Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@16:57:18 GMT

عده‌ای تلاش می‌کنند که قانون باغات در تهران را عوض کنند!

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۲۹۳

عده‌ای تلاش می‌کنند که قانون باغات در تهران را عوض کنند!

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: امروز با زور و خود تعریفی فراوان نمی‌توان ته مانده آن باغات و درختان سبز و خرم را حفظ کرد؛ هر چند عده‌ای تلاش می‌کنند که قانون باغات را عوض کنند تا بلافاصله چند صد باغ نیمه‌خشک باقیمانده را هم به بلعند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی چمران به موضوع باغات و تلاش برخی برای تغییر قانون باغات اشاره کرد و گفت: تهران یک باغ‌شهر خوش آب و هوا بوده که متاسفانه هم‌اکنون به یک آهن‌شهر خشک با هوائی آلوده تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این درختان و باغات را زمانی مردم خود کاشته‌اند که قانون حفظ باغات و فضای سبز وجود نداشت و تهران، شهرداری و بلدیه هم نداشت، همه را مردم کاشتند و مردم آب دادند و مردم پرورش دادند که سوداگران ساختمان آنها را با بی‌رحمی تمام منهدم کردند.

چمران افزود: امروز با زور و خود تعریفی فراوان نمی‌توان ته مانده آن باغات و درختان سبز و خرم را حفظ کرد؛ هر چند عده‌ای( شورا و شهردار) تلاش می‌کنند که قانون باغات را عوض کنند تا بلافاصله چند صد باغ نیمه‌خشک باقیمانده را هم به بلعند و از این نمد کلاهی برای خود بدوزند، درختان و باغات با جریمه و تشویق با هم احیا می‌شوند و این وظیفه "شورای شهر" توانمند است.

تهران در وضعیت قرمز کرونا؛ شورای شهر همچنان مشغول رنگ "سیاه یا سفید حاجی فیروز!"چمران: ورود سفارشی به لیست انتخاباتی شورای ائتلاف شورای شهر تهران نداریم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران قانون باغات شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن‌های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آنها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آنها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • تایید واگن‌ها باید جهادی باشد تا مردم متضرر نشوند
  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • کشاورزان تفتی بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری کنند
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم
  • ضرورت اعمال سیاست‌های تشویقی برای حفظ باغات شیراز
  • ‌سیاست تشویقی برای حفظ باغات شیراز در دستور کار قرار گیرد
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • «طرح نور »؛ اجرای قانون به خواست مردم