Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقدام غیر قانونی بانک‌های کره‌ای در بلوکه کردن منابع مالی ایران موجب از دست رفتن اعتماد و جایگاه کره نزد ملت ایران شده که جبران آن کار آسانی نخواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای «چوی جونگ کان» قائم مقام وزیر خارجه کره که همراه هیات نخست وزیر این کشور به تهران سفر کرده بود، روز گذشته با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
آقای عراقچی با اشاره به سفر نخست وزیر کره به تهران که در تاریخ مناسبات دو کشور بعد از انقلاب بی سابقه است اظهار داشت: با تبادل هیات در چنین سطحی انتظار مردم ایجاد یک تحول عمده در مناسبات دو کشور می‌باشد و لذا کره جنوبی باید هر چه سریعتر اقدامی عملی برای رفع مشکلات روابط دو کشور انجام دهد. اقدام غیر قانونی بانک‌های کره‌ای در بلوکه کردن منابع مالی ایران موجب از دست رفتن اعتماد و جایگاه کره نزد ملت ایران شده که جبران آن کار آسانی نخواهد بود.

وی همچنین به اقدام تروریستی اخیر در نطنز اشاره و تاکید کرد: این نوع اقدامات علیه تاسیسات هسته‌ای که به طور مستقیم سلامت و امنیت مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد، مصداق بارز جنایت علیه بشریت تلقی می‌گردد که باید صریحا از سوی همه کشور‌ها محکوم شود.

آقای چوی جونگ کان نیز با ابراز خرسندی از اینکه ظرف ۳ ماه گذشته دو بار بعنوان قائم مقام وزیر خارجه کره به ایران سفر کرده، تاکید نمود حل مشکلات و تقویت روابط از اولویت‌های اصلی در روابط دو جانبه و توسعه مناسبات می‌باشد.

وی همچنین اذعان کرد: خساراتی که شرکت‌های کره‌ای در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه ایران متحمل شده اند بسیار گسترده بوده و ابراز امیدواری نمود که با فراهم شدن شرایط جدید، امکان حل این مشکلات فراهم شود. برچسب ها: عراقچی ، قائم مقام وزیر خارجه کره ، بانک های کره ای ، منابع مالی ایران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عراقچی قائم مقام وزیر خارجه کره بانک های کره ای منابع مالی ایران بانک های کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز به سفارت ایران از آنجا شده بود، اقدام کردیم

وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «محمد حسن» وزیر امور خارجه مالزی بعد از ظهر امروز دوشنبه در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام‌ رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد: رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار تاسف از این که با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وزیر امور خارجه مالزی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان این که مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت: مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

طرفین بر ضرورت پیگیری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها بین تهران و کوالالامپور در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • بیانیه ۶ هزار و ۴۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور در حمایت از اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود
  • هشدار وزیر خارجه کانادا به اسرائیل: درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد
  • هشدار کانادا به رژیم صهیونیستی: درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز به سفارت ایران از آنجا شده بود، اقدام کردیم
  • وزیر خارجه مصر پیام ایران را به رژیم اسرائیل رسانده است