامه دار خواهد بود. سازمان فضایی تلاش دارد که کاربرد‌های صنعت فضایی را تشریح کند تا بخش خصوصی و افراد خلاق به این حوزه ورود کنند.

او با اشاره به استارت آپ‌های حوزه فضایی اظهار کرد: از سال ۲۰۱۴ استارت آپ‌های حوزه فضا در اروپا، آمریکا و چین شکل گرفته اند که هزینه‌های دستیابی به مدار فضایی کاهش پیدا کرده است.

بیشتربخوانید

از اقلیم تا اهداف هوا فضا در مدار زمین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان فضایی استارت آپ سازمان فضایی مدار لئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جمع بندی نکات مطروحه در جلسه شورای اداری شمیرانات اظهار کرد: در این جلسه به منظور بهره وری حداکثری از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی و عفاف و حجاب، برای مدیریت بهتر شهرستان به بازخوانی این منویات پرداختیم و موضوعات برگزاری دور دوم انتخابات مطرح شد.

ذاکریان گفت: برخی ادارات شمیرانات در حوزه تک برگ کردن سند ادارات اقدامات لازم را انجام داده اند و ضروری است که سایر ادارات نیز به این حوزه ورود کنند.

فرماندار شمیرانات افزود: مشکلات ثبت املاک در شمیرانات وجود دارد و مقرر شد با برگزاری جلسات و کارگروه‌ها این مشکل حل شود.

وی با شاره به اینکه موضوع اوقاف در منطقه شمیرانات برجسته است گفت: در این حوزه در برخی موقوفات متولی نداریم که نیاز است تعاملاتی در این زمینه صورت بگیرد.

ذاکریان به برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات اشاره کرد و افزود: برگزاری این هفته یک رویداد نوپا است که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ کلید خورد و می‌خواهیم در یک بازه سه الی ۵ ساله این هفته را در استان تهران تثبیت کنیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان بیان کرد: منطقه در حوزه‌های مختلف مفاخر و تاریخ شمیرانات، لواسانات و رودبار قصران، اثر گذاری در فرآیند انقلاب، استقرار حضور حضرت امام خمینی (ره) در این منطقه که یک رویداد ویژه است و وجود کاخ‌های سعدآباد و نیاوران، وجود ۴۰ امام زاده و ظرفیت‌های ورزشی، مفاخر ورزشی فرهنگی و هنری متعدد، وجود سه پیست اسکی و بهره مندی از چشم اندازهای طبیعی و گردشگری بسیار مهم است که باید در این هفته معرفی شوند و دستگاه‌های متولی پس از تثبیت رویداد در این خصوص اطلاع رسانی کنند و فرهنگ سازی کنند.

ذاکریان گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات امسال با اولویت «گردشگری مقاومت» در حوزه گفتمان انقلابی وارد گفتگو شده ایم و احتمالاً نشست فعالان گردشگری مقاومت را داشته باشیم و یکی از ظرفیت‌های این حوزه گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر است که پس از بهشت زهرا بزرگترین گلزار شهدای استان تهران محسوب می‌شود و نیاز به معرفی دارد.

وی اظهار کرد: پس از تعیین مراحل برای تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات، توسعه این موضوع را در برنامه ریزی ها خواهیم داشت.

کد خبر 6085293

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • چالش ماهواره‌ها در موقعیت‌یابی/ تصادفات خطرناک مداری در راه است
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • مواجهه‌ای که همه کارکنان ناسا را ترساند