Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:53:09 GMT

مصری از پاسخ های وزیر دفاع قانع شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۲۵۴۳

مصری از پاسخ های وزیر دفاع قانع شد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر دفاع در مورد علت عدم اجرا و اعمال قانون برنامه ششم در خصوص اعمال فوق‌العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۴فروردین )مجلس شورای اسلامی سوال عبدالرضا مصری از وزیر دفاع مطرح شد که پس از پاسخ های وزیر دفاع ،نماینده کرمانشاه اعلام کرد از پاسخ های وزیر دفاع قانع شده است و نیازی به رای گیری مجلس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا مصری  در طرح سوال خود از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اجرای قانون برنامه بر مبنای تبعیض صورت می‌گیرد که یا عمدی بوده و یا سهوی است که مدیران، مدیریت جامع بلد نبوده و همه گروه‌ها و اقشار را در تصمیم‌گیری‌های خود جای نمی‌دهند.این تبعیض‌ها در خصوص همسان‌سازی‌ها، جامعه کارگری، تخصیص ارز 4200 تومانی و تاراج سکه‌های بانک مرکزی که صرفاً عده‌ای خاص از آن برخوردار شدند، مشهود است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، فوق‌العاده مناطق جنگی باید از سال 97 پرداخت می‌شد، سازمان مدیریت خدمات کشوری این قانون را ابلاغ کرد و همه دستگاه‌های اجرایی این فوق‌العاده را به افراد پرداخت کردند که در این بین نیروهای مسلح استثنا شده و امروز دولت باید پاسخگوی این تبعیض باشد.

وی ادامه داد: وزیر دفاع می‌گوید بودجه این موضوع باید در لایحه سالیانه دیده می‌شد، این موضوع برای سایر دستگاه‌ها نبوده است و فقط این ایراد را به نیروهای مسلح گرفته‌اند؛ بنده نیز از سال 98 پیگیر این موضوع هستم و از سردار باقری که کتباً دستور اجرای این قانون را صادر کرد، تشکر می‌کنم اما جلسات متعددی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم و آقای نوبخت در 7فروردین سال گذشته قول مساعد برای حل این موضوع را داد اما هنوز این تبعیض رفع نشده است.

مصری تاکیدکرد: نیروهای مسلح نجیب و عزیز ما اهل اعتراض نیستند و حق آنها نباید به خاطر هزار میلیارد تومان ضایع شود؛ همسایه‌های من عضو ناجا، سپاه و ارتش هستند اما فوق‌العاده مناطق عملیاتی جنگی را که مسئولیت امنیت و پاسداری از کشور را برعهده دارند، دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که کارمندان اداری که کار خدماتی انجام می‌دهند از مزایای این فوق‌العاده بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: تا شب گذشته تلاش‌ها برای پرداخت این فوق‌العاده انجام شد اما اتفاقی از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت نگرفت لذا باید فکری برای این تبعیض‌ها که باعث از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی شده وبه دلیل ایجاد نارضایتی در گروه‌های مختلف اجتماعی، شاهد کاهش مشارکت نیز خواهیم بود، شود.از رئیس مجلس تقاضا دارم کمیسیونی برای رفع این تبعیض تشکیل داده و دستور دهد کمیسیون برنامه و بودجه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، اولین دستور را برای پیگیری رفع این تبعیض صادر کند.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصری وزیر دفاع مجلس پاسخ های وزیر دفاع نیروهای مسلح فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد

وزیر دفاع برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس به قزاقستان سفر کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌ است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتمادسازی بیشتر به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست