Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از 169 هزار نفر در کشور هند به ویروس کرونا مبتلا شده و به مجموع 13 میلیون و 527 هزار مبتلا رسید.
 به گزارش خبرگزاری آریا،بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 136 میلیون و 641 هزار و 901 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 2 میلیون و 949 هزار و 409 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 109 میلیون و 881 هزار و 553 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 47 هزار و 864 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 31 میلیون و 918 هزار و 591 نفر رسیده است؛ تاکنون 575 هزار و 829 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 169 هزار و 914 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 13 میلیون و 527 هزار و 717 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون 170 هزار و 209 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌‌ عنوان سومین کشور جهان با افزایش 37 هزار و 537 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 13 میلیون و 482 هزار و 543 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 353 هزار و 293 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به ‌ترتیب با 5 میلیون و 58 هزار و 680، 4 میلیون و 641 هزار و 390، 4 میلیون و 369 هزار و 775، 3 میلیون و 849 هزار و 11 و 3 میلیون و 769 هزار و 814 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای اسپانیا با 3 میلیون و 347 هزار و 512 مبتلا و آلمان نیز با 3 میلیون و 9 هزار و 541 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

یک سوم بهبودیافتگان کرونایی مبتلا به مشکلات روانی و مغزی هستند
نتایج یک مطالعه نشان می دهد که حدود یک سوم از بازماندگان کووید19 در طی 6 ماه بعد از تشخیص بیماری شان، مبتلا به یک بیماری عصبی یا سلامت روانی تشخیص داده شده اند.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، اضطراب و اختلالات رفتاری از شایع‌ترین مشکلات تشخیص داده شده در بهبودیافتگان کرونایی بوده است.
مشکلات عصبی مانند سکته مغزی و زوال عقل، کمتر اتفاق افتاده، اما در افراد مبتلا به کووید 19 شدید شیوع بیشتری دارد.
در نوامبر سال 2020، یک مطالعه مشاهده‌ای از دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلستان، گزارش داد که بازماندگان کرونایی در 3 ماه پس از تشخیص بیماری شأن، با خطر بیشتری برای ایجاد اختلالات خلقی و اضطرابی روبرو هستند.
همین محققان اکنون از سوابق بهداشتی بیش از 236 هزار بیمار در ایالات متحده برای تخمین خطرات ایجاد شرایط عصبی و روانپزشکی در 6 ماه پس از تشخیص کووید 19 استفاده کرده اند.
طبق برآورد محققان، بروز کلی مشکلات عصبی و روانشناختی در این گروه از بیماران 34 درصد بوده است.
شایع‌ترین اختلالات شناسایی شده شامل اختلالات اضطرابی، اختلالات اخلاقی، اختلال سوءمصرف مواد، و بیخوابی بوده است. بروز اختلالاتی نظیر سکته ایسکمیک، زوال عقل و خونریزی مغزی بسیار کمتر بوده است.

قطع پرواز‌های میان روسیه و ترکیه به دلیل شدت یافتن همه گیری کرونا
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد به دلیل شدت یافتن همه گیری کووید 19 در ترکیه، به مدت 45 روز پرواز‌ها به این کشور قطع می‌شود.
 روسیه پرواز‌های میان این کشور با ترکیه را به مدت 45 روز قطع کرد.
بر این اساس، تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص اعلام کرد: در چارچوب تصمیمات مرکز مبارزه با ویروس کرونای روسیه و با توجه به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در ترکیه همه پرواز‌های مسافری از ترکیه به این کشور و بالعکس از تاریخ 15 آوریل تا اول ماه ژوئن قطع خواهد شد.
وی افزود: تا اطلاع ثانوی پرواز میان استانبول و مسکو دو روز در هفته و فقط برای بازگرداندن شهروندان روس و آن دسته از اتباع روسیه که در کار ساخت نیروگاه هسته‌ای آک کویو فعالیت دارند انجام خواهد گرفت.
گولیکووا گفت: این تصمیم روسیه در صورتی که تغییری مثبت در روند شیوع در ترکیه صورت گیرد قابل تجدید نظر خواهد بود.
این در حالی است که سازمان شرکت‌های هواپیمایی غیرنظامی ترکیه دو روز قبل خبر‌های مربوط به قطع 45 روزۀ پرواز‌ها میان روسیه و ترکیه را تکذیب کرده بود. در همین حال، وزیر بهداشت ترکیه گفت: با مثبت شدن آزمایش کرونایی 54 هزار و 562 نفر در شبانه روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه به 3 میلیون و 903 هزار و 573 نفر رسید.
وی افزود: با جان باختن 243 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته شمار جانباختگان هم به 34 هزار و 182 نفر رسید. تاکنون 3 میلیون و 372 هزار و 629 بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند.

افزایش شمار قربانیان کرونا در اروپا به بیش از یک میلیون
 خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد بر اساس آماری که این خبرگزاری بدست آورده، شمار قربانیان کرونا در اروپا به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.
این خبرگزاری در گزارشی اعلام کرد بر اساس آماری که از سوی خبرگزاری فرانسه و از منابع رسمی گردآوری شده، مقامات بهداشتی سراسر اروپا مرگ بیش از یک میلیون نفر را در سراسر اروپا تا ساعت 18:30 به وقت گرینویچ (11 شب به وقت تهران) به ثبت رسانده اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در 52 کشور که از غزب اروپا تا مناطق شرقی اروپا و روسیه و آذربایجان کشیده می‌شود، شمار قربانیان به یک میلیون و 288 نفر رسیده است؛ عددی که بالاترین تعداد به نسبت هر منطقه دیگری در حهان است.
بر اساس این گزارش، جدیدترین آمار نشان می‌دهد نزدیک به 60 درصد از آمار مرگ و میرها در اروپا تنها در 6 کشور اروپایی رخ داده است. این شش کشور شامل انگلیس با رقم 127 هزار و 100 کشته، ایتالیا با 114 هزار و 612 کشته، روسیه با 103 هزار و 263 کشته، فرانسه با 99 هزار و 163 کشته، آلمان با 78 هزار و 452 کشته و اسپانیا با 76 هزار و 525 کشته بوده است.
این در حالی است که فرانسه، ایتالیا و روسیه با موج سوم کرونا روبرو هستند. بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، این آمار مبتنی بر ارقام روزانه‌ای است که مقامات بهداشتی در هر کشوری آن را آماده کرده اند.
تا کنون بیش از 137 میلیون و 39 هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ذو میلیون و 954 هزار نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

مدیر سازمان جهانی بهداشت: تا پایان پاندمی کرونا راهی دراز باقی مانده است
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت سردرگمی و بی‌خیالی در مواجهه کووید-19 به معنای باقی ماندن راه درازی تا پایان این پاندمی است، اما می‌توان با اقدامات بهداشت عمومی تاییدشده آن را کنترل کرد.
به گزارش رویترز به تدروس آدهانوم گفت تا به حال حدود 780 میلیون دوز واکسن کرونا در سطح جهان تزریق شده است، اما اقداماتی مانند ماسک زدن و حفظ فاصله جسمی با  دیگران هنوز باید به کار برده شوند تا جلوی شیوع بیشتر این ویروس گرفته شود.
تدروس در یک گردهمایی خبری در ژنو گفت: مما نیز می‌خواهیم که جوامع و اقتصادها بازگشایی شوند و مسافرت و تجارت از سر گرفته شوند. اما در حال حاضر بخش‌های مراقبت ویژه در بسیاری از کشورها دچار ازدحام بیماران شده‌اند و مردم به این علت می‌میرند- و این وضعیت کاملا قابل اجتناب است.»
او افزود: «تا پایان پاندمی کووید-19 راه درازی باقی مانده است. اما ما دلایل بسیاری برای خوش‌بینی هم داریم. کاهش موارد عفونت کرونا و مرگ‌های ناشی از کرونا در دو ماه اول سال نشان می‌دهد که این ویروس و گونه‌های جدید آن را می‌توان متوقف کرد.»
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت سرایت ویروس کرونا به علت «سردرگمی، بی‌خیالی و عدم انسجام در اقدامات بهداشت عمومی» تشدید می‌شود.
اکنون هند جای برزیل را در رده دومین کشور از لحاظ شمار عفونت‌ها در  جهان پس از آمریکا گرفته است و این کشور 1.4 میلیارد نفری در حال مبارزه با موج دوم گسترده شیوع کرون، تا به حال حدود 105 میلیون دوز واکسن کرونا را به شهروندانش تزریق کرده است.
ماریا وان کرکوف، رهبر گروه مبارزه با کووید-19 در سازمان جهانی بهداشت در این جلسه خبری گفت: «ما اکنون در نقطه‌ای بحرانی در این پاندمی قرار داریم، روند پاندمی برای هفتمین هفته پیاپی در حال افزایش است.»
او با اشاره به اینکه در هفته گذشته 9 درصد افزایش در موارد عفونت و 5 درصد افزایش در موارد مرگ رخ داده است، افزود: «امنحنی‌ همه‌گیری و مسیر پاندمی در زمان فعلی رشد تصاعدی را نشان می‌دهد.»
تدروس گفت در برخی از کشورها با وجود سرایت مداوم، رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه پر از مردم، بازارها باز و شلوغ هستند و شمار معدودی از افراد احتیاطات بهداشتی را راعایت می‌کنند.
او گفت: «ظاهرا برخی از افراد به این عقیده رسیده‌اند که اگر نسبتا جوان باشند، گرفتن کووید-19 اهمیت چندانی ندارد.»

شمار مبتلایان جهانی کرونا از 137 میلیون نفر فراتر رفت
براساس گزارش‌ مراکز رسمی، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا دوشنبه شب به 137 میلیون و 6 هزار نفر رسیده است.
به گزارش مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به 2 میلیون و 954 هزار و 236 نفر رسیده است.
براساس این گزارش در 24 ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، 47 هزار و 874 نفر به کووید 19مبتلا شده و 276 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا به 31 میلیون و 918 هزار و 6014 نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به 575 هزار و 829 نفر رسیده است.
همچنین شمار بهبود یافتگان کووید 19 در آمریکا 24 میلیون و 480 هزار نفر گزارش شده است.
براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، روسیه و انگلیس به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.
افزایش شمار مرگ و میر بیماران کرونایی در آمریکا در حالی روند صعودی دارد که دولت بایدن در تلاش است تا سوء مدیریت به جای مانده از دوره رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقابله با ویروس کرونا در این کشور را کنترل کند، وضعیتی که اقتصاد آمریکا را با بحران مواجه ساخته است.
افزایش شمار مبتلایان کرونا در آمریکا در حالی رخ می دهد که بیشترین تعداد واکسن در این کشور تا کنون توزیع شده و در شرایطی که جهان با کمبود واکسن کرونا دست و پنجه نرم می کند دولت فدرال آمریکا مقدار زیادی از دوزهای واکسن را خارج از نیاز خود انبار کرده است.
سازمان بهداشت جهانی روز جمعه در آخرین گزارش به روز شده اپیدمیولوژیک هفتگی خود اعلام کرد که موارد جدید ویروس کرونا برای ششمین هفته متوالی افزایش یافته است.
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در هفته گذشته بیش از 4 میلیون مورد گزارش شد، مرگ و میرهای جدید نیز در مقایسه با هفته گذشته با بیش از 71 هزار مورد، 11 درصد افزایش یافته است.

نتایج کارآزمایی برزیل: اثربخشی واکسن چینی کرونا حدود 50 درصد است
نتایج یک کارآزمایی بالینی مرحله نهایی واکسن کووید-19 ساخت شرکت چینی زیست‌فناوری سینوواک در برزیل نشان داد این واکسن فقط حدود 50 درصد در پیشگیری از بیماری علامت‌دار کووید-19 اثربخشی دارد.
به گزارش بیزنس اینسایدر  شرکت بوتانتان، همکار برزیلی شرکت چینی سینوواک  نتایج پیش‌-انتشار کارآزمایی بالینی واکسن «کروناواک» را منتشر کرد که که تاییدکننده داده‌های مقدماتی است که در ماه ژانویه بوسیله این شرکت اعلام شده بود و نشان می‌دهد این واکسن بی‌خطر است و اثربخشی 50.7 درصدی در پیشگیری از بیماری علامت‌دار کووید-19 دارد.
سازمان جهانی بهداشت سال پیش اعلام کرد که واکسن کرونایی که اثربخشی آن در کارآزمایی بالینی دست‌کم 50 درصد باشد، ارزش استفاده را دارد.
شرکت بوتانان اعلام کرد: «اثربخشی کروناواک در جلوگیری از بیماری علامت‌دار کووید-19 در حد 50.7 درصد است و با افزایش شدت بیماری این میزان اثربخشی بیشتر می‌شود.» یافته‌های این پژوهشگران نشان داد که کروناواک اثربخشی 100 درصدی در پیشگیری از بیماری شدید کووید-19 دارد، اما شمار موارد در این بررسی آنقدر کم بود که نمی‌توان درباره این رقم اطمینان داشت.
این پژوهشگران همچنین یادآور شدند که هنگامی که فاصله میان دو دوز واکسن 21 روز باشد نه 14 روز، اثربخشی واکسن بالاتر است- اما رقم دقیقی در این باره اعلام نکردند.
این بررسی واکسن چینی را در بیش از 12000 نفر از کارکنان پزشکی سالم در 16 محل در برزیل آزمایش کرده بود.
افراد دریافت‌کننده کروناواک به طور کلی به خوبی آن را تحمل کرده بودند. برخی از افراد دچار درد در محل تزریق و درد عضلانی شده بودند.
با وجود انتشار این نتایج نسبتا خوب، جرج فو گائو، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین روز شنبه گفت که میزان اثربخشی این واکسن کمتر از حد انتظار بوده است.
کروناواک در یک بررسی در ترکیه در بیش از 10000 نفر از داوطلبان بین 19 تا 59 سال اثربخشی 83.5 درصدی در پیشگیری از بیماری علامت‌دار کووید-19 داشت.
بررسی برزیل شامل افراد بالای 60 سال- حدود 5 درصد از شرکت‌کنندگان- بود و در کشوری انجام شد که موارد عفونت کرونا در آن به شدت در حال افزایش است.
برزیل هر روز 330 مورد جدید کرونا به ازای هر میلیون نفر جمعیت گزارش می‌دهد، در حالیکه این رقم در آمریکا 206 و در انگلیس 22 است.
بررسی شرکت بوتانتان همچنین مشخص نمی‌کند که آیا کروناواک در برابر گونه جهش یافته جدید P.1 که در برزیل انتشار یافته است، موثر است یا نه. گردآوری داده‌ها در این بررسی در 16 دسامبر پایان یافت، در حالیکه این گونه جدید برای نخستین بار در 4 دسامبر در برزیل شناسایی شد.
گائو گفت اگر معلوم شود که کروناواک در برابر گونه‌های جدید کروناویروس اثربخشی کمتری دارد، ممکن است نیاز به تزریق واکسن یادآور با واکسن‌های کرونای از انواع دیگر وجود داشته باشد.
کروناواک بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی چین قیمتی 30 دلاری به ازای هر دوز دارد و می‌توان آن را در دمای معمولی یخچال نگهداری کرد، بنابراین برای کشورهای با درآمد متوسط و پایین که امکانات تدارکاتی کمتری دارند، گزینه سودمندی است.
سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرد کشورهای کم‌درآمد فقط 0.2 درصد از 700 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده در سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
تا به حال بیش از 180 میلیون دوز کروناواک به 30 کشور کم‌درآمد و با درآمد متوسط مانند برزیل، شیلی و فیلیپین صادر شده است.

افزایش بستری بیماران کرونایی در فرانسه
 به رغم سپری شدن یک هفته از محدودیت های سراسری در فرانسه، اما هنوز این محدودیت ها تاثیری بر روند مهار شیوع بیماری کووید 19 نداشته و شمار افراد بستری شده در بخش مراقبت های ویژه به سطح نگران کننده ای رسیده است.
به گزارش رویترز، وزارت بهداشت فرانسه گزارش داد که تعداد بیماران در بخش های مراقبت ویژه کرونا با افزایش 78 نفر دیگر به رکورد جدید پنج هزار و 916 نفر رسید و این روند نشان می دهد که محدودیت های سراسری برای یک هفته هنوز اثری نداشته است.
فرانسه همچنین گزارش داد که 385 مورد مرگ ویروس کرونا در بیمارستان ها در مقایسه با 176 مورد در روز یکشنبه به ثبت رسیده است.
مسوولان فرانسوی روز دوشنبه هشت هزار و 536 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را اعلام کردند که در مجموع به پنج میلیون و هفت هزار نفر رسیده است.
به گزارش رویترز، طی سه هفته گذشته در فرانسه، میانگین افزایش هفتگی در حدود 5.6 درصد بوده است.
با افزایش مجدد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از هفته گذشته در فرانسه سومین دور محدودیت های قرنطینه در این کشور به اجرا گذاشته شد.
مدارس، رستوران ها و کسب و کارهای غیرضروری به مدت چهار هفته بسته شده اند و در این مدت قانون منع آمد و شد از هفت بعد از ظهر تا شش صبح به اجرا گذاشته خواهد شد.
افزایش تعداد مبتلایان در فرانسه در حالی رخ می دهد که دولت این کشور مانند سایر کشورهای اروپایی با کمبود واکسن ضد ویروس کرونا مواجه شده است.
 
عبور آمار مبتلایان در آلمان از مرز 3 میلیون نفر
جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از 13245 ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب میزان ابتلا در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 136.4 نفر رسیده و آمارمبتلایان در این کشور هم از مرز 3 میلیون نفر عبور کرد. 99 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تسریع روند واکسیناسیون در دستور کار دولت دانمارک
در دانمارک قرار است  سرعت واکسیناسیون به شدت افزایش تصمیم گرفته شده میزان واکسیناسیون رکورد بالای جدیدی را ثبت کند. این هدف مد نظر دولت دانمارک است که تا 100 هزار واکسن کرونا را در یک روز تزریق کند.
دانمارک حدود 5.8 میلیون نفر جمعیت دارد و تا به حال 870 هزار نفر در این کشور اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. حدود 445 هزار نفر هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. دانمارک تزریق واکسن آسترازنکا را به دلیل مشاهده برخی موارد لختگی خون در عروق از اواسط ماه مارس متوقف کرده و تا به حال این محدودیت را لغو نکرده است.
فرانسه هم واکسیناسیون افراد بالای 55 سال را در دستور کار قرار داده است.

کاهش شدید محدودیت های کرونایی در انگلیس
در انگلیس هم از دومین مرحله کاهش محدودیت های کرونایی اجرایی می شود. انگلیس با بیش از 127 هزار قربانی کرونایی بیشترین مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در اروپا را دارد. البته روند سریع واکسیناسیون اوضاع در این کشور را بهتر کرده است.
از حدود 66 میلیون سکنه در این کشور تا به حال بیش از 32 میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده و 7.47 میلیون نفر دیگر دوز دوم واکسیناسیون را دریافت کرده اند.
در چارچوب یک تصمیم چهار مرحله ای قرار است در انگلیس تا اواخر ژوئن همه محدودیت های کرونایی برداشته شود.
هشدار درباره موج ورشکستگی ها در بین خرده فروشان در آلمان
انجمن خرده فروشان آلمان HDE هم درباره موج ورشکستگی شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند هشدار داده است. در یک نظرسنجی که از بین بیش از هزار شرکت فعال در این زمینه انجام شده است 45 درصد اظهار داشتند که موجودیت خود را در معرض خطر می بینند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در دانمارک
صدها نفر روز گذشته در پایتخت دانمارک به محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس حدود 800 نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

تاکید مقام آلمانی بر لزوم اعمال قرنطینه سخت
آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان هم از ایالت هایی که رهبری آن ها را حزب سوسیال دموکرات بر عهده دارد درخواست کرده که سریعا راهی برای تصویب قانون جدید حمایت در برابر پاندمی ها برای اعمال قواعد واحد ضد کرونایی در سراسر این کشور فراهم آورند. وی با نگاهی به بحث های طولانی در این زمینه گفته است: ما زمان نداریم.
وی با اشاره به شمار روزافزون بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه مجددا بر درخواست خود برای اعمال قرنطینه سخت در سراسر آلمان که مورد حمایت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم است تاکید کرد.

مرکل: موج سوم کرونا احتمالا سخت ترین موج است
انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می خواهد برای مهار موج سوم کرونا به ویژه روی تست گیری ها و واکسیناسیون تاکید کند. وی امروز ( دوشنبه) تاکید کرد : ما باید بگوییم که این موج سوم کرونا شاید برای ما سخت ترین موج باشد. شمار مبتلایان در حال حاضر بیش از حد زیاد است و بستری ها در بخش های مراقبت های ویژه در حال افزایش است.
وی افزود: برای شکستن این موج مهم ترین سلاحی که ما در حال حاضر داریم واکسیناسیون است و تست گیری ها به ما کمک می کند تا پلی بسازیم که واکسیناسیون تاثیر خود را نشان دهد.
مرکل در بخش دیگری از سخنانش گفت: تحولات اقتصادی آینده به این مسئله ارتباط دارد که ما در چه وسعت و سرعتی بتوانیم این بحران را تحت کنترل درآوریم.

درخواست آلمان برای اقدام مشترک جهانی علیه کرونا
وی خواستار یک اقدام مشترک جهانی برای مبارزه با این پاندمی شده و گفت: از آنجا که حتی واکسیناسیون سریع جمعیت ما تضمینی برای گسترش جهانی انواع جهش یافته این ویروس که واکسن های ما دیگر علیه آن ها موثر نباشند نیست؛ بنابراین دسترسی کشورهای فقیر به واکسن هم از اهمیت جهانی برخوردار است.
"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم خواستار همبستگی بیشتر با نسل جوان شده و از آن ها خواست با وجود شرایط سخت ایجاد شده فعلی شجاع باشند.
وی با اشاره به اینکه این نسل در معرض آزمونی واقعی و جدی قرار دارد گفت: بعد از این پاندمی دیگر همه قطعیت هایی که ما سال ها با آن ها زندگی کرده ایم وجود ندارد و ما وارد فضایی نامشخص می شویم. وی با اشاره به اینکه "ما نمی دانیم جامعه در آن زمان چگونه خواهد بود" در عین حال گفت: ولی ما یک چیز را می دانیم که اگر نسلی برای این آینده نامعلوم خود را آماده کند آن نسل شما هستید.
وی با اشاره به اینکه در دوران پاندمی نسل جوان همبستگی زیادی با پیرها و افراد در معرض خطر نشان دادند گفت: حالا نوبت ما است که با آن ها همبستگی خود را نشان دهیم.

اروپا واکسیناسیون با جانسون اند جانسون را آغاز می کند
واکسیناسیون با واکسن جانسون اند جانسون در اتحادیه اروپا هم آغاز می شود. کمیسیون اروپایی اعلام کرد که این شرکت تولید کننده واکسن از روز دوشنبه تحویل این واکسن به اتحادیه اروپا را آغاز می کند. کمیسیون اروپایی انتظار دارد که تا اواخر ژوئن تا 55 میلیون دوز از این واکسن به اروپا ارسال شود.

کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان اتریشی به دولت ائتلافی
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد شهروندان به دولت اتریش به شدت کاهش پیدا کرده و اکثر شهروندان فروپاشی دولت ائتلافی قبل از پایان این دوره قانونگذاری در سال 2024 را پیش بینی می‌کنند.
نتایج جدیدترین نظرسنجی در اتریش که به سفارش ATV انجام شده است نشان می دهد اکثر شهروندان اتریشی بر این عقیده‌اند که دولت ائتلافی این کشور قبل از پایان این دوره قانونگذاری دچار فروپاشی می شود.
این نظرسنجی که از بین 800 نفر از شهروندان واجد شرایط این کشور انجام شده است نشان می دهد که 52 درصد شهروندان براین عقیده اند که دولت ائتلافی تا پایان این دوره یعنی سال 2024 پا برجا نخواهد ماند و قبل از آن دچار فروپاشی خواهد شد. تنها 40 درصد اعتقاد داشتند که این ائتلاف قطعا تا پایان این دوره باقی خواهد ماند.
نتایج این بررسی نشان می دهد که هم در بین انتخاب کنندگان احزاب اپوزیسیون و هم در بین انتخاب کنندگان حزب سبز از دولت ائتلافی اعتماد به دولت کاهش پیدا کرده است.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که البته از هر 4 انتخاب کننده حزب دولتی خلق اتریش یک نفر اعتقاد دارد که دولت می تواند بر این شرایط دشوار غلبه کند.
نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش چهار درصد از اعتماد خود در بین شهروندان را از دست داده است و در جایگاه چهارم محبوبترین سیاستمداران در این کشور قرار گرفته است.
الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش در جایگاه اول قرار گرفته است.
همچنین میزان محبوبیت رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش از حزب سبز هم به شدت کاهش پیدا کرده و وی که زمانی به عنوان محبوبترین عضو دولت محسوب می شد و در ماه نوامبر از 24 درصد اعتماد مردم برخوردار بود در ماه مارس 2021 به 2 درصد سقوط کرده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت  34895 نفر به کرونا مبتلا شده و 176 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.
در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1730نفر به کرونا مبتلا شده و 7 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 15746نفر به کرونا مبتلا شده و 331 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده اند.
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5058680نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده و 98750نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.
در انگلیس هم تاکنون 4369775نفر به کرونا مبتلا شده و 127087نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3769814 نفر به کرونا مبتلا شده و 114254نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.
جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3347512نفر به کرونا مبتلا شده و 76328 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.
در آلمان هم تا به حال 3009541نفر به کرونا مبتلا شده و 78964نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

کمترین میزان مرگ روزانه ناشی از کرونا در روسیه از آبان ماه گذشته
با شناسایی حدود 8هزار مورد جدید آلودگی، تعداد مبتلایان به کووید‌ـ19 در روسیه به 4میلیون و 650هزار نفر رسیده است که از این تعداد حدود 92درصد بیماران به‌طور کامل درمان شده و 103هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد که تعداد موارد مرگ ناشی از بیماری کووید‌ـ19 در این کشور طی روز گذشته 227 مورد ثبت شده است که کمترین میزان مرگ‌ومیر روزانه مبتلایان به کرونا از تاریخ 9 نوامبر سال 2020 میلادی (19 آبان ماه گذشته) است، این در حالی است که یک روز قبل این شاخص 337 مورد بود، بدین ترتیب تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در روسیه به 103 هزار و 263 نفر رسید.
به‌طور خاص، طی یک روز گذشته، 34 مورد مرگ ناشی از کووید‌ـ19 در شهر سن‌پترزبورگ، 12 مورد در منطقه کراسنودارسک، 10 مورد منطقه تولسکی و 9 مورد در منطقه مسکو ثبت شده است. میزان تقریبی موارد فوت بیماران در سطح 2.22 درصد باقی مانده است.
این ستاد یادآور شد که تعداد کل افراد مبتلا به کووید‌ـ19 در روسیه با افزایش 8 هزار و 320 مورد آلودگی جدید طی 24 ساعت گذشته، در مجموع به 4 میلیون و 649 هزار و 710 نفر رسیده است.
بیشترین موارد ابتلای جدید به عفونت کرونا، یک‌هزار و 833 مورد در شهر مسکو،  706 مورد در شهر سن‌پترزبورگ، 569 مورد در منطقه مسکو و 238 مورد در منطقه راستوف شناسایی شده است،
ضمن اینکه، در زمان حاضر 274 هزار و 282 نفر در سراسر روسیه بیمار فعال کرونایی بوده و همچنان در حال درمان هستند.
علاوه بر این، تعداد شهروندان روس معالجه‌شده از این عفونت طی روز گذشته 6 هزار و 656 نفر افزایش یافته و به‌طور کلی به 4 میلیون و 272 هزار و 165 نفر رسیده است. سهم بهبود بیماران همچنان در سطح 91.8 درصد کل افراد مبتلا باقی مانده است، بدین ترتیب، 424 بیمار در منطقه مسکو، 257 بیمار در منطقه نیژنی نوگوراد و 252 بیمار در شهر سن‌پترزبورگ پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

تعداد مبتلایان به کرونا در پایتخت روسیه به 1میلیون و 50هزار نفر رسید
این ستاد به‌طور جداگانه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهر مسکو نیز اعلام کرد، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در پایتخت با افزایش یک‌هزار و 833 مورد جدید طی یک روز گذشته، در کل به یک‌میلیون و 50 هزار و 149 نفر رسیده است.
طی 24 ساعت اخیر در مسکو، 54 مورد مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا ثبت شد تا شمار تلفات این عفونت در این کلان‌شهر به 17 هزار و 302 نفر افزایش یابد، در این مدت، یک‌هزار و 221 بیمار هم در مسکو درمان و از بیمارستان مرخص شدند، بدین ترتیب در کل دوره شیوع آلودگی، 961 هزار و 392 نفر بهبود یافته‌اند. در زمان حاضر 71 هزار و 455 نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

مرگ 3 آمریکایی از میان افراد کامل واکسینه شده در ایالت "اورگان"
طبق گفته مقامات بهداشتی آمریکا تاکنون 3 نفر از افراد کامل واکسینه شده در ایالت "اورگان" جان خود را به دلیل ابتلای مجدد به ویروس کرونا از دست داده‌اند.
 طبق گفته مقامات بهداشتی آمریکا، تاکنون صدها نفر از اهالی ایالت "اورگان" که دوز نهایی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا شده و 3 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
پایگاه خبری "کوین" در این باره نوشت طبق اعلام سازمان بهداشت "اورگان" (OHA) تاکنون 168 فرد واکسینه شده در 25 شهرستان "اورگان" نتیجه تست آنها حداقل 14 روز پس از دریافت دوز نهایی واکسن کرونا مثبت شده است.
همچنین این سازمان اعلام کرد که 3 نفر از اهالی این ایالت پس از تزریق کامل واکسن کرونا به دلیل ابتلا به وروس کووید19 جان خود را از دست داده‌اند.
مقامات بهداشتی در این باره بیان کردند: «این یک یادآوری است که اگرچه واکسن‌های "فایزر"، "مدرنا" و "جانسون اند جانسون" در جلوگیری از ابتلای شدید و مرگ و میر کرونا موثر هستند اما هیچ واکسنی به طور 100 درصد ایمن نیست و مواردی از این قبیل اتفاق می‌افتد.»
مقامات ایالتی می‌گویند حدود 76 مورد از ابتلا در منطقه "metro" و 29 مورد در مناطق "ماریون" ، "پولک" و "لین" گزارش شده و مابقی در سایر شهرستانهای این ایالت گسترش یافته است.
OHA در گزارش خود توضیح داده که عمده این افراد آزمایش شده هیچ علائمی نداشته و به طور تصادفی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند همچنین این سازمان بیان کرده که 11 درصد از مبتلایان دریافت‌کننده واکسن طی 30 روز در بیمارستانها بستری شده که عمدتا افراد بالای 65 سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین جان خود را از دست داده اند پیشگیری از بیماری سازمان جهانی بهداشت کرونا مبتلا شده کرونا مبتلا شده خبرگزاری فرانسه بیش از یک میلیون تعداد مبتلایان 24 ساعت گذشته مقامات بهداشتی واکسن کرونا باقی مانده کرونا در اروپا ویروس کرونا بخش های مراقبت ویروس کرونا نفر جان خود شمار مبتلایان نشان می دهد شمار قربانیان جدیدترین آمار نفر رسیده موج سوم کرونا اثر ابتلا افزایش شمار هزار نفر میلیون دوز اساس گزارش آخرین آمار هفته گذشته میلیون نفر کووید 19 میلیون و 9 دوز واکسن روز گذشته میلیون و 6 مرگ و میر تا به حال نفر رسید پرواز ها همه گیری تا پایان انجام شد بر اساس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر

وزارت حکومت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد شمار جان‌باختگان سیلاب‌های روزهای اخیر در افغانستان به ۷۰ نفر افزایش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان وزارت حکومت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در دیدار با مسئولان نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل اعلام کردند بر اثر سیلاب‌های اخیر، دستکم 70 نفر جان خود را از دست داده و 56 نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سیلاب‌ها به ساکنان 23 ولایت افغانستان آسیب زده و 600 رأس احشام را تلف و هزار و 235 خانه را تخریب کرده است.

«جانان سایق» سخنگوی این وزارتخانه اوایل هفته جاری اعلام کرد هبود ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب‌ در روزهای اخیر بوده‌اند.

شمار جان‌باختگان سیل افغانستان به 40 نفر رسیداعلام آمادگی سازمان ملل برای کمک به آسیب دیدگان سیل در افغانستانسازمان همکاری اسلامی خواستار کمک به آسیب دیدگان سیل در افغانستان شد

وی گفته بوداز آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای 22 هزار و 851 خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان بار دیگر هشدار داده است براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر