Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: هم اکنون حدود ۹۹ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان وجود دارد که ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد آن مقاوم سازی و بهسازی شده است.

گونجی افزود: ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و ۱۰ هزار واحد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، مقاوم سازی و بهسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گونجی بر تاکید بر مشارکت مردم و بویژه روستائیان برای مقاوم سازی و نوسازی واحد‌های مسکونی گفت: از سال ۸۴ تاکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در روستا‌ها برای این امر توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در تلاشیم سقف تسهیلات مقاوم سازی را به دلیل گرانی مصالح از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان؛ سهمیه امسال استان در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و شهری چهار هزار واحد است که امیدواریم بتوانیم با تخصیص اعتبارات لازم موفق به انجام این کار شویم.

وی با اشاره به احداث ۲ هزار واحد مسکونی، ویژه محرومان در استان، گفت: تشکیل پرونده و عملیات اجرایی این تعداد واحد هم اکنون در سطح استان آغاز شده که علاوه بر تخصیص ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: در حوزه کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد (مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد) نیز تاکنون ۱۴۴ واحد مسکونی به خانوار‌های دارای ۲ معلول، ۳۵ واحد به ایتام و ۲۶۰ واحد نیز به اقشار کم درآمد جهت بهره برداری واگذار شده است.

گونجی ادامه داد: در بخش مسکن مهر نیز، پنج هزار و ۵۲۹ واحد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر قزوین احداث و موفق به کسب رتبه نخست کشوری در فروش اقساطی مسکن مهر شده ایم.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: احداث واحد‌های مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر برعهده این نهاد قرار داده شده و سهمیه در نظر گرفته شده برای استان چهار هزار و ۳۵۰ واحد بوده که سه هزار و ۱۴۵ متقاضی تاکنون برای انجام این کار ثبت نام و ۹۳۴ متقاضی نیز وجه خود را واریز کرده‌اند.

اجرای طرح هادی در ۶۳ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: طرح هادی در ۴۷۱ روستا، یعنی معادل ۶۲ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.

گونجی گفت: از ابتدای فعالیت این نهاد تاکنون یک هزار و ۱۶۳ طرح هادی در روستا‌های این استان تهیه شده که ۴۷۰ طرح با ۱۷۰ میلیارد ریال مورد بازنگری قرار گرفته و ۱۴۷ طرح با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیز در دست تهیه و بازنگری قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸،۳۷ طرح هادی در استان قزوین اجرا شد که ۲۵ طرح با ۵۲ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۱۲ طرح با ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار مصوب و ۲۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی بود و همچنین در سال ۹۹، ۵۹ طرح هادی که ۴۴ طرح آن با ۱۶۳ میلیارد ریال از اعتبار ملی و ۱۶ طرح با ۱۴۴ میلیارد ریال اعتبار مصوب و ۵۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی در دستور کار این نهاد قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی هستند، افزود: سال جاری نیز اجرای طرح هادی برای ۱۰۹ روستایی استان قزوین با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۱۴۰ میلیار ریال اعتبار استانی پیش بینی شده است.

صدور ۶۵ هزار جلد سند روستایی شهری و روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به صدور ۶۵ هزار جلد سند روستایی و شهری در استان قزوین، گفت: صدور ۵۸ هزار جلد سند روستایی و هفت هزار جلد سند برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار خانوار با همکاری تنگانگ اداره کل ثبت و اسناد استان از دیگر فعالیت‌های انجام شده از سوی این نهاد بوده است.

گونجی با اشاره به اینکه برای امسال نیز صدور یک هزار و ۸۰۰ سند روستایی و شهری در دستور کار این نهاد قرار گرفته، اضافه کرد: بدون در نظر گرفتن روستا‌های دارای اراضی موقوفه، هم اکنون ۸۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی استان دارای سند هستند.

وی افزود: این امر موجب کاهش درگیری‌های ملکی در بین روستائیان می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته از محل قیر رایگان، اعلام کرد: از سال ۹۴ که این اعتبار برای پروژه‌های روستایی و شهری در نظر گرفته شده تاکنون یک میلیون و ۵۱۷ هزار متر مربع از معابر ۲۳۵ روستا آسفالت شده و سال گذشته نیز عملیات آسفالت معابر ۵۰ روستا در دستور کار قرار گرفته است.

۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه به عنوان دهه تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام (ره) نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن واحد مسکونی مسکن روستایی مقاوم سازی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان میلیارد ریال اعتبار واحد های مسکونی روستایی و شهری هزار جلد سند سند روستایی طرح هادی شهر های زیر مقاوم سازی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان، گفت: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جدید نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان انجام شده است.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهاد‌های انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم و ساخت مسکن محرومان این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومان در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود