Web Analytics Made Easy - Statcounter

جرجانی گفت: حدود ۲۵۰۰ تن اقلام اساسی که شامل برنج، شکر، روغن و گوشت قرمز منجمد می‌شود برای ماه مبارک رمضان تامین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس جرجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: حدود ۲۵۰۰ تن اقلام اساسی برای ماه مبارک رمضان در خراسان‌جنوبی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: ۱۵۰۰ تن از این اقلام مربوط به انواع روغن است که ۱۲۰۰ تن روغن خوراکی و ۳۰۰ تن روغن برای مصارف صنفی و صنعتی در نظر گرفته شده است.   مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان این‌که قیمت روغن همان قیمت روی جلد است، بیان کرد: یک محموله بار روغن امروز وارد استان شده است.   جرجانی عنوان کرد: ۵۰۰ تن برنج برای استان تامین شده که عمده آن از نوع هندی و هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.   وی اظهار کرد: در مورد شکر نیز ۳۵۰ تن شکر هر کیلو ۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف خانگی تامین شده و برای صنف نیز محدودیتی در مورد تامین شکر نداشته و کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.   مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در مورد گوشت قرمز منجمد نیز ۲۶ تن گوشت گوساله کیلویی ۸۸ هزار تومان تامین شده است.   جرجانی در مورد گوشت مرغ، اظهار کرد: تامین کننده گوشت مرغ سازمان جهاد کشاورزی است و توزیع برعهده سازمان صمت است.

مشکلی در بحث گوشت مرغ نداریم

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در بحث کمبود گوشت مرغ در بازار به ما گزارش نشده و خوشبختانه گوشت مرغ مورد نیاز مردم درمغازه‌های سطح شهر بیرجند و سایر نقاط استان موجود است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سهمیه هر شهرستان براساس نرخ جمعیتی مشخص و در حال حاضر برای هر شهرستان مباشری تعیین شده که پیگیر دریافت و تحویل سهمیه اقلام اساسی شهرستان‌ها هستند.

فروش انواع روغن در فروشگاه های زنجیره‌ای و بزرگ

جرجانی در مورد وضعیت روغن در بازار، افزود: انواع روغن خوراکی و سرخ کردنی در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای استان توزیع شده و تنها موردی که در بحث کمبود روغن وجود دارد برای خرده فروشی‌ها است.

وی با بیان این‌که فروش روغن در برخی از خرده فروشی ها درست نیست، گفت: همین مسئله باعث شده که روغن در خرده فروشی‌ها کمتر باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در مورد روغن جامد، اظهار کرد: روغن جامد به دلیل هزینه‌هایی که دارد از جمله قیمت حلب و سایر موارد در حال از رده خارج شدن است و مردم باید روغن جامد را به فراموشی بسپارند.

جرجانی تصریح کرد: قبل از عید نوروز ۳۰۰ تن روغن جامد در استان توزیع کردیم اما همچنان شاهد کمبود در نقاط مختلف استان بودیم. این مسئله نشان می‌دهد روغن جامد به جای عرضه در بازار، توسط فروشنده‌ها به جاهای دیگری می‌رود.   وی به کشف روغن جامد طی روزهای اخیر در برخی از شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی کشف‌های انجام شده مشاهده کردیم میزان روغن جامد کشف شده از میزان روغنی که ما در بازار توزیع کرده بودیم بیشتر است؛ فروشنده ها به حساب فروش روغن جامد با قیمت عادلانه از نظر خودشان روغنی‌هایی که باید در بازار به فروش برسد را پنهان کرده تا با قیمتی که مورد نظر آنها است به فروش برسانند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در مورد نظارت بر بازار، افزود: برای نمونه نظارت بر فروش روغن جامد را وقتی از یک خانواده چند نفر یا حتی اعضای فامیل برای خرید طی چند روز و به مراکز توزیع مختلف مراجعه می‌کنند چطور باید انجام داد؟ مردم خودشان باید به میزان نیاز خرید کنند.

جرجانی بیان کرد: متاسفانه تفاوت قیمت در کالاها از شکر گرفته تا روغن باعث می‌شود عده‌ای بیش از حد نیاز خرید کرده و در مقابل به عده‌ای چیزی نرسد و شاهد کمبود باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: معدن و تجارت خراسان جنوبی مدیرکل صنعت تامین شده روغن جامد گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!

اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که به‌دنبال درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت و در حالی که این شرکت‌ها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت را داشتند، با تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما برای پرواز‌های داخلی به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت.

البته مناقشه درباره قیمت بلیت هواپیما به ماه‌های پیش از این تاریخ برمی‌گشت؛ زمانی‌که سازمان هواپیمایی از آذرماه از درخواست ایرلاین‌ها برای تغییر بلیت با توجه به افزایش نرخ ارز خبر داده بود و حتی در برهه‌ای هم ایرلاین‌ها با استناد به آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه، قیمت‌ها را تغییر دادند؛ اما پس از آن اعلام شد که شرکت‌ها باید صبر کنند تا افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

با گذشت نزدیک به یک سال از زمان آخرین تغییرات رسمی در قیمت بلیت هواپیما، این موضوع بار دیگر مطرح شده است و بار دیگر شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را دارند و در مواردی حتی به‌صورت غیررسمی هم افزایش نرخ بلیت از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی دیده می‌شود، با وجود این همچون سال گذشته، هرگونه تغییر قیمت بلیت به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

در این خصوص محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - ۲۰ فروردین‌ماه درباره تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

البته پس از آن اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاصله دو هفته‌ای و تا پایان فروردین منتشر شد، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این قید زمانی برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

تغییر قیمت بلیت هواپیما منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار

در این خصوص احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- به‌تازگی درباره قیمت بلیت هواپیما، گفت که هنوز رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت‌گذاری‌های بلیت هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

به گفته او، قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر ماند تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

منبع: ایسنا

tags # هواپیما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت