Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته اقدامات لازم برای دریافت پلاک ویژه معلولین برای ۱۶۷۴ نفر انجام شد که در مجموع در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت دارای پلاک ویژه معلولین هستند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شهبازی ضمن تشریح عملکرد دفتر توانمندسازی معلولان حوزه معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در سال ۹۹، اظهار کرد: در فعالیت توانبخشی مبتنی بر جامعه، به بیش از ۴۸۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی خدمات توانبخشی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بیش از ۵۰ هزار نفر از افراد در محلات در مناطق شهری کم‌برخوردار خدمات توانبخشی از طریق توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری ارائه شد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۷۰ صندوق مالی خرد با عضویت ۴۰۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت واجد شرایط تشکیل و راه‌اندازی شد.

مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان

شهبازی درباره فعالیت مناسب‌سازی منزل و خودرو افراد دارای معلولیت، تصریح کرد: در فعالیت مناسب سازی منزل و خودرو افراد دارای معلولیت، ۱۷ هزار و ۳۴۰ منزل و بیش از ۲۰۰۰ مورد از خودروهای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی درباره حمایت‌های مالی از دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی از طریق پرداخت شهریه، گفت: به بیش از ۱۳ هزار و ۶۶۰ نفر کمک هزینه شهریه دانشجویی پرداخت شد. همچنین به بیش از ۲۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به صورت ترمی مشوق‌های مالی پرداخت شد.

به گفته شهبازی، در سال ۹۹، ۷۸ هزار نفر از دانش‌آموزان دارای معلولیت از کمک هزینه‌های تحصیلی برخوردار شدند.

ارزیابی تعیین نوع و شدت معلولیت حدود ۱۵۰ هزار نفر

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از ۱۴۸ هزار و ۹۶۰ نفر مورد ارزیابی تعیین نوع و شدت معلولیت در کمیسیون‌های پزشکی تعیین نوع و شدت معلولیت قرار گرفتند، در بخش دیگری، اظهار کرد: در فعالیت حمایت از تردد افراد دارای معلولیت، در بخش پرداخت کمک هزینه‌های تردد برای تردد شغلی، آموزشی، درمانی و ورزشی و اوقات فراغت بیش از ۶۷ هزار نفر مورد حمایت‌های مالی قرار گرفتند.

وی افزود: در سال گذشته اقدامات لازم برای دریافت پلاک ویژه معلولین برای ۱۶۷۴ نفر انجام شد که در مجموع در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت دارای پلاک ویژه معلولین هستند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی ادامه داد: برای ۹۸۹ نفر متقاضی طرح ترافیک در شهر تهران، بیش از ۵۵ هزار روز طرح ترافیک تأمین و ارائه شد.

بازنشستگی پیش از موعد ۱۲۰ معلول و معافیت از سربازی بیش از ۴۰۰۰ تن

شهبازی گفت: در فعالیت اقدام برای بازنشستگی پیش از موعد افراد دارای معلولیت، ۱۲۰ نفر از افراد متقاضی مورد ارزیابی و اقدامات لازم برای بهره‌مندی از این امتیاز قرار گرفتند.

وی در مورد بهره‌مندی افراد از معافیت سربازی موضوع ماده ۲۶ قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: بیش از ۴۰۰۰ نفر افراد در کمیسیون‌های پزشکی معافیت سازمان که با همکاری ناجا انجام می‌شود توانستند اقدامات لازم را برای بهره‌مندی از معافیت سربازی انجام دهند.

به گفته وی، اقدامات لازم برای بیش از ۱۰ هزار نفر مورد ارزیابی برای بهره‌مندی از تسهیلات آزمون‌های سراسری در مقاطع مختلف تحصیلی انجام شد.

شهبازی گفت: پیگیری استخدام ۳ درصد و اجرایی شدن سهمیه ۳ درصد استخدام معلولان به صورت مستمر انجام شد که در سال گذشته ۱۳۰۶ مورد مجوز برای استخدام افراد دارای معلولیت موجود بود که اقدامات لازم و آزمون‌های لازم برای شرکت در آزمون‌های استخدامی صورت گرفت.

وی اقدام بسیار مؤثری که در سال گذشته انجام شد را انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با سازمان بیمه سلامت برای بهره‌مندی بیش از یک میلیون و ۶۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند، عنوان کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 486604

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی معلولان معافیت سربازی معلولان بازنشستگی معلولان مناسب سازی منزل معلولان توانمندسازی معلولان حمایت از حقوق معلولان طرح ترافیک معلولان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار نفر از افراد دارای معلولیت اقدامات لازم برای بهره مندی سال گذشته مناسب سازی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان هستیم.

وی با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیر مستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانسته و خواستار تحقق مفاد این تفاهم نامه شد.

عزیزنژاد ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح علمی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع، همکاری در ایجاد پیشخان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

کد خبر 6079878

دیگر خبرها

  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان