Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:05:52 GMT

بیکاری سال ۹۹ کرمانشاه حدود هشت‌دهم درصد کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۰۳۹۸

بیکاری سال ۹۹ کرمانشاه حدود هشت‌دهم درصد کاهش می‌یابد

«حبیب‌الله وفایی» روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا به اشاره به نرخ بیکاری زمستان سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان گذشته را ۱۸ درصد اعلام کرده که با توجه به تحریم‌های ظالمانه و گسترده دشمن علیه اقتصاد کشور و نیز پیامدهای منفی و متعدد کرونا در کسب‌ و کار استان، چنین نرخی برای بیکاری استان دور از انتظار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در عین ‌حال گفت: پیش‌بینی ما این است که نرخ سالانه بیکاری ۹۹ نسبت ‌به سال ۹۸ هشت دهم درصد کاهش پیدا کند و بی‌شک دیگر در جایگاه اول و شاید دوم کشور نخواهیم بود و در شرایطی که همه دنیا به دلیل فشارهای ناشی از شیوع کرونا با افزایش بیکاری و کاهش اشتغال مواجه هستند، یک اتفاق خوب محسوب می‌شود.

وفایی عنوان کرد: با این‌ حال خلاف سال‌های ۹۷ و ۹۸، ما در سال ۹۹ از سند جامع اشتغال استان عقب خواهیم ماند که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شرایط برای جبران این عقب‌افتادگی مهیا شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: البته جبران این عقب‌افتادگی هم به عوامل مختلفی از جمله رویدادهای سیاسی و انتخابات خرداد، وضعیت رابطه با سایر کشورها و امکان انجام مبادلات تجاری و شرایط تولید داخلی و شیوع کرونا بستگی دارد و هیچ‌چیز قابل‌پیش‌بینی نیست به ‌ویژه اینکه بودجه امسال به‌صورت دوسطحی بسته‌شده و دو شرایط متفاوت در آن لحاظ شده‌ است.

نرخ سالانه بیکاری استان‌های کشور در سال ۹۹ در اردیبهشت امسال از سوی مرکز ملی آمار ایران اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۹۹ که به تازگی منتشر شده، استان کردستان با نرخ بیکاری ۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد، سه استان بیکار کشور هستند.

این در حالی است که نرخ بیکاری میانگین کشوری به ۹.۷ درصد رسیده که نسبت به زمستان سال گذشته ۹ دهم درصد کمتر شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

برچسب‌ها بیکاری مرکز آمار ایران اشتغال زایی کرمانشاه نرخ بیکاری پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری مرکز آمار ایران اشتغال زایی بیکاری مرکز آمار ایران اشتغال زایی کرمانشاه نرخ بیکاری اخبار کنکور بیکاری استان نرخ بیکاری سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از کاهش ۱۶ تا۱۷ درصدی افراد مستمری بگیر بیمه بیکاری خبر داد و گفت:کاهش حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۳ را شاهد بوده ایم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس قانون بیمه بیکاری، تمام افرادی که مشمول قانون کار و بیمه تأمین‌ اجتماعی هستند، مشمول این قانونند و در صورت بیکاری غیرارادی تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

یکی از نشانه های درخواست بیمه بیکاری این است که بیکاران برای مدتی که جویای کار هستند؛ مقرری بیکاری دریافت می کنند. به عبارت دیگر کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به معنی رونق کسب‌وکارها و برگشت به کار افراد و بازگشت مجدد جویندگان کار به اشتغال است.

بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی است و این سازمان مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، به‌ بیمه‌شدگانی که طبق مقررات این قانون به بیمه شده‌ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار است پرداخت شود. مدت زمان دریافت بیمه بیکاری، از 36 ماه برای افراد مجرد و 50 ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

بهمن ماه سال 1402 میرهاشم موسوی, مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به پرداخت بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: امروز بالغ بر 170 هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم و به طور متوسط سالانه 15 هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، اسفند ماه سال 1402 بود که در راستای تعدیل در بازار کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر الزام مقرری بگیران بیکاری به آموزش مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای ماده 9قانون بیمه بیکاری در زمینه آموزش و بازآموزی بیمه‌شدگانی که به دلایل غیرارادی کار خود را از دست می‌دهند، به توافق رسیدند.

در این تفاهم‌نامه که به امضا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، علی حسن رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی رسیده، مقرر شده است سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را با هدف فراهم آوردن زمینه اشتغال مجدد آنها، متناسب با فرصت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند.

برخی اعتقاد دارند اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در هفته های اخیر از کاهش میزان مستمری بیمه بیکاری خبر داده است به دلیل ضرورت آموزش مهارتی برای مقرری بگیران بیمه بیکاری است, چرا که عده ای از فرآیند انجام کار منصرف می شوند و ترجیح می دهند مقرری را نگیرند چرا که از فرآیند آموزش و فرصت و وقت گیری که برایشان دارد, رضایت ندارند.

میرهاشم موسوی,مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی چند روز گذشته  در مورد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری بیان کرد، در سال گذشته برای اولین بار روند ایجاد اشتغال از روند بیکاری و قرارگرفتن افراد در شمولیت بیمه بیکاری جلوتر شد، به گونه‌ای که روند ایجاد اشتغال و بیمه تامین اجتماعی مثبت شد و روند قرار گرفتن افراد در مستمری بیمه بیکاری 16تا 17درصد کاهش یافت.

موسوی همچنین از کاهش حدود 4500میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال 1402نسبت به سال 1403خبر داد و گفت: میزان نرخ بیکاری هم کاسته شد. به گفته وی تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به حدود 15.5 میلیون نفر رسیده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تعداد 1.5 میلیون نفر جدید در سال 1402تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳